Gå til innhold

Ubuntu 7.04 Feisty Fawn (Oppdatert 1. innlegg)

Kommer du til å prøve Ubuntu 7.04?  

565 stemmer

1. 1. Kommer du til å prøve Ubuntu 7.04?

• Ja, jeg har det allerede installert på PCen, PS3'en, MACen, etc.
      331
    • Ja, jeg har bare prøvd Live fra CDen, men vil installere det senere
      55
    • Ja, jeg har bare prøvd Live fra CDen, men vil neppe installere det
      12
    • Ja, men jeg har hverken prøvd Live fra CDen eller installert det ennå
      91
    • Vet ikke, har ikke bestemt meg om jeg vil prøve det eller ikke ennå
      46
    • Nei, jeg kommer ikke til å prøve det
      30

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

frode@frode-laptop:~$ lspci
00:00.0 Host bridge: Intel Corporation Mobile 945GM/PM/GMS/940GML and 945GT Express Memory Controller Hub (rev 03)
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Mobile 945GM/GMS/940GML Express Integrated Graphics Controller (rev 03)
00:02.1 Display controller: Intel Corporation Mobile 945GM/GMS/940GML Express Integrated Graphics Controller (rev 03)
00:1b.0 Audio device: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) High Definition Audio Controller (rev 01)
00:1c.0 PCI bridge: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) PCI Express Port 1 (rev 01)
00:1c.2 PCI bridge: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) PCI Express Port 3 (rev 01)
00:1d.0 USB Controller: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) USB UHCI #1 (rev 01)
00:1d.1 USB Controller: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) USB UHCI #2 (rev 01)
00:1d.2 USB Controller: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) USB UHCI #3 (rev 01)
00:1d.7 USB Controller: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) USB2 EHCI Controller (rev 01)
00:1e.0 PCI bridge: Intel Corporation 82801 Mobile PCI Bridge (rev e1)
00:1f.0 ISA bridge: Intel Corporation 82801GBM (ICH7-M) LPC Interface Bridge (rev 01)
00:1f.1 IDE interface: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) IDE Controller (rev 01)
00:1f.2 SATA controller: Intel Corporation 82801GBM/GHM (ICH7 Family) Serial ATA Storage Controller AHCI (rev 01)
00:1f.3 SMBus: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) SMBus Controller (rev 01)
06:00.0 Network controller: Broadcom Corporation Dell Wireless 1390 WLAN Mini-PCI Card (rev 01)
08:08.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL-8139/8139C/8139C+ (rev 10)

Er vel denne nedenfor som er til det trædløse nettverket?

06:00.0 Network controller: Broadcom Corporation Dell Wireless 1390 WLAN Mini-PCI Card (rev 01)

Fikk ikke til trådløse nettverket :( Noen som vet hva jeg kan gjør?

Endret av abze
Lenke til kommentar

Når jeg rebootet så hendte det noe veldig rart, fikk error melding om at apt manglet, og at kommandoen apt-get install apt kunne fikse det... Jeg skrev det både med og uten sudo men ikke noe skjedde. Skrev derfor exit og den bootet inn i Kubuntu... ?

2. Det holder vel å installere myspell-nb
Det fungerte! Merkelig da, det forrige jeg skrev var etter en guide jeg fulgte sist...

Må ellers si at jeg er strålende fornøyd med Feisty :)

Endret;

Det fungererte nå :w00t: tusen takk for hjelpen. Forstod ikke så mye, men får se på det i morgen :)

Endret av Govassa
Lenke til kommentar
Problem en:

Hadde en partisjon for musikk i filformatet jvs(eller noe sånt), men måtte endre dette til ext3 siden musikken skulle bli overført fra windows(ntfs driveren) For å få til dett skrev jeg sudo unmount og_stien_til_partisjonen. Da gikk det å endre til ext3 i gparted.

Etter at musikk er overført, og igjen tilbake i Kubuntu så ser Kubuntu disken men i fstab listen så var den oppført med det gamle filsystemet(sudo kate /etc/fstab), derfor endret jeg bare til ext3 for den som heter  /dev/sdc4(lagret) og skrev sudo mount -a

Så nå kommer jeg ikke inn på disken – hva kan jeg gjøre?

Problem to:

Forsøker å legge til norsk rettskrivning i OOo, og skriver sudo oowriter og går til wizard, men da krasjer bare OOo hver gang  :ermm:

Takk for all hjelp :)

8447408[/snapback]

Wizarden er disabla i ubuntu. Språkpakka kan legges til i synaptic. Bare søk på open office der, så tror jeg du skal finne den.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg håpet at det skulle være bedre støtte for WLAN i Feisty Fawn, da jeg har hatt store problemer med dette, men den gang ei. Tror jeg har prøvd alt av guider som finnes for å fikse dette problemet, men ingenting funker. Dumme Atheros-chipset.

edit: Kanskje noen kan fortelle hva som er forskjellen fra Edgy Eft til Feisty Fawn, så det kan legges inn i første post?

Endret av e-banez
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke lest igjennom hele tråden her på 14 sider, men er det flere som har problemer med Asus A6JA? Booter fra Ubuntu-skiva men klarer ikke å starte X... Har prøvd å endre oppløsning og slikt, men kommer ikke videre. Noen som sliter med det samme? Har Ubuntu 6.06 kjørende på den samme maskinen nå... Synd egentlig, får hadde håpa å få rydda opp i noen småproblemer med å gå over til 7.04...

EDIT: Simen1: Hva med å ta med som et valg "Ja, vil, men får ikke til"? :p

Endret av Mad Wolf Magnux
Lenke til kommentar

Må si jeg er mektig imponert over versjon 7.04. Den er utrolig brukervennlig, lett å laste ned filer i, og terminalen er (som den alltid har vært) helt fantastisk om man googler litt rundt. Ellers må jeg virkelig si teamet har gjort en strålende jobb når det gjelder å hente ut filer fra XP! Du kan tro jeg ble overrasket når det første som møtte meg var bakgrunnen min fra XP (Jennifer Morrison for dem som lurte ;)) og dokumenter/musikk mappen! Ellers må jeg si dem tok seg godt inn og ga alle tidligere beskyldninger om dårlig video-kompitabilitet et spark i ryggen med den nye Codec nedlastingen! Alt i alt, Ubuntu er etter min mening bedre en Vista.

Lenke til kommentar
EDIT: Simen1: Hva med å ta med som et valg "Ja, vil, men får ikke til"? :p

8449586[/snapback]

Hehe.. :) Det dekkes vel gjennom alternativene:

• Ja, jeg har bare prøvd Live fra CDen, men vil installere det senere
  • Ja, men jeg har hverken prøvd Live fra CDen eller installert det ennå

Man har altså et ønske om å prøve det. Man trenger ikke å lykkes for å svare ja. :p

Lenke til kommentar
Booter fra Ubuntu-skiva men klarer ikke å starte X... Har prøvd å endre oppløsning og slikt, men kommer ikke videre. Noen som sliter med det samme? Har Ubuntu 6.06 kjørende på den samme maskinen nå... Synd egentlig, får hadde håpa å få rydda opp i noen småproblemer med å gå over til 7.04...

8449586[/snapback]

Du kan jo forsøke å oppgradere fra 6.06 -> 6.10 -> 7.04, eventuelt (om du får problemer) forsøke å installere fra "alternate"-CD-en og fikse skjermkort-driver etter å ha installert, dersom du fortsatt har problemer da.

Edit:(Tips: Backup kan være lurt. Don't fix it if it aint broken et cetera...)

Endret av kommers
Lenke til kommentar
Jeg la inn ati driverne og fikk 3d akselrasjonen i CEDEGA til å fungere, men mista openGL støtten, altså får jeg ikke brukt alt det kule stasjet av utsende i UBUNTU, noen som vet hvordan det kan fikses? (ati mobile 9700 kort)

8450537[/snapback]

Hint: aktiver xgl, se i beryl-wikien

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...