Gå til innhold

Tyver på TG!?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På noen lan blit cheatere i spill og tyver kastet ut døra med pc og det hele så rambrikkene flyr bortover asfalten , om man har bevis nok har jeg ikke noe imot å gjøre det på neste TG .

Kanskje jeg skal gå fra plassen min med rec på og legge frem mobiler ,harddisker og minnepenner og stå klar når noen faller for fristelsen.

Lenke til kommentar

Folk burde jo også tenke litt selv, man legger ikke igjen dyrere ting ubevoktet.

Løse ting burde legges bort så det ikke syns så lett, da er det ikke så lett for at folk faller for fristelsen. Hiv det ned i en bag du har med deg og ha en liten lås på den ellernoe så løser det mye problemer ;)

Lenke til kommentar
Folk burde jo også tenke litt selv, man legger ikke igjen dyrere ting ubevoktet.

Løse ting burde legges bort så det ikke syns så lett, da er det ikke så lett for at folk faller for fristelsen. Hiv det ned i en bag du har med deg og ha en liten lås på den ellernoe så løser det mye problemer ;)

8647177[/snapback]

Ja, det holder lenge med en liten hengelås her og der ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Frister litt å kjøpe en slags kjetting som surrer rundt PC'n (akkurat som man surrer bånd rundt en julegave) og feste den skikkelig med hengelås. Så tar man kjettingen en runde rundt bordplaten og folk kan bare glemme å ta PC'n din med det første.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Frister litt å kjøpe en slags kjetting som surrer rundt PC'n (akkurat som man surrer bånd rundt en julegave) og feste den skikkelig med hengelås. Så tar man kjettingen en runde rundt bordplaten og folk kan bare glemme å ta PC'n din med det første.

8671713[/snapback]

En stasjonær pc er som regel for vanskelig og stjele under et party uten at noen blir mistenksome, pleier og være alt det litt mindere greiene som blir borte.

Så som sagt, gjem det når du skal være borte fra plassen din over lengere tid, eller få en person som du stoler på til og se etter det.

Lenke til kommentar
Burde man ha lås på side døra på en stasjonær pc, hvis man skal bort og sånn, overnatte på hotel osv?

8442661[/snapback]

ha lås på alt du er glad i :p

8442695[/snapback]

Hehe, tviler på at dama blir noe glad da :p

Kan hende det var en på TG som trodde'n blei frastjålet en skjøteledning på grunn av meg :ermm: Skulle lånen, men da jeg var på plassen min igjen fant jeg ut at det var en ugjordet skjøteledning (hvilket jeg ikke kunne bruke) Sjekka både mIRC og rekka hans flere ganger, men han var ikke å finne igjen (ikke husket jeg setenr. heller) Så da jeg skulle dra, en dag tidligere enn alle andre måtte jeg bare ta en råsjangs og legge det oppå laptopen på det setet jeg tror det var. Håper det kom til rett person, ellers unnskylder jeg her og nå :no:

Lenke til kommentar

Seriøst neste TG skal jeg legge fram alt jeg har av eiendeler, stå på raden på andre siden og se om noen rapper det med seg. Så kommer det en tyv: "Hva faen driver du med?" sier ifra til purken :love:

Hadde nå verdt litt fett å gi en lærepenge...

på TG i år lot jeg mye ligge løst om natta, mx revolution, musematte, trådløst tastatur osv :p

Lenke til kommentar

Kanskje han som har lagt ut denne tråden vil vite deres hemlige metoder til å gjemme ting...sånn at han kan stjele mer! :!:

Nei da....Men jeg har egentlig aldri vært på TG....Skulle egentlig dra dit....men når jeg hører at så mye blir stjelt....da begynner jeg å undre om jeg ikke skal neste år

:tease:

Lenke til kommentar

Mine tips mot stjeling:

Skaff deg thumbskruer med hengelås hull

bag du kan låse (Putt verdisaker i)

Sett passord i bios, admin-kontoen (den i safemode) og din egen konto

Ta med deg verdisakene når du forlater tg for å shoppe (La de ligge i bilen etc).

Lås laptop med en slik sikker laptop lås.

Om du lader mobilen og er glemsom, lad mobilen mens du har den i lomma (Drit i om du knekker laderen)

Om du vil slå tilbake mot tyver som tar Cols, brus og lignense. Prøv å få puttet i litt salt (eller avføringsmiddel :p ) og la den stå og friste.

Endret av Thor.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...