VikinGz Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Jeg kjøpte for over ett år sia sony erikson w550i. Men nå har telefonen vist store problemer i det siste, plutslig henger den seg, restarter seg, blir super treg, og bilde viser feil farger av og til. Jeg har oppgradert softvaren, men det er en stund siden det kom ny. Har jeg fortsjatt garanti på den? Jeg har hørt både 1år, 3år og 5år... men har jeg noe sjans på garanti? jeg har vært snill med telefonen, null hakk o.l som viser skade på telefonen.. sitter ikke å kaster den rundt akurat... Telefonen ble kjøpt med chess gold i februar/mars i fjord og tendensene har kommet sakte men sikkert, men nå er det plagsomt Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 § 32. Reklamasjon. (1) Kjøperen taper sin rett til å gjøre en mangel gjeldende dersom han ikke innen rimelig tid etter at han oppdaget eller burde ha oppdaget den, gir selgeren melding som angir hva slags mangel det gjelder. (2) Reklamerer kjøperen ikke innen to år etter den dag da han overtok tingen, kan han ikke seinere gjøre mangelen gjeldende. Dette gjelder ikke dersom selgeren ved garanti eller annen avtale har påtatt seg ansvar for mangler i lengre tid. (hentet fra: http://lovdata.no/all/hl-19880513-027.html) tror det betyr at hvis du innen to år går til butikken og sier hva som er mangelen/feil med den så har du rett på erstatning/reprasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå