Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store tråden om legning!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Føler nesten jeg har rett til å uttale meg her :p Personlig syntes jeg paraden går mot sin hensikt. Jeg skjønner at det er viktig å synliggjøre homo og bifile, men jeg vil ikke bli relatert til noen skrullete, hyperkåte guttejenter som oppfører seg ekstremfemi i en fargeklatt fra 60-tallet.

 

Av å promotere dette gis det uttrykk for at homofile faktisk er slik, selv om jeg mener og tror dette er for å lyse ironien i stereotypen homofil, men når skal en lære seg nordmenn ikke skjønner ironi? Kanskje derfor (trolig) flere jenter er mer komfortable rundt homofile enn menn?. Menn pleier fort å ta ting veldig bokstavlig, mens kvinner er litt rundere i tankegangen.

 

Alt i alt må vi få bort denne paraden og hylingen om homofile. Homofile og bifile skal bli støttet (som i at en ikke skal bli rakket ned på), men jeg vil ikke ha noen rettigheter, jeg vil så absolutt ikke bli kvotert fordi jeg er skeiv, jeg vil ikke at folk skal bry seg om det, jeg vil ikke folk skal tro jeg er annerledes fordi jeg er det, jeg vil ikke at folk skal tro jeg tenker annerledes fordi jeg er det.

 

Den dagen homofili og bifili er noe naturlig er den dagen vi ikke snakker om det...

Lenke til kommentar
Føler nesten jeg har rett til å uttale meg her :p Personlig syntes jeg paraden går mot sin hensikt. Jeg skjønner at det er viktig å synliggjøre homo og bifile, men jeg vil ikke bli relatert til noen skrullete, hyperkåte guttejenter som oppfører seg ekstremfemi i en fargeklatt fra 60-tallet.

 

Av å promotere dette gis det uttrykk for at homofile faktisk er slik, selv om jeg mener og tror dette er for å lyse ironien i stereotypen homofil, men når skal en lære seg nordmenn ikke skjønner ironi? Kanskje derfor (trolig) flere jenter er mer komfortable rundt homofile enn menn?. Menn pleier fort å ta ting veldig bokstavlig, mens kvinner er litt rundere i tankegangen.

 

Alt i alt må vi få bort denne paraden og hylingen om homofile. Homofile og bifile skal bli støttet (som i at en ikke skal bli rakket ned på), men jeg vil ikke ha noen rettigheter, jeg vil så absolutt ikke bli kvotert fordi jeg er skeiv, jeg vil ikke at folk skal bry seg om det, jeg vil ikke folk skal tro jeg er annerledes fordi jeg er det, jeg vil ikke at folk skal tro jeg tenker annerledes fordi jeg er det.

 

Den dagen homofili og bifili er noe naturlig er den dagen vi ikke snakker om det...

8943671[/snapback]

 

Meget godt sagt. QFT.

 

En annen ting er egentlig ordet "Skeiv", jeg liker ikke det ordet.

Lenke til kommentar

Homofile har jo vært de flinkeste til å ta til seg slike ord. Alle ord som brukes negativt om homofile bruker de igjen som noe positivt, om det så måtte være skeiv, homse, fag eller noe annet. Så lenge dette fortsetter, og folk som dere ikke henger dere opp i de, så er det veldig vanskelig for anti-homofile å komme med nedlatende kallenavn. Homofile er en gruppe som kan forhindre at et ord som tilsvarer "nigger" oppstår, og da gjelder det å være oppmerksom på hva man kan gjøre.

 

Jeg er forresten bifil, eller som jeg liker å si det; småskeiv.

Lenke til kommentar
Jeg synes "skeiv" er et fint ord, spesielt for dem som ikke er heterofile, men ikke identifiserer seg med verken "bifil" eller "homofil".

8950290[/snapback]

 

Jeg havner et sted mellom panfil og homofil.

 

Så om du er 'skeiv' så kan du være dendrofil?

8950398[/snapback]

 

Ja, i "teorien"

Lenke til kommentar

Kan forsåvidt være enig i ordet skjev kanskje ikke er det beste. Nå er jeg som tidligere nevnt at legning ikke er noe som er vits å promotere. Med en gang en skal forsvare det, så rettferdiggjør en på en måte det er litt mot normalen (Dog jeg ser på det som en naturlig ting hvis en f.eks ser hvor normalt det var i romertiden).

 

Dette har resultert i jeg ikke bryr meg om å si det til folk. Ikke fordi jeg ikke vil, men fordi jeg ikke helt ser poenget i å hyle ut om at jeg er "spesiell". Det skal dog nevnes jeg ikke føler meg helt på toppen de gangene folka har det veldig moro på homofile og bifiles bekostning, men jeg hører jo med en gang de tror de faktisk er stereotypiske.

Lenke til kommentar

Homofile prester, jeg skjønner ikke helt hva de vil. Velger de bare å se bortifra at de er hatet og utstøtt fra religionen de skal preke for?

 

Jeg er ikke kristen, og gir en lang marsj i stskirken, så jeg har ikke noe imot homofile prester fordi jeg rett og slett ikke bryr meg.

 

Men ja? Velger de homofile prestene å bare tro på noen, utvalgte deler av bibelen mens de ignorerer resten?

Lenke til kommentar
Homofile prester, jeg skjønner ikke helt hva de vil. Velger de bare å se bortifra at de er hatet og utstøtt fra religionen de skal preke for?

 

Jeg er ikke kristen, og gir en lang marsj i stskirken, så jeg har ikke noe imot homofile prester fordi jeg rett og slett ikke bryr meg.

 

Men ja? Velger de homofile prestene å bare tro på noen, utvalgte deler av bibelen mens de ignorerer resten?

8965936[/snapback]

 

Jeg tror de tolker bibelen på en annen måte, det er mange måter å tolke en bok på, en fortelling, et dikt om du vil.

 

Homofile prester er ikke mye ulikt vanlige prester, at bibelen er sterk når det kommer til heteronormativitet er kanskje litt vanskelig å motsi noe på, men jeg vet ikke. Har ikke lest noe spesielt i den.

Lenke til kommentar
"Den som elsker med en annen man slik han elsker med en kvinne, skal utryddes fra sitt folk"

 

Dette kan de jo tolke som at de har lov til å være homofile, men ikke ha sex med en annen mann. Så skal du være homofil og samtidig kristen må du nok avse et sexliv.

8983509[/snapback]

 

Kan du si meg hvor dette står i bibelen? Siden jeg mener det ikke står der.

 

Dessuten bør du være klar over at bibelen er skrevet av mennesker. Hvordan hver enkelt ordlegger seg, og tolker det de skal ha sett og hørt er forskjellig.

Lenke til kommentar
"Den som elsker med en annen man slik han elsker med en kvinne, skal utryddes fra sitt folk"

 

Dette kan de jo tolke som at de har lov til å være homofile, men ikke ha sex med en annen mann. Så skal du være homofil og samtidig kristen må du nok avse et sexliv.

8983509[/snapback]

 

Kan du si meg hvor dette står i bibelen? Siden jeg mener det ikke står der.

 

Dessuten bør du være klar over at bibelen er skrevet av mennesker. Hvordan hver enkelt ordlegger seg, og tolker det de skal ha sett og hørt er forskjellig.

8984050[/snapback]

 

3. Mosebok - Kapittel 18 - Vers 22:

 

"Du skal ikke ligge med en mann slik som en ligger med en kvinne. Det er en styggedom."

 

Senere, i vers 29:

 

"For alle som gjør slike avskyelige gjerninger, alle som finner på slikt, skal utryddes av sitt folk."

 

I kapittel 20 - Vers 13, finner du:

 

"Når en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne, har de begge gjort en avskyelig gjerning. De skal dø; det hviler blodskyld på dem."

Endret av DemoniZer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...