Fredrik- Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Hva man gjør i himmelen vil vel være ganske fritt valgt. Men så kommer det problemet at "Allting er godt i himmelen", og alle har forskjellige definisjoner av hva som er godt. Ergo er det ganske lite man får gjort (eller man må vurdere tanken at det ikke finnes noen himmel). 8441809[/snapback] Du vant Lenke til kommentar
Skilpadde Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Jeg har alltid levd med et inntrykk av at himmelen er en dødskjedlig plass, selv da jeg så på meg selv som kristen. Gater av gull kan umulig være så imponerende, ihvertfall ikke i en evighet. Og ja, jeg vet at gater av gull bare er en metafor, men uansett, et sted med bare godhet, hvor vi priser gud fordi han er så stor og for vår eksistens. Det høres kjedlig ut spør du meg, uansett hvordan jeg ser på det. Lenke til kommentar
Shittu Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Jeg har alltid levd med et inntrykk av at himmelen er en dødskjedlig plass, selv da jeg så på meg selv som kristen. Gater av gull kan umulig være så imponerende, ihvertfall ikke i en evighet. Og ja, jeg vet at gater av gull bare er en metafor, men uansett, et sted med bare godhet, hvor vi priser gud fordi han er så stor og for vår eksistens. Det høres kjedlig ut spør du meg, uansett hvordan jeg ser på det. 8443373[/snapback] Høres ut som at den kristne gud er på litt av en egotripp. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Nå er det jo ingen som har vært i himmelen og kommet tilbake, så vi vet jo ikke hvordan det er der (om det i det hele tatt eksisterer et slikt sted). Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Jeg har alltid levd med et inntrykk av at himmelen er en dødskjedlig plass, selv da jeg så på meg selv som kristen. Gater av gull kan umulig være så imponerende, ihvertfall ikke i en evighet. Og ja, jeg vet at gater av gull bare er en metafor, men uansett, et sted med bare godhet, hvor vi priser gud fordi han er så stor og for vår eksistens. Det høres kjedlig ut spør du meg, uansett hvordan jeg ser på det. 8443373[/snapback] Og dersom det er et bedre sted hvor vi ikke har lyst å gjøre "ondskap"; hvorfor pokker tvinger gud på oss ondskap på jorden som "fabric settings" da? Barn stjeler, lyger, slår... og er ateister. Jeg mener ikke at det er noen sammenheng mellom mangelen på tro og det at de slår og lyger og stjeler -- bare at gud har skapt mennesket stjelende lygende ateister som må være så heldig å ikke gå på skole for lenge før de hører om Jesus da kunnskap og logikk blokkerer tro. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 ingenting å finne på i himmelen. du skulle aldri ha døpt deg Lenke til kommentar
Runar Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 ingenting å finne på i himmelen. du skulle aldri ha døpt deg 8505202[/snapback] Jeg kommer til himmelen, men jeg er ikke døpt. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 ingenting å finne på i himmelen. du skulle aldri ha døpt deg 8505202[/snapback] Jeg kommer til himmelen, men jeg er ikke døpt. 8508606[/snapback] kanskje eg kommer til himmelen og da....... om eg er heldig/uheldig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå