Lumix-FZ50 Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Hei og god dag til dere foto-entusiaster som hjelper en (grønne) som meg på vei. Etter mange dager leting og frustrasjoner har jeg endelig kommet fram til at mitt neste kamera skal bli Panasonic Lumix DMC-FZ50 (derfor b.navnet). Er noen som har samme kamera som vil dele sine erfaringer med meg. Tar gjerne imot tips og kommentar med stor TAKK. mvh. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Jeg har forgjengeren FZ30, og har to beskjente som har fått seg FZ50, delvis etter anbefaling fra meg. De ble iallfall ikek misfornøyde med FZ50, og jeg er, etter halvannet år med FZ30 fortsatt strålende fornøyd med mitt. Det har en god del av speilrefleksens egenskaper, som manuelle ringer for zoom og fokus, det er noe av det jeg liker best med dette fremfor motorisert og/eller knappestyrte utgaver av disse innstillingene. Både søker og skjerm er meget gode, søkeren kan selvsagt ikke sammenliknes med en speilrefleks men er allikevel utrolig detaljert grunnet høyeste oppløsning i markedet for slike søkere. Dessuten viser den lille søkeren all informasjon, da den viser samme bilde som den store (men ikke samtidig). Helt vridbar skjerm muliggjør også alt fra bakke-lave til over hodet-stillinger for fotografering. Det som også imponerer er den store og meget lyssterke linsa, lysstyrke fra 2.8 - 3.5 på en brennvidde på 35 - 420mm (35mm-ekvivalent) er bare utrolig bra. Mine erfaringer med FZ30 kan du se mer om sammen med testbilder på min kameraside. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Tråden stenges da trådstarter ikke har fulgt moderators anmodning om å endre emnetittelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg