Gå til innhold

Problemer med Windows XP.....................Internett Explo


TrulsHE

Anbefalte innlegg

Når jeg prøver å åpne mine dokumenter, min datamaskin, mine nettverkssteder, utforsker og kontrollpanel får jeg denne feilmeldingen: Explorer.EXE har et problem og må lukkes.

*så kan jeg sende feilrapport

*deretter kommer meldingen: Det oppstod en feil i Internett Explorer. Internett Explorer avsluttes. Hvis problemene vedvarer, må du starte datamaskinen på nytt.

 

Og hvis jeg prøver å åpne Internett Explorer kommer det samme, bare at det er iexplore.EXE istedenfor Explorer.EXE

 

---Alle programmer utenom Internett Explorer kan jeg bruke, og de virker bra.

Det er liksom litt kjedelig å ikke kunne bruke filene mine... MEN jeg kan se alle filene gjennom andre programmer (for eksempel åpne-menyen i Word).

---Jeg har prøvd å legge inn Internett Explorer på nytt, og reinstallert XP, men ingen av delene virket.

Hva skal jeg gjøre?

På forhånd takk for eventuelle svar.

 

Truls

 

[ Denne Melding var redigert av: flybikesbmx på 2002-12-19 20:17 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med en gang kjørte jeg en full system scan, men fant ikke noe virus. Dagen etter fant jeg nye virus definisjoner, og da fant jeg faktisk en fil som var smittet av virus (tror det het sd.boot), men nå er den satt i karantene. Og jeg har aldri kjørt den filen.

Og siden jeg ikke får brukt IE får jeg heller ikke lest faq'n om viruset.... Noen som vet hva det gjør?

Er det ikke mulig å kjøre en "repair" av IE?

 

Truls

Lenke til kommentar

Jeg har samma problemet hver gang jeg legger inn windows på nytt jeg. Hos meg er det bare hvis jeg går inn på spesielle mapper. I begynnelsen løste jeg det ved å bruke opera osv, men etter litt iherdig win update så løste det seg.

 

Sorry at jeg ikke kan hjelpe deg med problemet

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-20 16:58, skrev drbass:

Jeg har samma problemet hver gang jeg legger inn windows på nytt jeg. Hos meg er det bare hvis jeg går inn på spesielle mapper. I begynnelsen løste jeg det ved å bruke opera osv, men etter litt iherdig win update så løste det seg.


Sorry at jeg ikke kan hjelpe deg med problemet


 

Bruker du også winXP?

 

-------------

Windows bruker jo IE til å utforske filer med..., så hva hjelper det med Opera??? ...får jo ikke sett filene mine, og heller ikke brukt kontrollpanel.

 

*********************

 

Som flere av dere skriver, ser det nok ut som den eneste løsningen er å "begynne fra starten".... Installere Windows på nytt.

 

Er det noen som vet om det kan ha noe å gjøre med sd.boot viruset jeg fant? (tror ikke det selv, men det er verdt å spørre.)

 

..........................

 

Er det mulig å komme i kontakt med microsoft/windows NORGE? eller vet dere om noen som kanskje har mer peiling på dette?

....har veeeeldig lite lyst til å måtte installere alt på nytt!

 

 

Truls

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...