Gå til innhold

Bør 16-åringer få stemmerett?


Bør 16-åringer få stemmerett?  

263 stemmer

  1. 1. Bør 16-åringer få stemmerett?

    • Ja
      46
    • Nei
      212
    • Vet ikke/ingen formening.
      5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har enda ikke møtt en 16 åring (inkludert meg selv) som mener noe annet en akkurat det foreldrene deres mener.

8630227[/snapback]

Jeg kjenner/kjente mange som visste hva de skulle stemme rundt 16 års alderen.

 

Men seff veit ikke flertallet hva de bør/vil stemme, hvem gidder å bry seg når de alikevell ikke kan stemme?

Lenke til kommentar

Er selv 18, og har oppfatningen av at de fleste på min alder ikke har noe grunnlag for å stemme. det lille di får tynt inn i samfunnslære-timene er langt fra nok til å stemme.

 

Hvem gidder å bry seg når de alikevell ikke kan stemme? Det er veeeldig mange som kan stemme, men ikke bryr seg.

 

finnes sikkert mange 16-åringer som er politisk interesserte, og burde få stemme, men det er for mange som ikke bør få stemme.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Nei herregud, ingen 16-åringer kan stemme, de kan jo ingenting om politikk. De kommer bare til å stemme Frp!

8642266[/snapback]

De kan ingenting om politikk, fordi de ikke ser grunnen, og kan uansett ikke stemme. Uansett hvor mye de kan.

 

Får 16 åringer stemmerett vil folk sette seg inn i det i 16 årsalderen.

 

Eller kanskje vi skal sette den kriminelle lavalderen opp til 18 år, eller til det første året du får stemt?

Så lenge du er under 18, har du ingenting å si...

Lenke til kommentar

Jeg synes at hvis 16 åringer skal ha stemmerett. Må de ha papirer fra foreldre og andre som står nær dem. For å vite at de er seriøs og ikke stemmer for at de har fått penger for det fra andre. Noen 16 åringer kan mye om politikk og har alltid gode meninger og begrunnelser. Så jeg ser ikke hvorfor de ikke skulle få det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...