knutinh Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 (endret) 1. Raw-filer representerer bildet veldig "nært" sensor. Bad pixel correction blir kanskje utført? 2. Signalvei ved etterprosessering? Jeg ville ha antatt demosaic->støyfjerning->WB->curves/levels->cropping/rotate->skalering->oppskarping Støyfjerning opererer med ulineære funksjoner knyttet til fysiske egenskaper ved brikken. Derfor ville jeg anta at enhver dynamikk-prosessering ville gjøre støyfjerningen mindre effektiv? Rotate må nødvendigvis innebære noe interpolasjon/filtrering. Dermed kan rekkefølgen på rotate, skalering og oppskarping være kritisk. Oppskarping og skalering utføres bare en gang pr outputbilde, og da til slutt i prosessen. Er det mulig å bruke photoshop-plugins internt i lightroom slik at man slipper å eksportere faktiske filer, og kommer nærmere konseptet som er å generere "skript" i stedetfor å faktisk jobbe på en fil? Jeg har merket meg "focus magic" og "neat image" for hhv oppskarping og støyfjerning. Er det andre/bedre/billigere alternativer der ute? -k Endret 16. april 2007 av knutinh Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå