Mattlakk Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 (endret) .......... Endret 24. mai 2013 av Mattlakk Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 huusah som de sier på bad boys 2 ver gang dere krangler tenk posetivt og prøv og ro ned den andre og kom med felles svar. er dere ikke enig i alt sp prøv og snakk om det en gang dere er i bedre humør begge 2 Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 2. Hun klager på at vi ikke har felles interesser og ingen felles venner, men hun liker at vi er forskjellige som personer fordi det blir for kjedelig om 2 personer er like! 8394396[/snapback] Hvorfor kan dere ikke bare bli med den andre når dere skal treffe venner? Man blir jo ikke kjent med den andres venner med mindre man faktisk legger tid i det. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Hei Dette høres veldig kjent ut *tenker ett år tilbake* Først må dere finne ut HVORFOR dere krangler, og HVA som får dere til å gå av skaftet. Som oftest er det små detaljer som man irriterer seg over i den andre personen (oppførsel, kommentarer, osv) som fører til krangler og diskusjoner. Hvis dere har frihets, respekt og støtte problemer, kan det være en god start å jobbe med de. Dere bør snakke om ting som dere burde ha gjort klart i begynnelsen av forholdet, nemlig hva dere tillater og ikke tillater, hva dere er enig og ikke. Kommunikasjon er veldig viktig i et forhold. Håper det ordner seg for dere. Lykke til! Lenke til kommentar
GibsonLesPaul Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Hei, fant liksom ingen god emnetittel for dette. Men jeg har litt trøbbel.. Dama ha planer om å slå opp, skal møtes og snakke ganske snart! 1. Hun mener vi krangler for mye, og vil vi skal finne en løsning hvis vi skal fortsette å være sammen 2. Hun klager på at vi ikke har felles interesser og ingen felles venner, men hun liker at vi er forskjellige som personer fordi det blir for kjedelig om 2 personer er like! Kan noen hjelpe meg med argumenter om hvordan vi skal slutte og krangle, og hvordan jeg skal argumentere mot det med felles venner og slik? Kranglingen: Det er liksom ikke det at vi krangler, men har en del smådiskusjoner om ting som fort gjør stemningen negativ! Jenta betyr alt for meg, har vært sammen med hu i 2 år! med en pause på 5 måneder! Så blir evig taknemmelig for svar! Fordi som vil skal jeg også kommentere hvordan det hele gikk når vi har snakka! 8394396[/snapback] Akkurat sånn har jeg det å Godt å vite at jeg ikke er alene da Lenke til kommentar
Putas Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Kjent problem dette ja. Men ofte er det letter å offre litt enn å begyne å diskutere. Damer forstår tre ord det er ja, ok og greit. Hvis hu tar opp en ting som du ikke er helt ening i men vet det blir bråk ut av det si ok evt ja kjære Etter at jeg har bodd sammen med dama i 2år nå fant jeg ut at vi kranglet når vi hadde lite å gjøre. Hvis vi bare satt inne å så på tven hele dagen er det fort at det kan bli litt krangling. Hvis dere gjør mere ting sammen så kanskje dere ikke krangler så mye. Trenger jo ikke være store ting heller. Handle, gå tur stikk på kafe. Men hvis det er mye krangling så er det kanskje greit å bare gjøre det slutt, er ikke gøy for noen at det er sur stemning hele tiden. Felles interesser er jo også alti et av de store problemene. Problmet er vel kanskje heller at du har noe å gjøre men ikke hun? Det var i hvertfall det problemet jeg hadde med dama før, jeg hadde/har en hobby som gjør at jeg kan komme meg mye ut og treffe kompiser, mens hun drev med ingeting. Og da ble det alti klaging på at vi ikke gjore noe sammen blablabla. Men så begynte hun på kampsort igjen og trener og treffer venner hele uka og sluttet å mase. Finn en hobby til henne. Men det self viktig å finne på noe sammen også. Finn på noe begge liker, klatring, bowling, tennis, se på film. Men hvis hun har en hobby delta litt hvis det går. Feks er jeg med når dama drar på div konkurangser og sånne ting. Dette med felles venner henger jo sammen med at dere ikke gjør noe sammen, dra hu med når du feks skal ut med kompiser. Får ikke fellesvenner hvis dere ikke treffer folk sammen. Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 (endret) Myst84 har rett - dere må snakke sammen og finne ut hvorfor dere krangler. Ofte dreier det seg om manglende toleranse og respekt. Man må lære seg å lytte til hverandre og respektere den andres meninger. Merk at man kan være uenige uten å krangle, så lenge man respekterer den andre og tolererer at andre har andre meninger enn seg selv. I sjeldne tilfeller finner man ut at man er så forskjellige at det ikke er holdbart i lengden, men jeg tror ikke dere er der ennå. Typiske ting som er uoverstigelige er forskjellig verdisyn på viktige ting, som f.eks. at den ene tror på dødsstraff, mens den andre er passifist, eller at den ene sløser vilt med penger mens den andre er nøktern og sparer. Dersom dere krangler om bare små detaljer, er det mulig å løse ved dialog. Du sier at du vil ha tips om argumenter du kan bruke MOT henne. Det er feil taktikk. Hvis du er interessert i å beholde henne, bør du lytte til hva hun har å si til deg istedet. Det betyr ikke at du må akseptere alle hennes argumenter, men spør deg selv hvorfor det er viktig for deg å argumentere mot henne - er det fordi du ønsker å ovebevise henne på noen måte eller fordi du ikke respekterer hennes syn på ting? Endret 16. april 2007 av Prognatus Lenke til kommentar
Supremacy Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Finnes ikke noe verre enn å krangle med kjæreste :/ Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Hvis dere krangler så er ikke alt håp ute Det betyr nemlig at det fortsatt er følelser der... Ikke gi opp! Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Hvis du ikke har noen argumenter selv, så er det ikke noe å satse på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå