Gå til innhold

TEST: Hiper Clavier Aluminium


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte samme tastatur som Simen1 før TG, fordi det tok lite plass. Eneste som var bra var at jeg fikk litt ekstra plass til mus. Ellers bommet jeg alltid på tastene, da det var mørkt og jeg ikke kunne se plasseringen på tastene. Det har nøyaktig samme oppsett som tastaturet i artikkelen. Det kan ikke være en tilfeldighet.

Synes Ultra-FlatX tastaturet er det beste (foruten gode gamle Keytronic da :!: ) jeg har brukt. Synd det ble seigt etter et Cola-uhell. Det var lite, lett, hadde minimalt med mikk-makk (aka multimediaknapper i hytt og gever) og knappene var på standardplass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt hva forskjellen mellom test-tastaturet og Hiper special edition som jeg har, men jeg har i allefall ikke hatt noe problemer med at tastene henger seg, tastetrykkene ikke blir registrert eller at tastene har sluttet å funke. Synes tastaturet er helt greit jeg. Eneste jeg er misførnøyd med er plasseringen av delete/home/end, men hvor ellers skulle de vært plassert i et tastatur som de prøver å komprimere mest mulig?

Endret av Vulkanuz
Lenke til kommentar

Jeg har Logitech UltraX flat media-keyboard (media fordi det er 6 ekstra knapper på det) og er svært fornøyd. Må innrømme at jeg likte designet på dette Hiper-tastaturet, men selvsagt kunne de ikke ha taster av aluminium også. Dagen det kommer et tastatur med aluminiumstaster og aluminiumsramme kjøper jeg det, men da skal det også ha full layout og ikke noe komprimert layout slik som nå.

Endret av saivert
Lenke til kommentar

Må bare nok en gang anbefale Targus sitt flate "media-tastatur". Går ikke i stykker sånn som Logitech sitt, og er fint og flatt. Litt lengre vandring på tastene er det. Har hatt det lenge uten noen problemer, mens jeg klarte å slite ut 3 Logitech Ultra-X, eller hva de nå het/heter, på kortere tid. :blush:

Lenke til kommentar

Ok, design på dette tastaturet, men selv etter flere mnders bruk klarer jeg ikke bli helt ett med tastaturet og plasseringen på tangentene.

 

Så konklusjonen min er:

 

+ Fysisk lite, veldig pen minimalistisk design, og lav pris.

 

- Veldig vanskelig bli 100% vant med plasseringen på tangentene, og knappene i seg selv virker nok litt billig.

Endret av RoosterX
Lenke til kommentar
Hmm.. Nå har jeg Hiper Special edition. Tastene er veldig gode, som på IBM T60 laptopen på jobben. Hvor tastene sitter er en vanesak, bare det er rett Qwerty oppsett så er resten bare en vanesak, som på en laptop.

 

Ikke opplevd noe heng i tastene, men for dere som er vant til "vanlige" PC tastatur, så kan nok dette være litt uvant. Men som tester sier, veldig individuelt hvordan man oppfatter tastatur.

 

Jeg syns dette er et RollsRoys tastatur, men kanskje ikke for alle... Prisen har jeg ikke noe å si på iallefall.

8400876[/snapback]

 

Kan bekrefte at special edition av dette keyboardet er helt konge. Har prøvd begge versjonene og testutgaven føles litt billig ut.

Lenke til kommentar

Hmm, hvordan og hvorfor ble den "billige" versjonen testet egentlig?

 

Ser at dere har SE i prisguiden deres og ikke Clavier som dere tester..

 

Kanskje hatt en sammenligningstest med SE for å gjenopprette ryktet? :p

 

Btw. Har SE -versjonen selv...

Lenke til kommentar
Det var da merkelig oppsett av taster synes jeg.. Er det for å spare plass i bredden? Ser litt tungvindt ut, men blir sikkert vant til det ganske fort..

8419798[/snapback]

 

 

Er for størrelsen ja.

 

Jeg blir iallefall ikke helt 100% vant, men det ble jeg ikke på Logitech Ultra x heller, har vel noe med 'laptop liknende' taster gjøre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...