LarsEL Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 (endret) Spørmålet er jo hvor langt dette skal kunne gjelde? Når noen bestiller noe regner de jo med at de får det de bestiller, til den prisen de bestiller det til. Pengene er nå trukket fra min konto, og jeg har ikke den samme disponible saldoen. Hva hvis jeg kjøpte en tv til 50.000? Eller en bil til 1.000.000kr? Når jeg kjøper noe regner jeg jo med at for at forhandleren skal kunne trekke penger fra min konto, må jeg få varen jeg har bestilt. 8394506[/snapback] Du har mindre disponiblelt i kort, men det er ikke sikkert pengene er overført. Som sagt: hvis du handler på komplett.no, holder de av pengene til de har sendt varen, men de pengene de holder av kan ingen andre enn dem røre før enten varen er sendt eller ordren er kansellert. Hvis de bare holer av pengene vil de fremdeles være udisponible for deg. EDIT: Jeg er klar over at du ikke handler på komplett, men det kan være de benytter seg av samme system. Endret 16. april 2007 av LarsEL Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Hmm, jeg tror jeg plasserer en bestilling, har jo ingenting å tape. Lenke til kommentar
lain Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Ingen penger skal være trekt, men de skal være reservert, dvs, du får ikke lov til å bruke de til noe annet før selgeren ser han har varen og alt er i orden, og den er pakket og klar for å sendes til deg. Ergo, så fort de kommer på jobb i morgen tidlig, vil de se at her er det en feil, de retter feilen, sletter ordre, og dine penger åpnes igjen opp igjen til ditt bruk. Såklart, de kan være unntaket fra regelen, og faktisk trekke direkte, før varen i heletatt er tatt fra lager, men tviler, er en ganske vanlig praktsis blitt å reservere, sjekke ordre, pakke, sende, trekke. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Betaling i nettbutikken du nå har besøkt krever tjenesten "Verified by Visa™". Du må derfor anskaffe deg BankID fra din bank før du kan handle i nettbutikker som benytter denne sikkerhetstjenesten. Darn it. Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 20'' flatskjerm til 293kr m/mva. What to do? Dream on! Lenke til kommentar
lain Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Koster ingenting å drømme, men tvilsomt at de som behandler ordrene ikke får med seg feilen og videresender ordrene til lageret for pakking. Til trådstarter, sannsynligheten for at du fikk den kunne kanskje vært større om du ikke lagde tråden, da en skjerm med rar pris kan gå forbi de som behandler ordrene, men når han får inn bestilling på 200skjermer på en mandagsmorra, da vil han reagere, jeg ville i allefall. Lenke til kommentar
Faris Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Har sett flere slike tråder i det siste. Hva med å samle dem i en tråd? Og er en skjermdump gyldig bevis? Man har jo Photoshop Lenke til kommentar
lain Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Bevis på hva? På at den var feilpriset? Sure, men hva hjelper det, når de har sin fulle rett til å kanselere orderen. Lenke til kommentar
Faris Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Bare lagt merke til at det er mange som viser skjermdumper av feilprisingen. Poenget mitt er bare at hvem som helst kan jo gå inn i Photoshop og endre prisen litt. Lenke til kommentar
lain Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Joda, det er forsåvidt riktig, men du har også link i førsteposten som tar deg til annonsen, der det faktisk står feil pris (eller, en urealistisk lav pris). Utenom å faktisk vise hvilket produkt og hvilken pris det gjelder, har ikke disse skjermdumpene (genialt ord) noen funksjon. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Hva er poenget med å bestille til den prisen? Hvorfor kaste bort tid? Pengene er nok ikke trekt, bare reservert. Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Hei. Takk for din bestilling. På grunn av feil pris på denne varen må vi dessverre kansellere din bestilling. Det reserverte kjøpsbeløpet er refundert og bør være disponibel din konto i løpet av en bank dag. Med vennlig hilsen Magne Andersson PC Express AS Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 (endret) bank dag, faktisk. Endret 16. april 2007 av Sipi Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 bank dag, faktisk. 8395818[/snapback] Haha, bank dag. Lenke til kommentar
lain Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Med "bank dag" mener han neste gang banken oppdaterer din konto i forhold til inn/utbetaling. DNB Nor f.eks gjør det vel normalt 2 ganger i døgnet. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Med "bank dag" mener han neste gang banken oppdaterer din konto i forhold til inn/utbetaling. DNB Nor f.eks gjør det vel normalt 2 ganger i døgnet. 8401150[/snapback] Det var nok mer orddelingen folk reagerte på her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå