Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store tråden om legning!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette kan strengt tatt ikke tolkes noen annen vei enn akkurat det som står.

8986023[/snapback]

 

Jo, det kan det.

 

3. Mosebok - Kapittel 18 - Vers 22:

 

"Du skal ikke ligge med en mann slik som en ligger med en kvinne. Det er en styggedom."

 

Dette er rett og slett meninger.

Dessuten, du kan fysisk umulig ligge med en mann slik du ligger med en kvinne, da man bruker forskjellige "innganger".

 

Senere, i vers 29:

 

"For alle som gjør slike avskyelige gjerninger, alle som finner på slikt, skal utryddes av sitt folk."

 

Før i dette kapittelet står det også noe om kvinner og seksuelt samkved med dyr.

Kan være dette forfatteren har skrevet om.

 

Nok en gang, en mening.

 

I kapittel 20 - Vers 13, finner du:

 

"Når en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne, har de begge gjort en avskyelig gjerning. De skal dø; det hviler blodskyld på dem."

 

Har du sett.. enda en mening.

 

Folk i dag har litt annet syn på ting i dag, enn de hadde for 2000 år siden.

 

---

 

OT:

 

Erroneous, er det slik at http://www.for-rent.moo.no er din hjemmeside? Eller tilhører den noen annen?

 

Abeth er vel eieren av siden, og han heter Jonas.

Er du samme person? (Noe jeg inderlig håper du ikke er)

Endret av DemoniZer
Lenke til kommentar

Altså, jeg er enig i at det kan tolkes til en grad annerledes hvis du legger til litt godvilje, og selvfølgelig er det gammeldags siden mennene som skrev hadde et helt annet syn på ting enn vi har i dag. Bibelen er ikke Guds ord, det er meningene til profetene.

 

Jeg er kameraten til Jonas, internettsiden er(var) hjemmesiden til klanen vår.

Lenke til kommentar
Jeg gikk i toget. Og det var tamt, sikkert på grunn av været.

8992368[/snapback]

 

Hvem gikk du med?

 

Selv gikk jeg faktisk.. noe jeg ikke hadde planer om å gjøre..

 

Jeg er litt glad i regn, så jeg koste meg.. :)

Eneste problemet var vel at jeg fikk en teip-rull kastet i hodet..

 

Meen, alle kan ikke være for noe slikt heller..

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Alle kan da gjøre som de vil, kan de ikke? :S Jeg skjønner ikke problemstillingen med at enkeltes religiøse oppfatning skal begrense andres handlinger.. Jeg mener, det er vel ingen som fremdeles tror at alle kristne tenker, mener og tror akkurat det samme?

Lenke til kommentar
Alle kan da gjøre som de vil, kan de ikke? :S Jeg skjønner ikke problemstillingen med at enkeltes religiøse oppfatning skal begrense andres handlinger.. Jeg mener, det er vel ingen som fremdeles tror at alle kristne tenker, mener og tror akkurat det samme?

9000727[/snapback]

 

Det er nettopp det som er problemet. Det finnes slike personer.

Lenke til kommentar

Og slike personer irriterer vettet av meg. Makan til passiv innstilling til livet. Merker jeg blir forbanna når jeg leser på levende ord ungdom sitt forum. Var en tråd der om homofili, er det rett eller galt. Var en som sa det er galt fordi bibelen sier det. Det skremmer meg.

Endret av stakan
Lenke til kommentar

Det er ikke bare deg det skremmer.

 

Skal jeg plutselig skifte religion og f.eks lese koranen? Da er det plutselig helt feil av meg å gjøre ditt, gjøre datt. Spise det og ikke det.

 

Det er rett og slett skummelt som du sier.

 

Jeg håper at snart homofile slipper å proklamere seg selv hele tiden, men av "vi" kan sitte tilbakelent i en god stol og nyte livet for hva det er verdt, uten å måtte motta hets fra den ene og den andre.

