Holmez Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 noen som vet om en god bok på norsk om speilreflekskamera. er nybegynner, og ønsker å lære litt forskjellige teknikker og om hvordan bruke lukkertid og blender riktig vist ikke noen vet om noen norsk bok, kom gjerne med engelske forslag Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 På norsk har du Digital Fotografi i Praksis av Magnar Fjørtoft, den er nettopp kommet i tredje utgave. På engelsk vil jeg anbefale "Understandig Exposure" av Bryan Peterson og "The Digital Photograpy Book" av Scott Kelby. Personlig liker jeg de engelske bøkene mye bedre enn den norske boka til Fjørtoft, men andre igjen skryter nesten uhemmet av den. PS Ser i en annen tråd at du har et D50 og vil i den anledning anbefale "Magic Lantern Guide Nikon D50". Finner alle disse engelske, og mange flere, på amazon.com Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 (endret) Det ligg eit kompendium i annonseringstråden i Fotografering-forumet, som du kan lære ein del av. Elles so vert Digital fotografi i praksis av Magnar Fjørtoft, ofte anbefalt. Endret 16. april 2007 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 (endret) Digital Fotografering i praksis handler mest om redigering av bilder. Jeg mener man lærer mer om selve fototeknikker,komposisjon,lyssetting og tekniske aspekter i boken Fotografering av John Hedgecoe så den anbefaler jeg på det sterkeste... Der lærer man meget mye om bruk av blender og lukkertid fks.,med fullt av bilder som illustrerer det i praksis. Den er på norsk,gå for den! Endret 16. april 2007 av naits81 Lenke til kommentar
Holmez Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 Digital Fotografering i praksis handler mest om redigering av bilder.Jeg mener man lærer mer om selve fototeknikker,komposisjon,lyssetting og tekniske aspekter i boken Fotografering av John Hedgecoe så den anbefaler jeg på det sterkeste... Der lærer man meget mye om bruk av blender og lukkertid fks.,med fullt av bilder som illustrerer det i praksis. Den er på norsk,gå for den! 8396878[/snapback] den boken her http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.d...=1678034&rom=MP du mener? for jeg fant flere bøker av han Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Jepp det er den boken! Lenke til kommentar
Holmez Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 Jepp det er den boken! 8397046[/snapback] takk for tipset litt bedre med en bok som viser bilde eksempler =) Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Ja det er jeg helt enig i. I den boken er det vanvittig mange bilde eksempler med nøye forklaringer og kamera instillinger. Tips og hint hele veien. Du har noe å glede deg til! Lenke til kommentar
missilecatcher Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Helt enig! Den boken er veldig bra, og den har noe for alle. Den finnes på akademika på Blindern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå