Ray83 Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Hei Hvordan kan jeg finne ut om bilen har vært kollisjonsskadet? Er det et register eller noe lignende jeg kan sjekke/ringe? Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Ringe forsikringsselskapet til tidl. eier, kanskje Lenke til kommentar
Ray83 Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 Fikk nettopp vite at det ikke er lov å gi ut slike opplysninger pga. personvern. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Med andre ord; det er ikke mulig å hente ut informasjon om bilen tidligere har hatt en registrert skade? Tåpelig. Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Pleier å stå i vognkortet om den er godkjent etter skade.. Lenke til kommentar
Ray83 Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 Med andre ord; det er ikke mulig å hente ut informasjon om bilen tidligere har hatt en registrert skade? Tåpelig. 8397422[/snapback] Det var IF som fortalte det, men selger er pliktig til å fortelle om bilen har vært skadet. Man kan jo spore opp tidligere eier og forhøre seg litt, krysse fingrene for at de er ærlige. Lenke til kommentar
Ray83 Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 Pleier å stå i vognkortet om den er godkjent etter skade.. 8397427[/snapback] Får ta en nærmere titt på det og undersøke. Lenke til kommentar
joka Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Fikk nettopp vite at det ikke er lov å gi ut slike opplysninger pga. personvern. 8397085[/snapback] jeg forstår ikke hva det har med personvern å gjøre.. du skal jo bare vite om bilen har vært skadet, ikke hvem som skadet den Lenke til kommentar
Ray83 Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 Ikke jeg heller, men de var ganske bestemte, slikt var ikke lovlig :/ Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 (endret) Pleier å stå i vognkortet om den er godkjent etter skade..8397427[/snapback] Vel, det er sjeldent vil jeg påstå. Står det i vognkort, så er det som regel at bilen har vært vrak, og deretter godkjent oppbygd igjen, f.eks ved et karrosseribytte. Du kan eventuelt høre med Biltilsynet, for å sjekke hvem som har eid bilen tidligere. Om bilen er eid av Bjørns Karrosseriverksted, så er det kanskje en idè å sjekke litt mer opp. Noe annet kan nok ikke dem hjelpe deg med. Ellers er forsikringsselskap en idè, evt også merkeforhandler, for å se om dem har noe register på det dem gjør med bilene. Endret 16. april 2007 av Marvil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå