Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store tråden om legning!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir litt vanskelig.

 

Uansett, jeg kjenner flere som har oppvokst på veldig små steder og bygder, og flere av de har kommet ut til de på stedet.

 

Dette har som regel gått fint, men har vært noen tilfeller der man blir litt ekstra "beglodd".

 

Flere av dem bor der enda, men veldig mange av de har flyttet til større steder der det er lettere å "gli inn", samt bli kjent med andre likesinnede.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal jeg si deg nå: Rett og slett fordi et barn med 2 mødre trenger en mannlig skikkelse fordi det skal lære seg om ting som bare menn kan. Men den mannlige skikkelsen trenger ikke å være en pappa. Kan være en god venn eller bror av en av mødrene også :)

9095523[/snapback]

Enig der.

 

Er mange kvaliteter menn har som ikke kvinner har og omvent. Man trenger rett og slett en av begge kjønn for å lære dette og klare seg fint i samfunnet.

9096178[/snapback]

Jeg må nesten ta denne enda en gang, dette argumentet vinner alltid: Hvordan skal en enslig mor lære sønnen sin ting som bare menn kan (om de skulle finnes) ?

Skal barnevernet ta barnet til hun har funnet en stedfortreder for den avdøde faren?

Lenke til kommentar
Hvorfor skal jeg si deg nå: Rett og slett fordi et barn med 2 mødre trenger en mannlig skikkelse fordi det skal lære seg om ting som bare menn kan. Men den mannlige skikkelsen trenger ikke å være en pappa. Kan være en god venn eller bror av en av mødrene også :)

9095523[/snapback]

Enig der.

 

Er mange kvaliteter menn har som ikke kvinner har og omvent. Man trenger rett og slett en av begge kjønn for å lære dette og klare seg fint i samfunnet.

9096178[/snapback]

Jeg må nesten ta denne enda en gang, dette argumentet vinner alltid: Hvordan skal en enslig mor lære sønnen sin ting som bare menn kan (om de skulle finnes) ?

Skal barnevernet ta barnet til hun har funnet en stedfortreder for den avdøde faren?

9137308[/snapback]

Selvfølgelig ikke. Barnet vil bare ikke få like fullstendig oppdragelse som de som har det. Mener jeg. Så du trenger ikke å komme med at jeg må bevise noe. For det trenger jeg ikke.

 

 

Denne delen av forumet er egentlig meget irriterende. For det virker som om de som er så åpne og utprøvende ovenfor diverse temaer trur de har fasit svaret på alt med å bare nevne at man må være åpen og aksepterende, og at man må prøve det før man kan si noe om det.

 

Jeg er ikke veldig åpen, men aksepterende er jeg. Og jeg er kanskje litt gammeldags.

 

Og jeg -mener- at homofile foreldre -alene- ikke er like godt egnende foreldre som hetrofile par. Det har ikke noe å si med at de er homofile, det er bare det er de er av samme kjønn.

Lenke til kommentar

Den dagen vi har overflod av veletablerte, stabile heterofile par som vil adoptere alle verdens foreldreløse barn, så kan vi begynne å bli pirkete når det gjelder kjønn og antall. Akkurat nå regnes det å være 50-200 millioner foreldreløse barn, og å en gang tenke på å nekte to etablerte, stabile mennesker å adoptere et av disse barna fordi de ikke er en mann og en kvinne er sadistisk.

Lenke til kommentar
Den dagen vi har overflod av veletablerte, stabile heterofile par som vil adoptere alle verdens foreldreløse barn, så kan vi begynne å bli pirkete når det gjelder kjønn og antall. Akkurat nå regnes det å være 50-200 millioner foreldreløse barn, og å en gang tenke på å nekte to etablerte, stabile mennesker å adoptere et av disse barna fordi de ikke er en mann og en kvinne er sadistisk.

9137515[/snapback]

Noen forstår bare ikke.

 

Jeg har aldri sagt at dem skal bli nektet, bare at dem ikke kan bli like gode. Folk blåser bare opp det jeg sier fordi jeg sier noe som ikke er like "åpent" (les ovenfor)

 

Selvfølgelig skal de få lov til å adoptere barn, herregud. Det er jo 100 ganger bedre å bo hos homofile og bli mobbet hver dag enn å bo på gata (ikke sarkastisk, men jeg bare drar frem et "worst case scenario" for å vise at det er bedre å bo hos noen å bli mobbet enn å bo på gata).

 

Som jeg skrev i innlegget ovenfor: Denne delen av forumet er egentlig meget irriterende...". Så blir det så mye som blir overdramatisert når jeg (en som ikke er så åpen og vil heller holde på det gamle, og ikke vaske ut kjønnene) sier noe som dere reagerer på. Blir som å fyre opp en fyrstikk inne i et rom med dynamitt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg selv er 100% for.

 

Selvom jeg ser "problemene" som kan oppstå. Dvs. at f.eks ungen kan bli mobbet under oppvekst for ikke å ha "ideal-foreldrene"

8395998[/snapback]

 

Jeg er for:) Jeg tror om du er homofil/lesbisk/pan at om foreldrene er av samme kjønn kan de være vel så gode foreldre som "ideal-foreldre" som du skriver!

 

Dessuten skjer det jo stadig tingi samfunnet mer og mer blir tolerert, ta nakenhet foreksempel, mer og mer blir akseptert, snart får man vel se tits and what not i reklamer :-P

 

Så jeg tror at når det kommer til foreldre med samme kjønn vil bli mer "normalt" og akseptert av klasse kammerater og lignende.

 

Edit: Forstetter jeg med resten av "spørsmålene" jeg føler at jeg kan bidra på :-)

 

- Feminin vs Maskulin

 

Hva som er best liksom? Skjønte ikke helt hvordan jeg skulle tolke den, men før jeg ble kjent med litt fler som har legning som innbærer forhold mellom 2 av samme kjønn forstår jeg mye bedre og blitt ganske så aksepterende :)

 

Først synes jeg feminine gutter var ganske så idiotisk, jeg trodde at de alle gjorde seg til og at dette ikke var medfødt, jeg så på dem som "attention whores", fjollete, om de først skal være homofile (med feminine tenker jeg på homofile gutter), så kan de være "normale" og oppføre seg som gutter flest, men har funnet ut at det er medfødt og det er bare slik det er :-P men om jeg selv likte gutter ville jeg vært sammen med en mandig en ^^;

 

- Giftemål (For / Mot)

 

Jeg er helt for, hvorfor skal andre bry seg opp i om 2 av samme kjønn ønsker/gifter seg? Skal ikke de få lov til å vise sin kjærlighet på samme måte bare fordi det er annerledes? Men som jeg skrev tidligere, alt er under utvikling og stadig mer ting som ble sett på uanstendig og feil før har folk mer forståelse for og er mer åpne for ting som er litt utenom det tradisjonelle.

Endret av HiPPOLOVE
Lenke til kommentar

Mobbing er ikke et saklig argument. Man kan ikke hindre barn et trygt hjem med foreldre som elsker dem, fordi kanskje noen unger vil plukke på dem gjennom årene. Hvordan skal man noen gang få aksept på noe i verden, vist ikke noen er først ute? Jeg syntes klart at homofile par burde få adoptere. Å få barn er ikke en rettighet, men homfile par burde bli vurdert på lik linje som hetrofile par når det gjelder adopsjon.

 

Hittil har jeg ikke hørt et eneste godt argument for hvorfor ikke homofile par burde få lov til å adoptere på lik linje som hetrofile par. Halvparten av alle ekteskap i dag ender i skilsmisse, og mange barn lever helt fine liv med bare en foreldre. Det er ikke, og vil aldri være et krav om å ha en hetrofil far og hetrofil mor for å få et fullverdig liv.