 

Bare fordi noen har en egen legning, trenger man strengt talt ikke "rope det ut", men det er kanskje nødvendig for å si ifra til "motstanderene" at vi er over alt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det er straks 30 stk som har sett posten, og ingen har lagt inn et eneste innlegg.

 

Hva er folks tanker rundt homofile/lesbiske og adoptering av barn?

8395598[/snapback]

Ikke 100% for. Synes barn bør ha en pappa og en mamme (av riktig kjønn) figur i oppdragelsen sin. Og to mammaer kan ikke være det helt 100%

Lenke til kommentar
Det er straks 30 stk som har sett posten, og ingen har lagt inn et eneste innlegg.

 

Hva er folks tanker rundt homofile/lesbiske og adoptering av barn?

8395598[/snapback]

Ikke 100% for. Synes barn bør ha en pappa og en mamme (av riktig kjønn) figur i oppdragelsen sin. Og to mammaer kan ikke være det helt 100%

9093214[/snapback]

 

Hvorfor kan ikke 2 stk mødre eller 2 stk fedre være like gode foreldre som 2 stk av forskjellig kjønn?

 

Forresten kan jeg irritere meg over bruken av "riktig" i slike sammenhenger.

Hvem bestemmer hva som er riktig og galt?

Lenke til kommentar
Det er straks 30 stk som har sett posten, og ingen har lagt inn et eneste innlegg.

 

Hva er folks tanker rundt homofile/lesbiske og adoptering av barn?

8395598[/snapback]

Ikke 100% for. Synes barn bør ha en pappa og en mamme (av riktig kjønn) figur i oppdragelsen sin. Og to mammaer kan ikke være det helt 100%

9093214[/snapback]

 

Hvorfor kan ikke 2 stk mødre eller 2 stk fedre være like gode foreldre som 2 stk av forskjellig kjønn?

 

Forresten kan jeg irritere meg over bruken av "riktig" i slike sammenhenger.

Hvem bestemmer hva som er riktig og galt?

9094316[/snapback]

Først så vil jeg bare si at med riktig kjønn så er det mann og kvinne. Fordi det er de som kan lage barn sammen. Er ikke galt med 2 mødre heller (gidder ikke å bruke mødre og fedre, holder meg til en ting for enkelhetens skyld).

 

Hvorfor skal jeg si deg nå: Rett og slett fordi et barn med 2 mødre trenger en mannlig skikkelse fordi det skal lære seg om ting som bare menn kan. Men den mannlige skikkelsen trenger ikke å være en pappa. Kan være en god venn eller bror av en av mødrene også :)

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Først så vil jeg bare si at med riktig kjønn så er det mann og kvinne. Fordi det er de som kan lage barn sammen. Er ikke galt med 2 mødre heller (gidder ikke å bruke mødre og fedre, holder meg til en ting for enkelhetens skyld).

 

Hvorfor skal jeg si deg nå: Rett og slett fordi et barn med 2 mødre trenger en mannlig skikkelse fordi det skal lære seg om ting som bare menn kan. Men den mannlige skikkelsen trenger ikke å være en pappa. Kan være en god venn eller bror av en av mødrene også :)

9095523[/snapback]

Ja, jeg skjønner hva du mener.

 

Men om vi skal nekte adoptivbarn å få homofile adoptivforeldre, synes jeg vi skal forplikte alle som får barn til å holde sammen til barna er voksne. Alle barn har en mor og en far, men ikke alle vokser opp med både en mor og en far. Jeg kjenner flere som bare har vokst opp med mor eller bare far. Er det noe mer akseptabelt å vokse opp med én forelder enn å vokse opp med to av samme kjønn?

 

Det må jo være mye lettere å være to. Om jeg hadde fått valget mellom å vokse opp med en far eller to av samme kjønn som elsket hverandre, hadde jeg definitivt valgt det siste.

Lenke til kommentar

Er selvfølgelig like ille å vokse opp med 2 foreldre av samme kjønn som med en forelder.

 

Jeg mener ikke vi skal nekte de det. Men at homofile må ha en av det motsatte kjønn til å være der for barnet som en representant for sitt kjønn.

