Ol'H Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Jevn puls er alpha omega om du skal forbrenne fett, dette får du ikke om du er i dårlig form og veier for mye. Trigger ikke forbrenningen av fett med en puls som jager opp og ned. Du forbrenner energi ja, men ikke rent fett. Turer med jevn puls som varer i ca 50min-60min, er etter min erfaring og viten det som funker best. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Jevn puls er alpha omega om du skal forbrenne fett, dette får du ikke om du er i dårlig form og veier for mye. Trigger ikke forbrenningen av fett med en puls som jager opp og ned. Du forbrenner energi ja, men ikke rent fett. Turer med jevn puls som varer i ca 50min-60min, er etter min erfaring og viten det som funker best. 8425692[/snapback] Ved å si det så eliminerer du effekten av intervalltrening, hiit, gerilja kardio og andre populære metoder. Har du kilde på at man ikke forbrenner fett når pulsen vandrer? Eller mener du at fordelingen varierer (som er sant), men det at man ikke brenner fett er bare tull. Jeg er enig i at fordelingen blir ujevn når pulsen går opp og ned. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Jevn puls er alpha omega om du skal forbrenne fett, dette får du ikke om du er i dårlig form og veier for mye. Trigger ikke forbrenningen av fett med en puls som jager opp og ned. Du forbrenner energi ja, men ikke rent fett. Turer med jevn puls som varer i ca 50min-60min, er etter min erfaring og viten det som funker best. 8425692[/snapback] Ved å si det så eliminerer du effekten av intervalltrening, hiit, gerilja kardio og andre populære metoder. Har du kilde på at man ikke forbrenner fett når pulsen vandrer? Eller mener du at fordelingen varierer (som er sant), men det at man ikke brenner fett er bare tull. Jeg er enig i at fordelingen blir ujevn når pulsen går opp og ned. 8425737[/snapback] Sier at det er mest effektivt. Selvfølgelig forbrenner man fett på andre måter også, men skal man gjøre det mest mulig effektivt uten og forbrenne for mye muskler mener jeg dette er løsningen. Spesielt på morgenen. Derfor jeg mener en fjellturer med 198 pauser før du når toppen ikke har noe særlig for seg annet en og bygge opp formen. Men om du er ute etter og forbrenne fett primært er dette i mine øyne litt bortkastet. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Sier at det er mest effektivt. Selvfølgelig forbrenner man fett på andre måter også, men skal man gjøre det mest mulig effektivt uten og forbrenne for mye muskler mener jeg dette er løsningen. Spesielt på morgenen. En fjelltur er ingen substitusjon for morgenkardio, tvert imot. Men hvis du brenner for mye muskler under fjellturene, da vet du ihvertfall at du trenger sportsdrikke med deg. Muskler trenger konstant energi for å opprettholdes, hvis man tilfører litt sportsdrikke omtrent hvert femtende minutt (noe som jeg har lest) så skal musklene holde seg bra under tøffe forhold, som f.eks. jogging. Ihvertfall fjellturer da det er mindre krevende enn jogging. Man kan jo også evnt. innta noe komplekse karb. før, underveis, og når turen er endt. Derfor jeg mener en fjellturer med 198 pauser før du når toppen ikke har noe særlig for seg annet en og bygge opp formen. Men om du er ute etter og forbrenne fett primært er dette i mine øyne litt bortkastet. 8425808[/snapback] Jeg vet ikke hvorfor du overdriver, jeg antar at jeg bare skal ignorere det. Det at det er bortkastet for deg, betyr ikke nødvendigvis at det er bortkastet for andre. Man må bare finne det som passer en selv. Jeg ser du bor i Tromsø, jeg har bodd der selv. Hvis du bor i selve byen, på øya skjønner jeg godt hvorfor du heller vil ha seksti min. morgenkardio Men nok om den fjellturen, det var bare et innspill jeg kom med. Ang. kanel, så har jeg prøvd det for en stund siden, vet ikke hva jeg skal si ang. det. Det luktet ihvertfall godt, så mye kan jeg si :!: Effektvis, har jeg ikke anelse. Jeg tror det er snakk om bare noen få kalorier. Da er det bedre å prøve å legge på seg muskler. For hvert kilo muskelmasse man legger på seg kan man forvente seg noe som opptil to hundre kilokalorier ekstra forbrenning i døgnet. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Derfor jeg mener en fjellturer med 198 pauser før du når toppen ikke har noe særlig for seg annet en og bygge opp formen. Men om du er ute etter og forbrenne fett primært er dette i mine øyne litt bortkastet. 8425808[/snapback] Jeg vet ikke hvorfor du overdriver, jeg antar at jeg bare skal ignorere det. Det at det er bortkastet for deg, betyr ikke nødvendigvis at det er bortkastet for andre. Man må bare finne det som passer en selv. Jeg ser du bor i Tromsø, jeg har bodd der selv. Hvis du bor i selve byen, på øya skjønner jeg godt hvorfor du heller vil ha seksti min. morgenkardio Men nok om den fjellturen, det var bare et innspill jeg kom med. 8426555[/snapback] Overdriver for og antyde at en person med dårlig form vil trenge for mange pauser på en topptur. Nei selvfølgelig hvert sitt behov, derfor jeg skriver "i mine øyne" Bor på øya ja, men er fra landet så er ikke ukjent med fjellturer. Gikk marsjer frem til jeg var 18. 2-3 mil hver, stort sett alle over fjellpartier En fjelltur er ingen substitusjon for morgenkardio, tvert imot. Men hvis du brenner for mye muskler under fjellturene, da vet du ihvertfall at du trenger sportsdrikke med deg. Muskler trenger konstant energi for å opprettholdes, hvis man tilfører litt sportsdrikke omtrent hvert femtende minutt (noe som jeg har lest) så skal musklene holde seg bra under tøffe forhold, som f.eks. jogging. Ihvertfall fjellturer da det er mindre krevende enn jogging. Man kan jo også evnt. innta noe komplekse karb. før, underveis, og når turen er endt. Du nevnte fjellturer som en måte og forbrenne fett på, jeg mener bare at morgenkardio og 1 times turer er mer enn nok hvis man skal deffe. I tillegg litt mer effektivt, nok en gang i mine øyne. Ja om du tilfører energi så vil musklene holdes ved like, men også fettet da. Derfor jeg muligens ikke liker langturer så godt. Går man en time syns jeg man kommer til en gylden middelvei mellom muskelsvinn og fettforbrenning. Men så er fjellturer da litt mer givende enn ren gange etter slette veien (ikke at det finnes i Tromsø da). uansett, way off-topic. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå