Gå til innhold

t7900 (7.1) gir kun 5.1 lyd. [Løst]

Anbefalte innlegg

Jeg har da Creative t7900, men jeg klarer kun å få 5.1 lyd. Jeg har et P5W DH Deluxe hovedkort som jeg bruker. Jeg har lest om hvordan jeg skal fikse dette, men jeg forstod ikke helt hvordan jeg skulle gjøre det.

Det skal kobles fire kabler til subwooferen, en sort (rear), en grønn (front), en oransje (subwoofer), og en grå (side). Det går så tre kabler fra subwoofer til hovedkort, en sort, en oransje, og en grønn. Når disse kobles til hovekortet, spør realtek meg spørsmålet "hvilken enhet koblet du til?" For at lyden skal virke, må jeg velge hva jeg koblet til. Jeg Kobler, sort til sort (og velger at jeg koblet til bakhøyttalere), oransje til oransje (og velger at jeg koblet til subwoofer), til sist kobler jeg grønn til grønn (og velger at jeg koblet til fronthøyttalere). Jeg kan kun velge tre forkjellige "typer" høyttalere.

Kan noen hjelpe meg? Jeg fant et svar på det her i forumet, men jeg forstod, som sagt, ikke helt hvordan jeg skulle gjøre det. Håper noen kan hjelpe meg.

Problemet er løst.

Endret av Kake24
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å oppdater driveren til lyden ! kanskje det er no bøgg med det

Jeg leste nettopp at bare 5.1 funker på vista, hmm

start - Kontrollpanel - Lyder og lydenheter - Så ned og trykk på hvor Høytalerinnstilinger står

TRYKK AVANSERT og vel 7.1 eller 2.1 spørs, sjekk om det kommer lyd ut

Endret av m4sta
Lenke til kommentar

Takk for svar!

Høyttalerinnstillingene står på 7.1, og jeg kan få 2.1 og 5.1 lyd. Jeg har forresten windows XP.

Jeg søkte litt til for å finne et svar på problemet mitt, og jeg tror jeg fant det. Jeg er ganske sikker på at jeg må kjøpe en egen kabel som går fra subwoofer til hovedkortet (grå til grå). På creative.com fant jeg også en kabel som har 4 kabler til subwoofer og til hovedkort (en slik). Litt kjedelig at jeg må kjøpe en ekstra kabel.

Endret av Kake24
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...