Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store tråden om legning!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Fin-fin tråd, DemoniZer.

 

Angående om homofile bør få adoptere eller ikke:

 

JA! Alle mennesker er forskjellige, og barn kan lære av det, og det spiller vel egentlig liten rolle om man har innover eller utovergreie der nede da.

Det der med at en far kan noe en mor ikke kan er sant, men det er jo barnehagetanter av begge kjønn, det er lærere av begge kjønn og det er søsken av begge kjønn.

 

Jeg ser egentlig ikke problemet her? Alle barn er potensielle mobbeoffere. Har du fregner vil du nesten garantert få høre det en eller annen gang i løpet av oppveksten. Og om det er noen som mobber et barn med homofile foreldre, så vil barnet sile ut mobberene, og finne noen andre å være venner med.

 

Dere som leser som er imot adopsjon, men for homofile generelt, bør tenke dere om. Det er jo nettopp sånne holdninger som holder oss igjen. Sånn halveis ja-holdninger.

Jo flere som synes det er naturlig og tør faktisk å si det uten "ja men stakkars lille barn", jo mer kan vi være åpne om det. Da kan vi kanskje få noen politiske gjennombrudd.

Det er faktisk ikke synd på oss som mennesker.

Det er bare synd på oss fordi vi ikke er likestilte, ennå. Hallo, vi lever faktisk i 2007.

Vi har valgt å følge vårt naturlige "kall". (Og jeg synes det er digg :cool: )

I sånne tilfeller er klare meninger best. Jeg har ingen problemer med 100% homofobe mennesker, for de trenger jeg ikke på død og liv være bestiser med. De kan værsågod få æren til å mene hva de vil. (Som vi homofile forsåvidt har blitt fratatt et par århundre...)

 

Just my opinion

 

Ps. Dette innlegget er ikke ment som et angrep til NOEN av dere, men bare et langt sukk fra min side til samfunnet idag generelt.

 

Ps2. Vi er egentlig heldige i Norge hvor vi kan ha den legningen vi har, uten å bli korsfestet.

Lenke til kommentar

Har vel noen små ord å komme med..

 

Fortalte endelig om meg selv til bestemoren min, tok jo bare.. ehm.. 4 år etter at min mor og far fikk vite det. Støtter meg fullt ut.

 

Jeg og kjæresten min er ofte hos et vennepar, det hender at vi gir hverandre et kyss eller holder hender og slikt, og da smiler ungen dems kjempemasse, det er så godt å se.

 

Tror hun har godt av å se slikt fra barndommen, hun er forresten snart 1 år og er veldig herlig. Jeg er hennes "onkel"

Lenke til kommentar

Jeg diskuterte med en veldig religiøs dame her om dagen om homofile bør få adoptere, og det er de samme argumentene som går igjen:

 

-Det er feil, det var ikke slik Gud mente at det skulle være, det står i Bibelen.

-Det er viktig å ha en person av ulikt kjønn i oppveksten.

 

Disse argumentene holder bare ikke, etter min mening. Hvis det er det eneste de som er mot homofil adopsjon kan komme opp med, synes jeg de bør tenke seg litt om og sette opp en for og mot-liste, og da tror jeg det er ganske mye mer for enn mot.

 

Men jeg tror samfunnet vårt er på riktig vei. For 50 år siden var det jo nesten synd og skam å være homofil blant folk flest, mens i dag er det akseptert blant de fleste. Moren min sier at hun for 30 år siden aldri kunne tenke seg å la homofile få adoptere, fordi det ble altfor "rart". Nå er hun for.

 

Forresten, er det noen av dere homofile som er religiøse?

Lenke til kommentar

Jeg er ikke religiøs, men jeg har en bestemor som er det.

Hun har ikke noe imot det.

 

Selvfølgelig finnes det de som er ekstremister, og da får du slike svar som nevnt over. Har selv hatt et par diskusjoner med slike personer, og da har jeg kommet med argumenter som jeg har funnet i bibelen som motsier de vanlige argumentene deres. Det fungerer som regel, og de blir ganske så sinte på meg.

 

Jeg forstår ikke hvorfor de skal bli så forbannet, alt jeg gjør er å motsi dem med min egen mening, da dette er noe som er en stor del av livet mitt.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke religiøs, men jeg har en bestemor som er det.

Hun har ikke noe imot det.

 

Selvfølgelig finnes det de som er ekstremister, og da får du slike svar som nevnt over. Har selv hatt et par diskusjoner med slike personer, og da har jeg kommet med argumenter som jeg har funnet i bibelen som motsier de vanlige argumentene deres. Det fungerer som regel, og de blir ganske så sinte på meg.

 

Jeg forstår ikke hvorfor de skal bli så forbannet, alt jeg gjør er å motsi dem med min egen mening, da dette er noe som er en stor del av livet mitt.

9626605[/snapback]

 

Vel, jeg kaller det skylapper. Jeg har respekt for religion, for all del, men jeg tror at ekstremisme på dette punktet bygger ganske mye på mangelen på å kunne godta egne inntrykk og ikke minst andres meninger. Altså, når noen kritiserer det som de tror er det "perfekte" så blir man sett på som "farlig" og de putter seg med en gang i forsvar isteden for å tolerere andres vinklinger. Jeg kjenner flere kristne som er tolerange osv. men noen, som hun damen som Eivolele nevner faller alltid tilbake på bibelen i diskusjoner isteden for å ha egne argumenter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

http://www.kjendis.no/2007/10/09/514512.html

 

- Dersom homser skal få gifte seg, kan man like godt tillate at en som er glad i pule sauer kan få gifte seg med en, sier Husby til .no og viser til at Bibelen sier ekteskapet er en institusjon mellom mann og kvinne.

Altså, jeg har respekt for de som velger å tro på en religion, men hvorfor skal de få velge ut de deler av bibelen de velger å tro på, og deretter bruke dem som en unnskyldning? Det verste jeg vet er personer som ikke tør å ha egne meninger om ting, som bruker bibelen som en unnskyldning - "I bibelen står det blablabla, og derfor er det bare sånn!".

 

Greit at det står i Bibelen at homofile er fyfy, men det får uansett være opp til hver enkelt hva man vil gjøre - ikke alle homofile er kristne.
Står det ikke også flere steder i bibelen at du skal steines til døde om du gjør ditt og datt? Problemet er at man velger å bare tro på de delene av bibelen som gagner en selv og at man simpelten bruker bibelen som en unnskyldning for sine fordommer. Det er mye enklere å si "Men i bibelen står det at (...)" enn "Jeg mener (...)", noe som er synd. Jeg har ikke noe mot kristne, men det blir feil å bruke bibelen som en unnskyldning. Etter hva jeg har forstått er det også mange forskjellige bibler, forskjellige tolkninger og språk, og bibelen er en svært gammel bok. Samfunnet forandrer seg, man brenner ikke lenger hekser på bål o.s.v. Homofile bør få adoptere på lik linje med alle andre, i dag er det jo nesten en mote å skille seg, så hvorfor skulle homofile være dårligere foreldre?

 

Et litt morsomt blogginlegg

 

Du skal ikke ligge med en mann slik som en ligger med en kvinne. Det er en styggedom. Når en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne, har de begge gjort en avskyelig gjerning. De skal dø; det hviler blodskyld på dem.

Konklusjonen min er; om du er kristen og mener homofili er feil fordi bibelen sier det bør du sannelig finne frem steiene dine.

 

 

Og hva faen har sauer med saken å gjøre? Det må være en av de barnsligste tingene jeg har hørt fra en "kjendis" på lang tid, sauer og mennesker lever på helt forskjellige nivåer, å komme med en slik kommentar er bare idiotisk.

 

Jeg er glad for at jeg ikke er religiøs og kan tenke selv.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...