Lenke til kommentar

Jeg er uten tvil for at homofile skal få adoptere. Jeg ser ingen grunn til at de skal være dårligere foreldre, de er sikkert i mange tilfeller bedre. Dette har med personlighet å gjøre, ikke legning.

 

Kanskje ville barna bli litt mobbet. Men det kunne like godt vært fordi om foreldrene var fete, syke, ustabile. You name it. Etter et par tiår ville det helt sikkert vært helt vanlig å ha homofile foreldre, og da ville det sikkert ikke vært en grunn til å mobbe en gang.

 

Jeg har aldri hørt et eneste godt argument for at homofile ikke skal ha samme rettigheter som heterofile. Det bygger kun på fordommer. Det høres kanskje litt rart ut, men enhver som tenker seg litt vil skjønne at det ikke er rart i det hele tatt. Det finnes dyr som også er homofile.

 

Greit at det står i Bibelen at homofile er fyfy, men det får uansett være opp til hver enkelt hva man vil gjøre - ikke alle homofile er kristne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Greit at det står i Bibelen at homofile er fyfy, men det får uansett være opp til hver enkelt hva man vil gjøre - ikke alle homofile er kristne.
Står det ikke også flere steder i bibelen at du skal steines til døde om du gjør ditt og datt? Problemet er at man velger å bare tro på de delene av bibelen som gagner en selv og at man simpelten bruker bibelen som en unnskyldning for sine fordommer. Det er mye enklere å si "Men i bibelen står det at (...)" enn "Jeg mener (...)", noe som er synd. Jeg har ikke noe mot kristne, men det blir feil å bruke bibelen som en unnskyldning. Etter hva jeg har forstått er det også mange forskjellige bibler, forskjellige tolkninger og språk, og bibelen er en svært gammel bok. Samfunnet forandrer seg, man brenner ikke lenger hekser på bål o.s.v. Homofile bør få adoptere på lik linje med alle andre, i dag er det jo nesten en mote å skille seg, så hvorfor skulle homofile være dårligere foreldre?

 

Et litt morsomt blogginlegg

 

Du skal ikke ligge med en mann slik som en ligger med en kvinne. Det er en styggedom. Når en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne, har de begge gjort en avskyelig gjerning. De skal dø; det hviler blodskyld på dem.

Konklusjonen min er; om du er kristen og mener homofili er feil fordi bibelen sier det bør du sannelig finne frem steiene dine.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Ang. adopsjon og fremtidige psykiske problemer for barna:

 

Pr. i dag er det utrolig strenge regler for å få adoptere barn. Det stilles strenge krav til både materielle og sosiale egenskaper hos foreldrene. Dette er fordi barna trenger ekstra stor oppfølging som adoptivbarn. Adoptivforeldre må derfor oppfylle visse kriterier når det gjelder hva de kan tilby av sosialt nettverk og materielle egenskaper. Noen land stiller til og med krav til BMI hos foreldrene.

 

Jeg tviler derfor på at det vil være noe større sjanse for at de homofile adoptivforeldrene vil påføre barna skader pga mangler i barndommen.

 

Forøvrig så adopteres de fleste barn i dag fra andre land, hvor de har en annen hudfarge i Norge. I miljøer hvor det foregår mye mobbing av homofile, tipper jeg det foregår mobbing av de med en annen hudfarge også. Så det burde vel strengt tatt ikke adopteres i heletatt? Barna har det kanskje bedre på barnehjem uten foreldre i heletatt?

Lenke til kommentar
Jeg er ikke for at homofile skal få adoptere, og det er fordi jeg selv aldri ville blitt adoptert av to gutter/damer. Jeg hadde syntes det vært flaut, rett og slett. Dessuten tror jeg, som Nstin sier, at en gutt trenger en mannskikkelse i oppveksten, og det samme med jenter.

9337073[/snapback]

 

Haha. Hvordan vet du om du hadde vært flau? Om du var vokst opp med dem, så ville du ikke visst at du skulle være flau engang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...