Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store tråden om legning!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Rett og slett fordi et barn med 2 mødre trenger en mannlig skikkelse fordi det skal lære seg om ting som bare menn kan.

9097505[/snapback]

Som hva da?

9097564[/snapback]

Haha jævli bra svart.

 

Men for å komme til saken. Jeg er ganske likesidig til homofilt ekteskap og adopsjon.

 

Mange kvinner har ikke snøring på bil, verktøy, "konkuranse innstinkt" , teknisk innsikt og mer. sikkert noen kvinner som kan alt men det er ikke ofte :hmm:

 

Det med konkuranse innstinkt er bevisst.

Tenk kokker og folk som lager mat. I NM og VM er det oftest menn som vinner siden de skal være best de må bevise seg fra urtiden og det henger igjenn.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Er selvfølgelig like ille å vokse opp med 2 foreldre av samme kjønn som med en forelder.

 

Jeg mener ikke vi skal nekte de det. Men at homofile må ha en av det motsatte kjønn til å være der for barnet som en representant for sitt kjønn.

 

Om jeg ville vokst opp med 2 fedre eller 1 far. Jeg ville hatt 1 far. Ikke fordi jeg har noe imot homofile. Men fordi jeg ikke hadde likt å grue meg til å fortelle om at jeg har 2 fedre. Det er så mye fordomsfulle mennesker rundt omkring.

9095951[/snapback]

Så det du sies kan kort oppsummeres med at de som har vokst opp med kun én forelder mangler så mye at de har nedsatt livskvalitet? Skal man begynne å diskriminere dem i arbeidslivet, f.eks., siden de visstnok mangler mange grunnleggende egenskaper grunnet manglende kvinnelige/mannlige impulser under oppveksten?

 

Hva for en samlivsekspert er du, egentlig, som vet alt dette? Hva i all verden begrunner du det med? For meg er innleggene dine om dette kun synsing og sansing og rør basert på skepsis!

 

Er det noen som kan linke til en samlivseksperts uttalelser?

 

EDIT: For å fremme min mening, så synes jeg homofile par skal stilles de samme kravene som heterofile par (forutsatt at et av kravene ikke er at de må være en mann og en kvinne), altså får en samlivsekspert (som sikkert hadde følt seg alene i denne tråden) vurdere om paret vil gi barnet trygge og riktige omgivelser. Det er mange heterofile par som får negativ respons på slike vurderinger, og det vil nok være mange homofile par som ikke blir godkjent også. (Jeg lukter whining om diskriminering i lange baner om dette skjer...)

Endret av Yoshi
Lenke til kommentar
Hvorfor skal jeg si deg nå: Rett og slett fordi et barn med 2 mødre trenger en mannlig skikkelse fordi det skal lære seg om ting som bare menn kan. Men den mannlige skikkelsen trenger ikke å være en pappa. Kan være en god venn eller bror av en av mødrene også :)

9095523[/snapback]

Hva om den ene av de 2 damene er maskulin av natur? Det er jo ikke sjelden.

 

Hva er det kun menn kan gjøre som ikke kvinner kan gjøre? (Og motsatt)

Med tanke på "lære seg ting og tang" som du sier.

9097505[/snapback]

Er det en gutt: Lære han om hvordan det er å være mann

 

Jente: Lære om hvordan menn er og hvilke man må passe seg for.

 

Hjelper ikke om dene ene kvinnen er maskulin da.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Hvorfor begynner du å dra inn diskriminering i arbeidslivet, Yoshi? Vi diskuterer bakdeler ved at to like kjønn oppdrar et barn.

9098080[/snapback]

Det ble påstått at det var like ille å vokse opp med alenefar som å vokse opp med to fedre. Og argumentasjonen har hittil vært at barn ikke får riktige impulser og egenskaper av å vokse opp med to foreldre. Hvis det er så essensielt, må vel enhver arbeidsgiver få lov til å velge de som har vokst opp i en kjernefamilie (finnes de?) foran andre?

Lenke til kommentar
Er selvfølgelig like ille å vokse opp med 2 foreldre av samme kjønn som med en forelder.

 

Jeg mener ikke vi skal nekte de det. Men at homofile må ha en av det motsatte kjønn til å være der for barnet som en representant for sitt kjønn.

 

Om jeg ville vokst opp med 2 fedre eller 1 far. Jeg ville hatt 1 far. Ikke fordi jeg har noe imot homofile. Men fordi jeg ikke hadde likt å grue meg til å fortelle om at jeg har 2 fedre. Det er så mye fordomsfulle mennesker rundt omkring.

9095951[/snapback]

Så det du sies kan kort oppsummeres med at de som har vokst opp med kun én forelder mangler så mye at de har nedsatt livskvalitet? Skal man begynne å diskriminere dem i arbeidslivet, f.eks., siden de visstnok mangler mange grunnleggende egenskaper grunnet manglende kvinnelige/mannlige impulser under oppveksten?

 

Hva for en samlivsekspert er du, egentlig, som vet alt dette? Hva i all verden begrunner du det med? For meg er innleggene dine om dette kun synsing og sansing og rør basert på skepsis!

 

Er det noen som kan linke til en samlivseksperts uttalelser?

9098017[/snapback]

Jeg synes du sanser og synser like mye om mine uttaleser jeg nå da men.

 

Jeg sier ikke at det er noe galt med de som har bare en forelder. Jeg synes du drar det jeg skriver i en negativ retning. Det jeg sier er at de kan mangle noe som er essensielt for en oppdragelse, en mor og en far.

 

Og innleggene mine er synsing og sansing, men man må vel for faen meg ikke være en ekspert for å ha en mening?

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Jeg synes du sanser og synser like mye om mine uttaleser jeg nå da men.

 

Jeg sier ikke at det er noe galt med de som har bare en forelder. Jeg synes du drar det jeg skriver i en negativ retning. Det jeg sier er at de kan mangle noe som er essensielt for en oppdragelse, en mor og en far.

 

Og innleggene mine er synsing og sansing, men man må vel for faen meg ikke være en ekspert for å ha en mening?

9098147[/snapback]

Jeg synser og sanser ikke. Jeg forteller hvordan ting er og skriver hva jeg mener tydelig. Du, derimot, blander.

 

Og du kan da vel ikke mene at barn som vokser opp med to foreldre av samme kjønn mangler essensiell oppdragelse uten å være ekspert? kjenner du noen som har vokst opp med homofile adoptivforeldre? Har du lest om noen som har vokst opp med homofile adoptivforeldre? Er du satt inn i noe annet enn det heteronormative samfunnet? Kjenner du noen homofile veldig godt? (Om ikke, anbefaler jeg deg å bli kjent med DemoniZer, han er en knallkar. ^^)

 

Og dette handler ikke om at jeg debatterer mot deg, jeg prøver å overbevise deg om at det ikke skader noen å være åpen for at homofile kan være gode og omsorgsfulle foreldre for aoptivbarn som uten dem ville råtnet bort på et barnehjem uten foreldre i det hele tatt.

 

Og verken du eller jeg er samlivseksperter, men forskjellen på oss er at du sier at det definitivt er forskjell på homofile og heterofile par (altså the classic art of generalisering, skjønner du?). Jeg, derimot, foreslår å være åpen for forskjeller mellom alle og heller fokusere på individet og la homofile par stilles de samme kravene som heterofile par og får en profesjonell vurdering av en samlivsekspert om hvorvidt et barn vil kunne få en verdig og skikkelig oppvekst hos de to.

Lenke til kommentar

Seff ser jeg forskjell på homofile og hetrofile. Men bare fordi det er en forskjell på oss betyr det ikke at noen er mindre verdt.

 

Jeg mener også at homofile kan være gode foreldre. Men jeg mener også at det burde være en representant fra det motsatte kjønn innblandet. Er det så gæli det da?

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Seff ser jeg forskjell på homofile og hetrofile. Men bare fordi det er en forskjell på oss betyr det ikke at noen er mindre verdt.

 

Jeg mener også at homofile kan være gode foreldre. Men jeg mener også at det burde være en representant fra det motsatte kjønn innblandet. Er det så gæli det da?

9098341[/snapback]

Altså, da snakker vi forskjeller utover legningen? Min erfaring er at homofile er helt vanlige mennesker som har gode og dårlige egenskaper, særegenheter og oppførsel.

 

Men får jeg spørre deg: Om en samlivssekspert fikk vurdere et homofilt par på alle punkter som gjelder når man vurderer adopsjonsforeldre, og mente det var forsvarlig å la dem oppdra en unge, hadde du tatt det seriøst, eller ville du fremdeles påstått det du gjør nå?

 

Men du kan vel ikke påstå at om et barn vokser opp med to mødre, omgås det bare kvinner? Samfunnet (som er fullt av både kvinner og menn) oppdrar jo barnet like mye, så jeg ser ikke helt det grunnleggende problemet. :)

 

Jeg skal ikke si at et barn klarer seg uten mannlige/kvinnelige impulser, det er jo faktisk sånn at et barn trenger begge deler. Men det er jo ikke sånn at et barn som har vokst opp med én mor ikke får noen mannlige impulser? Iallfall i informasjonssamfunnet Vesten, burde det ikke være noe problem med TV, aviser, radio, Internett og reklame for et barn å få mer enn nok impulser av alle slag.

 

Lovskogen: Jeg ignorerer ikke problemstillingen, jeg prøver bare å argumentere for at det ikke nødvendigvis er et problem.

Lenke til kommentar

Med forskjeller så mente jeg bare legningen og det som hører med. Pikk i rompa og sånn (gidder ikke å formulere det pent, er fra landet).

 

I følge det du skriver nå så er vi egentlig enige. Ja sa en mannlig skikkelse og ga eksempler på det.. det samme gjorde du.

 

Og jeg har ikke ment det er et problem heller. jeg sa at jeg ikke var 100% enig, det er mange tall mellom 1 og 100. Jeg bare mente det hadde vært bedre for barnet om det var et av hvert kjønn det kunne gå til med spørsmål og lignende.

 

hvis du skjønner hva jeg mener?

 

Så er jeg ikke så opptatt av dette, bare ville ytre en enkel mening. Jeg etterlater valget til de homofile og de som bestemmer til å finne ut hva som er best for barnet. Jeg bare sa det jeg mener er viktig for et barn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Personlig synes jeg at adopsjon for homofile foreldre ikke egner seg.

Slik er det sånn jeg ser det. Mobbing hadde blitt et enormt problem. Ihvertfall i det miljøet jeg bor i.  For mange fordommer.

Hvis mobbing er ditt sterkeste argument må jeg skuffe deg og si at mobbing vil forekomme uansett om du har homofile foreldre eller ikke. Enten du er for tynn eller for tykk, for aktiv eller for passiv, for liten eller for stor, noen vil alltid finne noe å mobbe deg for om de trenger noen å mobbe.
Lenke til kommentar

Hvem har sagt at jeg blir mobbet? Homofili er er mye verre enn å være tykk og slikt her. De som er såkalte 'ganstre' er tykke, lave, høye, tynne. Men homofile? nei. Jeg sier ting rett og slett slikt det er. Er du homofil eller har homofile foreldre her så blir det mye mer mobbing enn normalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...