 

Om jeg ville vokst opp med 2 fedre eller 1 far. Jeg ville hatt 1 far. Ikke fordi jeg har noe imot homofile. Men fordi jeg ikke hadde likt å grue meg til å fortelle om at jeg har 2 fedre. Det er så mye fordomsfulle mennesker rundt omkring.

Lenke til kommentar
Det er straks 30 stk som har sett posten, og ingen har lagt inn et eneste innlegg.

 

Hva er folks tanker rundt homofile/lesbiske og adoptering av barn?

8395598[/snapback]

Ikke 100% for. Synes barn bør ha en pappa og en mamme (av riktig kjønn) figur i oppdragelsen sin. Og to mammaer kan ikke være det helt 100%

9093214[/snapback]

 

Hvorfor kan ikke 2 stk mødre eller 2 stk fedre være like gode foreldre som 2 stk av forskjellig kjønn?

 

Forresten kan jeg irritere meg over bruken av "riktig" i slike sammenhenger.

Hvem bestemmer hva som er riktig og galt?

9094316[/snapback]

Vel nå er det sånn at en mann og en kvinne kan få barn og det kan ikke 2 av samme kjønn.

 

Derfor er det logisk at det var ment for å være sånn som det er nå.

 

Homofile og lesbiske har jo allerede blitt godtatt i samfunnet og har alle de samme rettighetene bortsett fra det med barn, er ikke det nok?

 

Hvorfor skal jeg si deg nå: Rett og slett fordi et barn med 2 mødre trenger en mannlig skikkelse fordi det skal lære seg om ting som bare menn kan. Men den mannlige skikkelsen trenger ikke å være en pappa. Kan være en god venn eller bror av en av mødrene også :)

9095523[/snapback]

Enig der.

 

Er mange kvaliteter menn har som ikke kvinner har og omvent. Man trenger rett og slett en av begge kjønn for å lære dette og klare seg fint i samfunnet.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Hvorfor skal jeg si deg nå: Rett og slett fordi et barn med 2 mødre trenger en mannlig skikkelse fordi det skal lære seg om ting som bare menn kan. Men den mannlige skikkelsen trenger ikke å være en pappa. Kan være en god venn eller bror av en av mødrene også :)

9095523[/snapback]

Hva om den ene av de 2 damene er maskulin av natur? Det er jo ikke sjelden.

 

Hva er det kun menn kan gjøre som ikke kvinner kan gjøre? (Og motsatt)

Med tanke på "lære seg ting og tang" som du sier.

 

 

Hvorfor kan ikke 2 stk mødre eller 2 stk fedre være like gode foreldre som 2 stk av forskjellig kjønn?

 

Forresten kan jeg irritere meg over bruken av "riktig" i slike sammenhenger.

Hvem bestemmer hva som er riktig og galt?

9094316[/snapback]

Vel nå er det sånn at en mann og en kvinne kan få barn og det kan ikke 2 av samme kjønn.

 

Derfor er det logisk at det var ment for å være sånn som det er nå.

 

Homofile og lesbiske har jo allerede blitt godtatt i samfunnet og har alle de samme rettighetene bortsett fra det med barn, er ikke det nok?

9096178[/snapback]

 

Ja, en mann og kvinne kan få barn av "naturlige" grunner, og ikke 2 av samme kjønn. Men nå er det ønskelig at 2 av samme kjønn kan få det av kunstig befruktning eller adopsjon.

 

Når det kommer til det siste du sier.

 

Nei, det er ikke nok for mange av oss. Vi ønsker å bli like akseptert med likt likeverd som alle andre her i samfunnet.

 

Jeg vil gjerne da gjerne nevne den kjønnsnøytrale ekteskapsloven, arverett, Assistert befruktning, asylrett, trygderett, hets i arbeidsliv og ellers, mater est osv.

 

Regner med at alle forstod hva jeg mente når jeg sier "vi".

Endret av DemoniZer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...