Pilot_ Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Heisann, Jeg er på jakt etter alt som er av regelverk og reguleringer rundt energidrikker som alle de store energidrikkprodusenten i Norge må holde seg innenfor. Er det noen som vet hvor jeg kan finne disse reglene? Lenke til kommentar
okasin Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 hmm mattilsynet vil nok sitte med de opplysningene.. Energidrinker som inneholder feks taurin er forbud i norge, siden taurin er et rus / dopmiddel.. (finnes i feks Shark, Redbull osv..) I norge er det vell nesten bare koffein som det eneste "virkemiddelet".. og der tror jeg grensen er satt til 25mg/l Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 hmm mattilsynet vil nok sitte med de opplysningene..Energidrinker som inneholder feks taurin er forbud i norge, siden taurin er et rus / dopmiddel.. (finnes i feks Shark, Redbull osv..) I norge er det vell nesten bare koffein som det eneste "virkemiddelet".. og der tror jeg grensen er satt til 25mg/l 8397144[/snapback] Tusen takk! Skal ta en telefon til dem å høre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå