Gå til innhold

Nokia 6300 Snarvei til "stille" profil - linje 2

Anbefalte innlegg

Har nå endelig fått det nye simkortet fra Tele2 og har tatt i bruk telefonen.

Liker godt både telefonen og menyene. Er jo et vist fremskritt fra min 4 år gamle 7200.

Men slik det så langt har gått er bateritiden ikke noe bedre enn på den gamle telefonen. Dvs ladig annehver natt. Det er jeg veldig skuffet over. Skulle tro ytelsene på noe helt nytt var bedre enn det som er produsert for 4 år siden.

# tasten har en snarvei til "stille" profilen. Det er en fin funkjson, som jeg sliter med å få brukt. Bruker jeg den til å velge "stille" så bytter telefonen fra linje 1 til linje 2. Da kan jeg fremdeles motta samtaler, men får ikke ringt ut. Er det noen som har noen gode råd?

Endret av SaltPeter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gratulerer med flott telefon! Levetiden på batterier har vært et problem helt siden mobilene kom. Syns å se at levetiden faktisk blir kortere etterhvert som mobilene får flere og flere fancy funksjoner. På hjemmesiden sier Nokia at standby-tiden er opptil 340 timer, men det tror jeg er blank løgn. Hvis telefonen fikk ligge urørt på stuebordet ville den uansett være død innen 10 dager.

Det er riktig at hvis du holder inne #-tasten i 1 sekund så vil mobilen endre Profil til Lydløs. Neste gang du holder inne i 1 sekund vil den switche tilbake til Generell. Jeg syns denne funksjonen er så grei at jeg sjelden gidder å bruke noen andre profiler enn disse to. Jeg skjønte imidlertid ikke spørsmålet ditt. Hva menes med at telefonen bytter fra linje 1 til linje2?

Lenke til kommentar

Jeg har tydligvis 2 linjer på sms kortet. Når jeg trykker og holder # tasten så går telefonen over i "stille" modus, smatidig som det ved siden av batteri indikatoren viser "Linje 2". Når jeg da forsøker å ringe ut, får jeg beskjed om at det er feil ved tilkoblingen. Men jeg kan likevel motta samtaler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...