Gå til innhold

Ubuntu 7.04 Feisty Fawn (Oppdatert 1. innlegg)

Kommer du til å prøve Ubuntu 7.04?  

565 stemmer

1. 1. Kommer du til å prøve Ubuntu 7.04?

• Ja, jeg har det allerede installert på PCen, PS3'en, MACen, etc.
      331
    • Ja, jeg har bare prøvd Live fra CDen, men vil installere det senere
      55
    • Ja, jeg har bare prøvd Live fra CDen, men vil neppe installere det
      12
    • Ja, men jeg har hverken prøvd Live fra CDen eller installert det ennå
      91
    • Vet ikke, har ikke bestemt meg om jeg vil prøve det eller ikke ennå
      46
    • Nei, jeg kommer ikke til å prøve det
      30

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har prøvet UbuntuStudio?

Og hva synest du om den?

8621430[/snapback]

Virker greit til nå, men virker som om flere har problemer med jackd.

Måtte starte den manuelt med "jackd -d alsa" (evt. "jackd -d oss" e.l.)

I tillegg måtte jeg stille litt i adour for å få det til å funke.

Dessuten får jeg ikke til midi i rosegarden. Får ikke lyd til outputen selv om jeg ser at VU-meteret beveger seg.

Jeg klarer meg uansett fint med hydrogen til trommer og adour til innspilling av andre instrumenter. Men forøvrig var det like lett å legge inn programmene manuelt i vanlig ubuntu, eneste forskjellen er at det er ganske tøft utseende i UbuntuStudio :p

Lenke til kommentar

Rediger filen /etc/rc.local

legg inn linjen:

915resolution 32 1400 1050

før exit 0

Nesten gang du starter skal du få riktig oppløsning. (Men jeg innbilte meg at oppløsningen var 1440x1050, er du sikker på at det er 1400x1050 ?).

Lenke til kommentar
Vil dette kunne funke for å sette oppløsningen til 1024x720 også?

8627939[/snapback]

Det der var for intel kort som ikke har lagret riktig oppløsning allerede i cmos.

Hvis det ikke er det som er problemet hos deg, kan du redigere filen /etc/X11/xorg.conf og legge til oppløsningen 1024x768 ? under section "screen".

Bruk System->Preferences->Screen Resolution for å bytte oppløsning. (Evt. xrandr fra terminal).

Endret av HavarN
Lenke til kommentar
Vil dette kunne funke for å sette oppløsningen til 1024x720 også?

8627939[/snapback]

Det der var for intel kort som ikke har lagret riktig oppløsning allerede i cmos.

Hvis det ikke er det som er problemet hos deg, kan du redigere filen /etc/X11/xorg.conf og legge til oppløsningen 1024x768 ? under section "screen".

Bruk System->Preferences->Screen Resolution for å bytte oppløsning. (Evt. xrandr fra terminal).

8627984[/snapback]

Kjører 7.04 på PS3, og den dropdown-boksen funker ikke hos meg, men jeg skal prøve de andre tingene du foreslår når dama flytter seg vekk fra tv'en.

Lenke til kommentar

RSS leseren Liferea fungerte (nesten) supert under Dapper Drake - men nå under Feisty Fawn er den veldig bugggy. Nesten hver gang jeg høyreklikker på en mappe så slår den seg av (feks som mappen "nyheter", fordi jeg ønsker å velge "marker alle som lest"). Noen som har samme problemt?

Burde jeg melde feil på den - krever det masse info som nooben jeg ikke vil få til?

Uansett; noen som kan anbefale en annen RSS leser som fungerer bra, helst for gnome(gtk). Kjenner til den som ligger ved Kubuntu.

Endret av Govassa
Lenke til kommentar

Mottok mine i dag - etter at de (cdene) har gått opp og ned på østlandet 5 ganger.

Jeg syns de kune tatt seg litt mere tid på cd'ene - det koster sikkert mere penger med mere farger - men kunne de ikke iallefall brukt 3?

Endret av Kagee
Lenke til kommentar
De deles ut som "Promotional material" - hadde hatt større ... "promotional"-verdi med livligere cd-design. Coveret og innholdet har jeg ingenting imot  :D

8637284[/snapback]

Personlig ser jeg det som revnende likegyldig, og syns det er utrolig at man får det gratis, men du har likevel et poeng syns jeg. Når man ser hvor mange som lar seg trollbinde av Vista's nye fancy embalasje er det nok ikke helt ubetydelig for deler av målgruppen i alle fall.

Men jeg antar at målet foreløpig er å få volumet opp, og kostnadene lavest mulig :)

Lenke til kommentar

Angående designet på CD'ene er det kanskje like greit å holde det enkelt når vi ser hvordan enkelte andre kan gjøre det.

Men jeg lurer fælt på hvorfor ikke det finnes Xubuntu på Shipit. Støtter ikke Canonial både u, ku, edu og xu?

http://www.xubuntu.org/get[/url] ']ShipIt

Unfortunately, unlike the other Ubuntu derivatives, Xubuntu does not yet have free cds available for shipping due to lack of funding.

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar

Nope - det står på pakke du får Ubuntu i at Canonial promoterer E,K og U, ikke X.

Eller - det står ikke at de ikke promoterer X, det bare står ikke under operativsystemer de promoteret.

Endret av Kagee
Lenke til kommentar

Spør egntlig på vegne av en annen her; skal det gå greit å koble opp Ubuntu FF mot et trådløst nettverk beskyttet med "WPA-PSK" - forutsatt at trådløse kortet fungerer? Vedkommende har forsøkt(han har ikke brukt Linux før), men fikk det ikke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...