Gå til innhold

Ubuntu 7.04 Feisty Fawn (Oppdatert 1. innlegg)


Kommer du til å prøve Ubuntu 7.04?  

565 stemmer

  1. 1. Kommer du til å prøve Ubuntu 7.04?

    • Ja, jeg har det allerede installert på PCen, PS3'en, MACen, etc.
      331
    • Ja, jeg har bare prøvd Live fra CDen, men vil installere det senere
      55
    • Ja, jeg har bare prøvd Live fra CDen, men vil neppe installere det
      12
    • Ja, men jeg har hverken prøvd Live fra CDen eller installert det ennå
      91
    • Vet ikke, har ikke bestemt meg om jeg vil prøve det eller ikke ennå
      46
    • Nei, jeg kommer ikke til å prøve det
      30


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg søkte litt rundt og fant noen flere:

  •  
  • "Dette kan ta et pat minutter" (diskopprydding)
     
    2007-01-10_131126.jpg
     
     
  • Når du laster ned oppdateringer i windows så står det "1 minutter igjen"
     
  • "bil" istedenfor "vil" (ukjent plass)
     
  • På bildet over Europa der man stiller klokka (dobbelklikk på klokka), så går du på tidssoner og ser at Polen er borte på det kartet.
     

8489085[/snapback]

Pat har vært i windows siden tidenes moren om jeg ikke tar helt feil, men jeg sverger på at han var borte i sp1 (byttet ut med par), men så dukket han opp igjen. :p

Lenke til kommentar
Jeg søkte litt rundt og fant noen flere:

  •  
  • "Dette kan ta et pat minutter" (diskopprydding)
     
    2007-01-10_131126.jpg
     
     
  • Når du laster ned oppdateringer i windows så står det "1 minutter igjen"
     
  • "bil" istedenfor "vil" (ukjent plass)
     
  • På bildet over Europa der man stiller klokka (dobbelklikk på klokka), så går du på tidssoner og ser at Polen er borte på det kartet.
     

8489085[/snapback]

Burde det ikke dessuten stått "Komprimerer gamle filer" under den diskoppryddingen?

Lenke til kommentar

Jeg installerte nettopp Ubuntu. Men under installeringen ble jeg anbefalt å ha en Swap partisjon. Jeg orket ikke å dille med å formatere harddisken og legge inn XP på nytt, så jeg droppet det. Lurte derfor på om denne swap partisjonen var av stor betydning. Hvis ja, så får jeg vel installere ubuntu og xp på nytt. Takker for svar!

Lenke til kommentar

Kan være lurt å ha en swap-partisjon ja, men du trenger ikke installere ubuntu på nytt for å gjøre det..

 

Men planlegger du ikke å bruke minnekrevende applikasjoner (konvertering av filmer og slike ting), og du ikke skal bruke hibernate, vil de fleste av dagens maskiner kunne greie seg uten swap, dvs om du har nok minne. Hva som er nok er vanskelig å si, men har du mer enn 512, så burde det ikke by på så mange problemer å kjøre uten swap.

Lenke til kommentar
Jeg har 1 GB ram. Tenkt å oppgradere til 2 GB snart. Kan man lage en swap partisjon uten å slette verken win XP eller Ubuntu?

Takk for svar!

8491433[/snapback]

 

 

går fint å bruke programmer som GParted eller "Parted Magic" til å forminske en partisjon for så å bruke den da ledige plassen til swap, men om du ikke har gjort det før vil jeg nok anbefalle å lete opp en guide på google først.

Lenke til kommentar
Jeg installerte nettopp Ubuntu. Men under installeringen ble jeg anbefalt å ha en Swap partisjon. Jeg orket ikke å dille med å formatere harddisken og legge inn XP på nytt, så jeg droppet det. Lurte derfor på om denne swap partisjonen var av stor betydning. Hvis ja, så får jeg vel installere ubuntu og xp på nytt. Takker for svar!

8491290[/snapback]

 

Hvis du allerede har installert Ubuntu, kan du jo bare bruke Gparted i Ubuntu til å endre litt på størrelsen til Ubuntu eller XP-partisjonen din og så bruke det nye "tomme" rommet til å lage swap. Gparted hjelper deg med det også.

 

S

Endret av adder1972
Lenke til kommentar

Hmm... La inn Fiesty på den stasjonære pcen nå. Av enellerannen grunn fungerer ikke mitt trådløse MSI-nettverkskort out of the box? Med tanke på at det gjorde det i 6.10 så er det jo litt snodig, hehe... Burde vært omvendt :hrm: Jaja, må vel fikle noen timer da... :p

Lenke til kommentar
Hmm... La inn Fiesty på den stasjonære pcen nå. Av enellerannen grunn fungerer ikke mitt trådløse MSI-nettverkskort out of the box? Med tanke på at det gjorde det i 6.10 så er det jo litt snodig, hehe... Burde vært omvendt  :hrm: Jaja, må vel fikle noen timer da...  :p

8493890[/snapback]

 

Vel du har bare å takke Ubuntu folkas filosofi bak å patche kernelen i hjel.

 

Hail KISS:)

Lenke til kommentar

Av en eller annen grunn er Ubuntu uglesett i Linux-miljøet. Det virker som folk ikke liker at Linux blir mer populært og at ikke alle liker å knote med sin Slackware-box.

 

At en liten ting ikke virker, er jo ikke slutten på verden. Det er bare å lete litt på nettet, prøve å tweake innstillingene, og så blir problemet helt sikkert løst.

 

Det vi skal takke ubuntu-folka for et at stadig flere får øynene opp for et alternativ til Microsoft-monopolet!

 

S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...