Gå til innhold

Ubuntu 7.04 Feisty Fawn (Oppdatert 1. innlegg)


Kommer du til å prøve Ubuntu 7.04?  

565 stemmer

  1. 1. Kommer du til å prøve Ubuntu 7.04?

    • Ja, jeg har det allerede installert på PCen, PS3'en, MACen, etc.
      331
    • Ja, jeg har bare prøvd Live fra CDen, men vil installere det senere
      55
    • Ja, jeg har bare prøvd Live fra CDen, men vil neppe installere det
      12
    • Ja, men jeg har hverken prøvd Live fra CDen eller installert det ennå
      91
    • Vet ikke, har ikke bestemt meg om jeg vil prøve det eller ikke ennå
      46
    • Nei, jeg kommer ikke til å prøve det
      30


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg klarte å slå av Network Manager ved å gå inn i den gamle nettverksbehandleren og fikse litt. Hvordan slår jeg den på igjen? Årsaken til at jeg fiklet litt er at Ralink RT78-kortet mitt fremdeles ikke funker ut av boksen. Må vel vente til det kommer drivere til den nye kernelen eller installere med ndiswrapper.

 

Noen forteller om at ndiswrapper er blitt automatisert i Feisty Fawn. På hvilken måte?

Lenke til kommentar
skriv network og trykk på tab et par ganger.

8464310[/snapback]

 

Vel, det hjelper jo egentlig ikke, for network manager kjører. Jeg får bare ikke gjort noen valg når jeg høyreklikker eller venstreklikker på ikonet på panelet. Før jeg tuklet med gamlevarianten hadde jeg f.eks. muligheten til å velge "manuell konfigurasjon". Det har jeg ikke nå lenger.

Lenke til kommentar

Naar jeg aktiverer skrivebordsefekter, faar jeg noe som ligner en blaaskjerm, der det staar at X ikke kunne starte pga en feil.

 

Denne meldingen viser i tekstmodus etter lukking av feilmeldingen:

kinit: name_to_dev_t(/dev/disk/by-uuid/4520ccd9-0d61-4fa2-bcdf/ec569e7dada2) = sda5(8,5)
kinit: trying to resume from /dev/disk/by-uuid/4520ccd9-0d61-4fa2-bcdf/ec569e7dada2
kinit: No resume imshr, doing normal boot...

 

i logg filen var denne feilmeldingen

(II) Setting vga for screen 0.
(**) NVIDIA(0): Depth 24, (--) framebuffer bpp 32
(==) NVIDIA(0): RGB weight 888
(==) NVIDIA(0): Default visual is TrueColor
(==) NVIDIA(0): Using gamma correction (1.0, 1.0, 1.0)
(**) NVIDIA(0): Option "NoLogo" "True"
(**) NVIDIA(0): Option "AddARGBGLXVisuals" "True"
(**) NVIDIA(0): Enabling RENDER acceleration
(II) NVIDIA(0): Support for GLX with the Damage and Composite X extensions is
(II) NVIDIA(0):     enabled.
(EE) NVIDIA(0): Failed to initialize the NVIDIA kernel module! Please ensure
(EE) NVIDIA(0):     that there is a supported NVIDIA GPU in this system, and
(EE) NVIDIA(0):     that the NVIDIA device files have been created properly. 
(EE) NVIDIA(0):     Please consult the NVIDIA README for details.
(EE) NVIDIA(0):  *** Aborting ***
(II) UnloadModule: "nvidia"
(II) UnloadModule: "ramdac"
(II) UnloadModule: "fb"
(EE) Screen(s) found, but none have a usable configuration.

Fatal server error:
no screens found

Lenke til kommentar

Nå har jeg lagt til noen flere nyheter under "Hva er Nytt?", og en Q&A under "Ofte Stilte Spørsmål". Fint om dere kommer med tips om mer som kan settes under disse punktene. Husk at for at et spørsmål skal kunne kvalifiseres til et ofte stilt spørsmål, så må det, ehm... være ofte stilt ja. :)

Lenke til kommentar

Scix; du har rett driver installert? Om du har nvidia-glx, prøv å installere nvidia-glx-new istedet, og motsatt.

 

Finn Restricted Drivers Manager i administrasjonsmenyene, og se hva den sier. Mulig du må installere en nvidia-kernel-module av noe slag. Men du får altså denne feilen hver gang du bruker nvidia-driveren, eller bare når du enabler Desktop Effects?

Lenke til kommentar

det er kun når jeg enabler Desktop Effects.

 

Har installerte Nvidia-glx-new driveren, men da jeg aktiverte Desktop Effects så ble denne fjernet, og noe annet ble lastet ned. Etter reboot var det bare trøbbel.

 

Noen som vet hvordan jeg kan deaktivere desktop effects fra tekstmodus?

 

edit:

 

Fikk fikset det. Fjernet alt som hadde med nvidia å gjøre, og så installerte jeg driveren på nytt.

Endret av Scix
Lenke til kommentar

Miceagol; Du skriver under ”Hva er nytt” bla. ”Skrivebordseffekter med Compiz kan nå aktiveres med en enkel hake i en avmerkingsboks, forutsatt at du har skjermkort som støtter dette.”. Jeg valgte Kubuntu og her finner jeg ingen avmerkingsboks(alt det nye og gøye er i Ubuntu :( ). Vet du hvilke pakker jeg bør velge for å få compiz(har nvida skjermkort hvis det har noe å si).

 

Ellers godt fornøyd med Kubuntu, del nye ting å se på den og :)

Lenke til kommentar
Enklere trådløst nettverk

Network Manager er nå installert som standard, som gjør det enklere å koble til trådløse og kablede nettverk. Det er bare å klikke på nettverksikonet på panelet, og du får en oversikt over alle trådløse nettverk i området og signalstyrken deres. Network Manager gir også støtte for WPA, noe som ikke var tilstede i den tidligere nettverkshåndtereren i Ubuntu.

 

ville dette si at flere nettverkskort virker uten at man må fikse på en million ting? :) eneste som stopper meg fra å installere linux

Lenke til kommentar
Enklere trådløst nettverk

Network Manager er nå installert som standard, som gjør det enklere å koble til trådløse og kablede nettverk. Det er bare å klikke på nettverksikonet på panelet, og du får en oversikt over alle trådløse nettverk i området og signalstyrken deres. Network Manager gir også støtte for WPA, noe som ikke var tilstede i den tidligere nettverkshåndtereren i Ubuntu.

 

ville dette si at flere nettverkskort virker uten at man må fikse på en million ting? :) eneste som stopper meg fra å installere linux

8467001[/snapback]

 

Ja, hos meg virket alt på laptopen "out of the box" er en acer tm 2428, det gjorde det ikke i tidligere versjoner

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...