TheBirg Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Hei folkens, jeg tar opp endel musikk fra webbradio, finnes det noen gode programmer for konvertering av "CD lyd" til mp3 ? Det er snakk om filer på rundt 4-5 gigabytes Og også gjerne programmer som klarer å spille av slike størrelser Takker Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Er det .wav-format du tar det opp i ? I så fall er det bare å bruke et vanlig program (f.eks Musicmatch jukebox) til å konvertere til .mp3 Regn med at de 5-6 GB'ene med wav synker til ca 0,5-0,6GB ved komprimering til mp3. (litt avhengig av den bitraten/kvaliteten du velger.) Lenke til kommentar
Idiss Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Hey Jeg vill anbefale Cdex er et lite og enkelt prog som gjør jobben godt:) Idiss Lenke til kommentar
TheBirg Skrevet 19. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2002 Hmm, sorry, ja de er i WAV format, men hverken Musicmatcdh eller CDex støtter så store filer. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Da vil jeg anbefale å kutte de opp først. Aner ikke helt hvilke program som støtter så store filer, men du kan jo prøve "Cool Edit pro", Steinberg's "Wavelab", "WinMLS" eller noe lignende. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Da skal du kunne bruke lame (uten noe annet gui), mener den ikke har noen øvre begrensning (kan jo evt. cat'e filen gjennom lame om den nekter (hvis det funker med windows da)) http://www.mp3dev.org Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Det er en begrensning i FAT32 på 4Gig. (Om jeg ikke husker feil.) Selv det ikke skal være det i NTFS så har jeg fremdeles problemer med filer over 4Gig. Og noen ganger over 2 Gig. Lenke til kommentar
TheBirg Skrevet 20. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2002 Takker for alle innlegg, her skal prøvest ut ! :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå