Gå til innhold

Respons til hvilket anlegg og data jeg skal kjøpe.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal prøve å få råd til disse tingene etter min konfirmasjon:

Laptop+tilbehør

Nye høyttalere

Ny forsterker

Ny dvd-spiller

og kansje en "bygg selv" pc til gaming.

Laptop: HP Pavilion dv6240

Batteri til laptop`n: Hp 12-cell li-ion

HP xb3000 Notebook Expansion Base

Rygsekk: HP PC Ryggsekk

Hjemmekino Receiver: Pioneer VSX-916-S

Dvd-spiller: Pioneer DVD-spiller, DV-393 sølv

Pc pakke i deler: PC i deler - Intel Core 2 Duo E6300, 1024MB, X1650Pro, 250GB, DVD±R/RW

Ang høyttalere så har jeg GENEXXA MIRA 6.2 som jeg ER fornøyd med å jeg kan få kjøpe 2 par for 500kr brukt og jeg skal kjøpe center i samme serie tenkte jeg.

høres ikke dette bra ut?

Sub er jeg ikke helt sikker på.

Ok. siden det er så vankelig å plasere en slik tråd så prøver jeg meg her, så kan moderator flytte den til en mer passende plass viss det er nødvendig.

Så det jeg trenger hjelp til å finne er:

Alternative høyttalere*

Sub-woofer*

Alternativ Receiver og Dvd spiller*

MVH: Tor Erlend Olsen.

Så lenge prisen på ALT ikke overstiger så mye enn 21.000kr, så er jeg fornøyd.

Kom Med Tips Folkens :dribble:

Endret av dj_vega
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du burde vurdere effektforsterker til frontene da, receiveren vil nok slite litt med å drive de skikkelig.

8421857[/snapback]

Altså, "skikkelig" er et litt løst begrep. Med 916 vil du kunne spille godt og høyt på Genexxaene, men 100 % kontrollert vil det på ingen måte bli. Strømforbruket på 360 watt er ikke sterkt nok for det.

Lenke til kommentar

ok, er enig meg deg der, de er ikke små men de er ikke STORE heller.

hva med å kjøpe en tangent AVR-100 med 900w strømforsyning 7x100w MAX

den har strømforsyning til å yte 7x77w i alle kanaler kontinuerlig 8ohm.

Greit nokk at Tangent/eltax er verdens beste men den bør funke konge til genexxa høyttalerene.?

Lenke til kommentar
ok, er enig meg deg der, de er ikke små men de er ikke STORE heller.

hva med å kjøpe en tangent AVR-100 med 900w strømforsyning 7x100w MAX

den har strømforsyning til å yte 7x77w i alle kanaler kontinuerlig 8ohm.

Greit nokk at Tangent/eltax er verdens beste men den bør funke konge til genexxa høyttalerene.?

8426141[/snapback]

Sorry, men kjøper du en av de der vil du angre på det etter maks noen dager :hrm: Hvor har du ideen fra at den har en strømforsyning på 900 watt?

Og nei,er ikke sikker på at den ville drevet 4 genexxa høyttalere :no:

Mener ikke å virke veldig sta her, prøver bare å gi et godt tips. For gjør du feil valg vil du angre på det,så enkelt er det.

Lenke til kommentar
jeg vurderer brukt, men jeg er litt redd for å gjøre dårlige kjøp altså at de ryker etter 3mmd normal bruk eller så det er mye støy i eller at det ikke finnes deler til det produktet.

8436468[/snapback]

Du prøver det jo før du kjøper det,så du er sikker på at det er i orden. Og hvis du kjøper på AV-forum så kan du være veldig sikker på at produktene er i god stand osv.

Lenke til kommentar
jeg vurderer brukt, men jeg er litt redd for å gjøre dårlige kjøp altså at de ryker etter 3mmd normal bruk eller så det er mye støy i eller at det ikke finnes deler til det produktet.

8436468[/snapback]

Det vil alltid være en liten risiko enten du kjøper nytt eller brukt. Jeg har aldri vært bori brukte ting som ryker kjapt, men har hatt noen nye deler som har streiket med en gang. Let litt rundt på nett så finner du mange gode tilbud. Hvis du er veldig usikker eller redd for å bli svindelt så kan du jo kreve at selger sender det i oppkrav slik at det blir en litt ekstra sikkerhet fremfor forhåndsbetaling for eksempel. Men som regel er alle selgere greie å ha med å gjøre, det er et ganske fåtall som svindler og de blir stengt ute. Fant en god Nad surroundforsterker + DVD spiller til 4000kr, som er veldig gode til prisen.LINK

Lenke til kommentar

Elsker nad selv, men på fritids klubben over gata har vi en 6x70w nad og den har vi El-støy på så vi ikke klarer å få vekk og jeg har lest at nad receivere sliter med

støy.

men for al del den nad`n på finn.no hadde bare feil farge :p

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvor du får det fra, jeg har selv en nad fosterker, riktig nok er det en C372 da. Denne spiller sykt til prisen, den drar alt som er og spiller grisehøyt og ikke minst pent. Nad er kjent for å oppgi wattene sine mer riktig enn andre produsenter, som lyger på seg juksewatt på billigere recivere. Jeg har aldri noen gang vært borti støy fra nad en, og jeg tror du skal være rimelig uheldig hvis du finner en med støy. Er det tilfellet er det bare å sende den tilbake, og det er sikkert like stor sjans å støte på andre forsterkere med støy.

Og hvis du er så fisefin på det at komponentene skal ha riktig farge i forhold til din smak, så bør du si det på forhånd. Men jeg ville heller hatt en stygg forsterker som spiller bra, enn en "fancy" billig reciver med mye lys og dilldall på og med katastrofal lydkvalitet. Jeg kommer med forslag, men du virker ikke så interessert likevel når du klager på fargen. Så det virker nesten som om du har funnet deg en selv som er mer interessant.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...