Gå til innhold

Kronen ut, Euro inn?

Krone eller Euro  

103 stemmer

1. 1. Krone eller Euro

• Krone
      64
    • Euro
      33
    • Vet ikke
      6

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men om det er de makroøkonomiske virkelighetene som opptar folk flest er jeg litt i tvil om (i hvert fall om man omtaler det akkurat på den måten).

8401441[/snapback]

Er folk flest opptatt av rentenivået? Er folk flest opptatt av arbeidsledighet? Er folk i industrien opptatt av kronekurs?

Ja. Makroøkonomiske effekter angår i høyeste grad oss alle, og mange er klar over dette og opptatt av det, uavhengig av om de kjenner til de økonomiske sammenhengene i detalj.

Lenke til kommentar

Jeg mener at det er greit at man skal kunne betale med euro i Norge, men om det blir hovedvalutaen vår, vil renta og kursen bli styrt fra Frankfurt. Jeg mener at det fortsatt bør bestemmes av Norges Bank.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal vi, som heldigvis ikke er med i EU, ha Euro, når flere land i EU selv ikke vil gå over til Euro?

Hvorfor tror alle dere EU-fans at alt er grønnere på den andre siden av gjerdet?

Har vi det ikke bra her som vi har det nå?

Hvorfor kommer det så mange EU-borger hit til Norge for å få et bedre liv, hvis EU er paradis?

Lenke til kommentar

Hovedgrunnen til at jeg er for at vi melder oss inn i EU er at vi da kan være med å bestemme. I dag må vi rette oss etter en del avgjørelser, men kan ikke være med å bestemme. Vi er jo allerede medlem av EØS, og det er ikke alt for stor forskjell på EU- EØS-medlemsskap, bortsett fra at vi ikke får være med å bestemme like mye i EU nå som vi vil kunne om vi melder oss inn.

EU-medlemsskap har jo også sine ulemper, ved at landbruket står i fare, noe det forsåvidt gjør gjennom WTO også. I tillegg må vi dyrke genmodifisert mat, noe jeg er skeptisk til. Osv, osv, osv.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...