Gå til innhold

Ubuntu 7.04 Feisty Fawn (Oppdatert 1. innlegg)

Kommer du til å prøve Ubuntu 7.04?  

565 stemmer

1. 1. Kommer du til å prøve Ubuntu 7.04?

• Ja, jeg har det allerede installert på PCen, PS3'en, MACen, etc.
      331
    • Ja, jeg har bare prøvd Live fra CDen, men vil installere det senere
      55
    • Ja, jeg har bare prøvd Live fra CDen, men vil neppe installere det
      12
    • Ja, men jeg har hverken prøvd Live fra CDen eller installert det ennå
      91
    • Vet ikke, har ikke bestemt meg om jeg vil prøve det eller ikke ennå
      46
    • Nei, jeg kommer ikke til å prøve det
      30

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Er det ikke bare slik at du må gå på System > Admin > Håndtering av ufrie drivere og aktivere? ..eller noe slikt jeg måtte gjøre med nvidia-driverne til mitt Geforce 7600GT eller hva det er jeg har..

Med tanke på senere kjøp av komponenter, hvilke merker er det man bør satse på som kjører åpen standard og er mest sannsynlig linux-kompatible?

(Mitt linksys wmp54G 4.0 wlan-kort er visst heller ingen tur i parken. Det fungerer ut av boksen med vanlig WEP, men skal jeg ha noe mer kryptering enn det så må jeg visst gjennom ganske mye styr, så det har ikke blitt prøvd enda.. Samme gjelder logitech-musen min (MX510) som funger greit med vanlige knapper og scrolling, men ekstraknappene kan jeg se langt etter med mindre jeg begynner å mekke mye :/ ).

Antar det ligger noen lister rundtom for linux-vennlige komponenter.. googling and wikiiiiing....

Lenke til kommentar
Last ned fila til skrivebordet, høyreklikk og velg "åpne i", skriv inn wine og trykk enter.

[/code]

9271129[/snapback]

nice. det funka :D

har et annet spm.

hvordan får jeg slått av vsync ?

ehh: ble noe feil. hvordan får jeg lagret screenshot som jpeg?

Endret av m0zzdart
Lenke til kommentar

Kom med en tilfeldighet over brukermanualen til gnome som kan lastes ned bla. som pdf fra gnome sin hjemme side(http://www.gnome.org/learn/). Forundrer meg at den ikke legges ved default på skrivebordet til Ubuntu. Den er velskrevet og enkelt å forstå. Jeg ser at en rekke spørsmål som går igjen på ubuntuforums blir besvart i den, og vil tro en rekke nye brukere kunne tenke seg en slik brukermanual. Uansett, ser du oppdaterer forsiden på denne tråden her miceagol, kanskje du kan hive med link til dem også?

Blir vel ikke lenge nå før du må oppdatere tråden nå for neste versjon :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl

Hei!

Har en ACER bærbar med ATi Mobility Radeon X1600-skjermkort, som visstnok ikke fungerer med Den normale Ubuntu-innstallasjonen.

Jeg fikk beskjed om å laste ned barebone-versjonen, samt denne kommandoen:

sudo aptitude install xorg-driver-fglrx

Hvordan innstallerer jeg Ubuntu, og bruker denne koden?

Skulle vistt brukes i recovery-mode eller noe sånt.

Takker for svar!

StigF :)

Lenke til kommentar

Høyreklikk på en MP3 fil,

Velg egenskaper

Og her hos meg så er det en knapp med et bilde av en skiftenøkkel ved siden av hva slags filtype det er. Klikk på den.

Også velger du VLC som skal være i lista og legg den øverst

PS

Kjører KDE og ikke GNOME, kan derfor avvike fra beskrivelsen over

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er mulig å kjøre Photoshop med programvare som tilbyr et kompatibilietslag for programvare utviklet for Windows under Linux. Det finnes både gratis/frie alternativer, samt proprietære. Wine er et bra og gratis alternativ. Jeg har kun hatt suksess med Photoshop 7.0, senere versjoner tviler jeg egentlig på at fungerer så veldig bra. Prøv å søk litt rundt på nettet, og se om du finner noe nyttig informasjon.

Lenke til kommentar
Hei!

Har en ACER  bærbar med ATi Mobility Radeon X1600-skjermkort, som visstnok ikke fungerer med Den normale Ubuntu-innstallasjonen.

Jeg fikk beskjed om å laste ned barebone-versjonen, samt denne kommandoen:

sudo aptitude install xorg-driver-fglrx

Hvordan innstallerer jeg Ubuntu, og bruker denne koden?

Skulle vistt brukes i recovery-mode eller noe sånt.

Takker for svar!

StigF  :)

9350723[/snapback]

Litt sent, men her er ihvertfall en link som har hjulpet meg et par ganger: http://wiki.cchtml.com/index.php/Ubuntu_Fe...tallation_Guide

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...