Gå til innhold

hvor mye har DU brukt på hardware til nå i år?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-12-20 20:18, skrev Darth Kjell:

Har ikke brukt så mye i år. Litt over 10 000,- kanskje. PCen min var egentlig en AMD K6-2 350 (satt opp i desember 1998 tror jeg). Alt unntatt floppy er skiftet ut flere ganger. Tror jeg har brukt litt over 35 000,- på den.


 

Da var du heldig. Prøvde meg på en 486 jeg med oppgradering på alt unntatt floppy.

 

Det gikk gærnt da polariteten på 486-floppy ikke stemte med pentium.

 

Men nå har jeg AMD, kanskje jeg hadde unngått det hvis jeg hadde holdt meg til AMD fra starten av?

 

:smile: Sveinl.

Lenke til kommentar

Pioneer DVD-spiller IDE 16x/40x Slot-in  Bulk (DVD-106S) 653.48,-

Intel Pentium 4 2.0 GHz Boxed PC400 Socket PGA478, 512kB "Northwood" 1796,-

Asus P4S533 Hovedkort for S478/P-4, LAN 1064,-

Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Brun 879,-

EPoX EP-4G4A+ i845G 6PCI 1AGP 3DDR-DIMM RAID LAN VGA 6CH-Audio Socket478 ATX 1742.60,-

Corsair PC3000 256MB ca 1400,-

Thumbscrews 25,- :grin:

 

Totalt: 7560,-

 

 

Solgte asus kortet dah for å få råd til Epox-kortete så blir ikke helt nøyaktig, men i allefall det jeg har bestilt. :smile:

Lenke til kommentar

Joda i år har jeg brukt mye, kjøpte pc i januar, 900mhz, vanlig kabinett,billig tastatur og logitech mus, 256sdram og 40gb hd, 15" skjerm, så ved april oppgraderte jeg til 512ddrram, byttet hk, 40gb til (altså totalt 80gb), dvd16x og 16x brenner, 17" skjerm, så i høst ble det: logitech SE tastatur, et annen kabinett, + et løent tastatur og noen søple pcer som jeg fikk billig (server), switch 8port 100mbit, høytallere + headset, masse vifter cpu + kabinett vifter, trådløs mus(19kr), 2 lydkort(linux kompatibelt :smile: ), masse brenne cder...

 

Også har jeg solgt et hk og ram ...

 

Hva kan beløpet bli her:

pc 7000

dvd 700

skjerm 800

switch 1000

surr 7000 (kab,hd,osv...)

 

= 16-17000k tenker jeg...uff så mye....

 

(bare gjettet med fram til kostnaden, sikkert mer...)

Lenke til kommentar

Tja, Hukommelsen strekker jo ikke altid til.

Men ca 28.000,- Siste pakke i år ble forresten bestilt i dag... Det er ikke sikkert den kommmer i år, men jeg betalte med VISA, så beløpet blir trukket når de sender den - i år. Rett skal være rett :grin:

 

Edit: Opps, jeg glemte vannkjøling og et digitalkamera. Legger 5000,- til summen oppe.

_________________

pc-crash.gif

 

[ Denne Melding var redigert av: Arctic på 2002-12-21 03:37 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-20 21:32, skrev DrErling:

Quote:


Den 2002-12-20 20:58, skrev Yazfat:

Ca 2000 til en brukt 21" Hvis kona ikke hadde vært her ville det blitt en HELT anne sum :smile:




 

For meg er det et under at du i det hele tatt får lov til noe av kona med tanke på de bildene du har liggende på sida di
:eek:

 

Eller er det kanskje kona? Foxy kone du har!

bigsmile.gif


Ler meg ihjel.

 

Mitt 2002 regnskap:

Intel STL2 hovedkort: 1200

2x1000Mhz P3 1000

512MB registrert ECC sd-ram 650

18GB Seagate SCSI

18GB IBM SCSI

9.1GB Fujitsu SCSI

9.1GB Quantum SCSI

Alle diskene for 1500

LianLi alu tower 1500

Diverse hos microplex 1000

 

Sum : 6850,-

Lenke til kommentar

Hmmm, blir vel litt selv i et "hvile-år" med tanke på datakjøp;

Kabinett 1000kr

Prosessor(er) 1700kr

Grafikkkort 2800kr

Skjerm 2700kr

Minne 1500kr

Switch(er) 1200kr

Harddisk 1500kr

Cd-brenner 500kr

Hovedkort 1200kr

Kjøler/vifter 1000kr

Kabler 1000kr

Spill 2000kr

Cd-plater og div 1000kr

Porto for tingene 1000kr?

Alt i alt ca 19-20000 kroner. Ikke så hakkandes gale det egentlig. Blir nok mye mer til neste år!

F.

Lenke til kommentar

Har ikke brukt en krone på flere år. Bygger datamaskiner på fritida og har gjort det en del år nå. De fleste maskiner jeg nå bygger er for mindre firmaer der jeg fakturerer og da få timepris for bygging og konfigurering osv.

Er i full jobb utenom, og trenger ikke bygge maskiner for økonomien sin del. Men gøy er det jo, og så blir det jo sef. en del penger av det++

 

Det er en del privatpersoner som absolutt vil at jeg skal bygge en maskin for dem. Går litt på den der: Det er bedre å få laga maskina hos han Rune en å kjøpe pc på Elkjøp!

Uansett, er i utgangpunktet ikke interessert i å bygge/konfigurere maskiner til privatpersoner som jeg ikke kan fakturere, og tilbyr av den grunn mange en bytte ordning. Om de absolutt vil at jeg skal bygge/konfigurere maskina er avtalen som følger:

Jeg bestiller en komplett maskin i deler på nettet som personen betaler. Jeg bygger og konfigurerer den. Avtalen blir da at de må bytte en komponent som blir bestilt mot en (eldre) komponent som da står i min maskin (jeg velger).

Siden jeg ofte bygger 2 – 3 private pc'er i måneden har jeg alltid fulltrimmet maskin selv med denne ordningen. Jeg gidder selvfølgelig ikke å skifte hovedkort/hd/cpu en gang i måneden, men når jeg føler behov for det, blir det skiftet ut på denne måten.

Jeg spiller alltid med åpne kort og lurer aldri noen, oppfordrer bl.a. alltid personer til å bygge selv osv. Men nesten alle insisterer på at jeg skal bygge maskin for dem så da....

Det siste jeg skiftet ut på den måten nå var GF TI 500 kortet mitt... mot et 9700 Pro kort.

Om jeg ikke trenger noen nye komponenter, men personen absolutt insisterer på at jeg skal bygge og konfigurere en maskin , sier jeg ofte at konjakk er fine greier! Så lenge det er XO av meget godt merke :grin:

 

Rune.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...