Gå til innhold

god slr kamera bok?

Anbefalte innlegg

noen som vet om en god bok på norsk om speilreflekskamera.

er nybegynner, og ønsker å lære litt forskjellige teknikker og om hvordan bruke lukkertid og blender riktig

vist ikke noen vet om noen norsk bok, kom gjerne med engelske forslag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På norsk har du Digital Fotografi i Praksis av Magnar Fjørtoft, den er nettopp kommet i tredje utgave.

På engelsk vil jeg anbefale "Understandig Exposure" av Bryan Peterson og "The Digital Photograpy Book" av Scott Kelby. Personlig liker jeg de engelske bøkene mye bedre enn den norske boka til Fjørtoft, men andre igjen skryter nesten uhemmet av den.

PS Ser i en annen tråd at du har et D50 og vil i den anledning anbefale "Magic Lantern Guide Nikon D50". Finner alle disse engelske, og mange flere, på amazon.com

Lenke til kommentar

Digital Fotografering i praksis handler mest om redigering av bilder.

Jeg mener man lærer mer om selve fototeknikker,komposisjon,lyssetting og tekniske aspekter i boken Fotografering av John Hedgecoe så den anbefaler jeg på det sterkeste... :yes:

Der lærer man meget mye om bruk av blender og lukkertid fks.,med fullt av bilder som illustrerer det i praksis. :thumbup:

Den er på norsk,gå for den! :D

Endret av naits81
Lenke til kommentar
Digital Fotografering i praksis handler mest om redigering av bilder.

Jeg mener man lærer mer om selve fototeknikker,komposisjon,lyssetting og tekniske aspekter i boken Fotografering av John Hedgecoe så den anbefaler jeg på det sterkeste... :yes:

Der lærer man meget mye om bruk av blender og lukkertid fks.,med fullt av bilder som illustrerer det i praksis. :thumbup:

Den er på norsk,gå for den! :D

8396878[/snapback]

den boken her http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.d...=1678034&rom=MP

du mener?

for jeg fant flere bøker av han

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...