DanielL Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Han må da for all del få ha sine egne preferanser. Om han har problemer med NAD's design så har han all rett til det,NAD satser jo ikke mest på design uansett. Men det med elstøyen skjønner ikke jeg heller. Høres ut som den burde sendes inn til rep, for det er langt fra sånn det skal være. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Nei, men jeg tenkte siden han sikkert vil ha mest mulig for pengene, så bør man ikke jakte på forsterker utifra utseende. Det vil bli litt feil og kjøpe en annen som er dårligere for eksempel, fordi den ser bedre ut, men det er ikke mitt valg da. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Da får han stå for det senere om han angrer på at han gikk ut fra utseendet, å kalle han fisefin og si at han gir søren i det du sier blir bare feil. Men stiller meg bak deg på det at NAD er et godt valg i hans tilfelle. Lenke til kommentar
dj_vega Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 altså designet til nad elsker jeg, men fargen synes jeg bare er feil, selv om den passer bedre til min sølv fargede tv enn den i den "orginale" nad fargen. Nad er bra og jeg skal ha en receiver som har enkelt men bra design som ikke koster mye. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Hva syns du om HK's modeller da? Lenke til kommentar
dj_vega Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 jeg liker hk men jeg er litt i tvil da de er lagd i kina og det veier veldig lite. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 jeg liker hk men jeg er litt i tvil da de er lagd i kina og det veier veldig lite. 8456097[/snapback] Mange merker som flytter byggingen sin til land hvor det er billigere å produsere deres produkter uten at det vil si at det de leverer er av en lavere kvalitet enn noe laget i Sverige, England eller hvor enn du liker dine produkter produsert fra. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Hk lager jo også i likhet med Nad, strømsterke og kraftige forsterkere. I tillegg låter de ikke så aller værst heller. Lenke til kommentar
dj_vega Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 men hvorfor veier hk så mye mindre enn nad sine receivere? Lenke til kommentar
dj_vega Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 genexxxxxa 8456111[/snapback] Hvorfor sier du det? de genexxa som jeg har er IKKE fra svenske tiden, og de er lagd i kina med gole elementer og kabinettet er det samme så QLN qubic høyttaleren. desuten har den 6,5" bassene kjøling slik at det skal bli lettere å kvitte seg med varmen. Så dere som ikke sier at genexxa er bra kan bare holde de komentarene for seg selv. Genexxa har blitt bedre på ALLE måter. Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 NAD ikke fint? pffft Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Ikke alle som har råd til den der da :!: Lenke til kommentar
Brian Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Dette er en skjønnhet, spiller meget bra også. Hører ikke noe annet enn positivt fra alle tester. Cayin 252b forresten for de som ikke visste det. med en prislapp på rundt 9000 så er den heller innen rekkevidde tror jeg. Men nok OT nå, hehe. Lenke til kommentar
dj_vega Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 Men hvorfor tror dere ikke at tangent avr 100 ikke har 900w strømforbruk? Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Men hvorfor tror dere ikke at tangent avr 100 ikke har 900w strømforbruk? 8466881[/snapback] Fordi du rett og slett ikke får den kraften til en sånn pris, om det i det hele tatt hadde vært sant så må de ha gitt rett f... i resten av konstruksjonen og fått forsterkeren til å høres ut som Erna Solberg løpende nedover en trapp. Tangent går i mine øyne og ører for det samme som Eltax rett og slett. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 (endret) Kansje mye går vekk i varme, altså at den ikke utnytter effekten den henter noe særlig. Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke satset på eltax/tangent. De er ofte veldig svake og klarer sjelden å dra høyttalere skikkelig med mindre de er små, og en nad eller hk forsterker for eksempel, vil være mye mer strømsterke og ha mye mer kontroll på elementene. Dessuten tviler jeg på at den leverer så mye watt den er oppgitt til, den opererer vel med juksewatt slik som alle andre billige recivere. Endret 25. april 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Skal ikke bry deg så mye om watt. Det er nok ikke 900watt... Mulig det kan trekke det 0,1ms før PSUen sprenger. Men er lite realistisk att den trekker 900watt. Lenke til kommentar
dj_vega Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 men viss jeg kjøper Tangent og jeg blir missfornøyd så kan jeg altids returnere den Jeg føler at det blir overkill å kjøpe "dyrere" forsterker til Genexxa selv om det er bra. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Skal ikke bry deg så mye om watt.Det er nok ikke 900watt... Mulig det kan trekke det 0,1ms før PSUen sprenger. Men er lite realistisk att den trekker 900watt. 8472600[/snapback] Dessuten ville en strømforsyning på 900W bli større en hva en hadde fått plass til i den lille tangentforsterkeren, muligens det er 900W på den, men isåfall er de PMPO. Du har rett i det du sier om at det kanskje ikke er vits og kjøpe noen dyrere forsterker, siden det vil bli "overkill" til høyttalerene. Men la oss se det fra en annen side: du blir nok neppe og sitte med de genexxaene for alltid, muligens du i fremtiden skal ha deg noe kraftigere, og som du da vil trenge mer kraft fra forsterkeren. Da er det kjekt og slippe og kjøpe ny forsterker... Personlig kan jeg anbefale feks. NAD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå