Gå til innhold

Bli slank med kanel?

Anbefalte innlegg

Til tider har jeg overhørt at kanel kan hjelpe overvektige å gå ned i vekt. Jeg slo dette opp på Google, og flere kostholdssider anbefaler små mengder kanel om dagen for å f.eks kunne gå ned i vekt. Andre treningsnarkomane mener at 5 kapsler med kanel per dag kan gi stor effekt.

Kan noen med erfaring si om dette er fleip eller fakta?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nja regulere blodsukkere kan hjelpe deg å kontrolere lysten på mat i liten grad. Trur ikke du vil merke forskjellen den er kun teoretisk og da også psykisk på de fleste.

ThermoSyne er ekte saker, men dog dyrere enn kanel.

8394420[/snapback]

Skal du bli slank må du forbrenne mer kcal en du putter i deg. Det er faktisk så enkelt :)

Når det gjelder ThermoSyne, mener jeg dette bare er tull. Spar penga!

En kopp kaffe gjør mye større nytte.

Lenke til kommentar

Krydder og koffein øker ikke forbrenningen ekstremt, men koffein er langt bedre å bruke til å øke forbrenningen.

Koffeintabletter gir deg en langt mer konsentrert dose koffein, og er bedre enn å drikke 1L kaffe for å få i deg samme mengde.

Men selvsagt alt med måte. Om ekstreme doser koffein inntas, kan angst-lignende tilstander opptre. Dødelig dose koffein er rundt 3 til 20 g koffein, avhengig av toleranse. Så ikke overdriv med høy konsentrerte koffeintabletter.

Lenke til kommentar
Det hørest da helt teit ut.. Trur kje det går an.

8399313[/snapback]

Jepp går ann. anbefales ikke om sommeren da eller på kino om vinteren

Vet om flere som ikke bruker dem pga dem blir forvarme inne.

Her kan du lese om hver enkelt stoff

Endret av War
Lenke til kommentar
antioksidant

8394385[/snapback]

Det er ikke bevist at antioksidanter er sunt. Ja, etter det jeg har hørt (av en professor ved NTNU) ble to studier avbrutt av etiske årsaker, da røykere på antioksidanter fikk betydelig økt risiko for kreft.

Husk at kroppen har naturlige forsvarsmekanismer mot frie radikaler, som frukt forøvrig inneholder mye av.

Lenke til kommentar

En av de beste for fettforbrenning, er lange fjellturer. Man kan forbrenne opptil 1 kg fett bare på en fjelltur hvis den er lang nok, men da må du nok sette av hele formiddagen og muligens hele ettermiddagen til fjellturen, men til gjengjeld slipper du å sykle/spinne/jogge deg ihjel hver dag. Fjellturer kan du gjøre f.eks hver tredje dag. Bratte bakker så ligger pulsen konstant på rundt 140-160, alt etter hvilken kondisjon du er i. Det er høyere puls enn hvis du skulle syklet i moderat/hurtig med en sykkel på asfalt. Jeg vet ihvertfall at jeg lett når 1500 kilokalorier ved å jogge i 45-60 minutter. Og et kilo fett er mellom 7000 og 8000 kilokalorier, så det skulle ikke være umulig å forbrenne et kilo fett på en fjelltur, men som sagt, det fjellet må være relativt bratt, og langt opp sånn at du kan bruke lang tid dit, og når du kommer til toppen kan du eventuelt gå ned på andre siden et stykke for å drøye tiden lengre og så gå litt rundt omkring der det er brattest. Det er ikke bare godt for fettforbrenningen, men det er utrolig godt for ryggen å gå i ujevnt terreng.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Det er selvfølgelig uansett ikke slik at hvis du hiver i deg kanel, så blir du slank. Folk spør ofte på den måten: "blir jeg slank av å spise Fedonbrød?", men det blir du ikke med mindre du passer på å gå i kaloriunderskudd (som andre har nevnt her). Poenget er å spise sunn og mager mat, men samtidig få i seg nok av alle næringsstoffer. Også karbohydrater og riktig fett.

Jeg har fått høre av "min guru" ;) at kanel er positivt for forbrenningen, mer vet jeg ikke om det. Jeg putter på kanel til to av måltidene mine hver dag, men det er selvfølgelig ikke DET jeg får resultater av.

Dersom du har mye å ta av bør du ihvertfall konsentrere deg om andre ting enn om du skal spise kanel eller ikke.

Lenke til kommentar
En av de beste for fettforbrenning, er lange fjellturer. Man kan forbrenne opptil 1 kg fett bare på en fjelltur hvis den er lang nok, men da må du nok sette av hele formiddagen og muligens hele ettermiddagen til fjellturen, men til gjengjeld slipper du å sykle/spinne/jogge deg ihjel hver dag. Fjellturer kan du gjøre f.eks hver tredje dag. Bratte bakker så ligger pulsen konstant på rundt 140-160, alt etter hvilken kondisjon du er i. Det er høyere puls enn hvis du skulle syklet i moderat/hurtig med en sykkel på asfalt. Jeg vet ihvertfall at jeg lett når 1500 kilokalorier ved å jogge i 45-60 minutter. Og et kilo fett er mellom 7000 og 8000 kilokalorier, så det skulle ikke være umulig å forbrenne et kilo fett på en fjelltur, men som sagt, det fjellet må være relativt bratt, og langt opp sånn at du kan bruke lang tid dit, og når du kommer til toppen kan du eventuelt gå ned på andre siden et stykke for å drøye tiden lengre og så gå litt rundt omkring der det er brattest. Det er ikke bare godt for fettforbrenningen, men det er utrolig godt for ryggen å gå i ujevnt terreng.

8400965[/snapback]

Å forbrenne 8000 kilokalorier er ikke synonymt med og miste 1kg bare fett. Mister du 1kg fett må du regne med at du i tillegg mister 1kg muskler også, på en slik fjelltur vil jeg tro fordelingen går i retning enda mer muskeltap.

Men ja fjellturer er gull om du ikke veier alt for mye og har litt form slik at du kan holde jevn puls.

Lenke til kommentar
Å forbrenne 8000 kilokalorier er ikke synonymt med og miste 1kg bare fett.

Riktig. ca 7700 kcal pr kilo fett. Selvfølgelig henter du ikke all energi fra fett alene, men hvis du ser på den langsiktige sammenhengen, så vil du spare deg selv for omtrent den mengden fett, fordi ubrukt energi lagres som fett. Å bli kvitt noe energi trenger ikke å kalkulere opp for fetttap, men det er ihvertfall energi som ikke kommer til å bli lagret som fett senere.

Mister du 1kg fett må du regne med at du i tillegg mister 1kg muskler også, på en slik fjelltur vil jeg tro fordelingen går i retning enda mer muskeltap. 

Må man det? :) 1kg fett og 1kg muskler ved å forbrenne ca. 8000 kcal? Hvordan du får det til å gå opp vet jeg ikke, men uansett, jeg ville tatt med meg to flasker sportsdrikke.

Protonic Sports drikk er nyeste generasjon sportsdrikk for erstatning av elektrolytter, salter og karbohydrater for energipåfylling, og lettopptakelig protein som motvirker nedbrytning av muskulatur til energi

Men ja fjellturer er gull om du ikke veier alt for mye og har litt form slik at du kan holde jevn puls.

8425047[/snapback]

Man trenger ikke ha form for å gå i fjellet, man går jo der for å komme iform, det er jo det som er poenget. Komme i form og gå ned i fettprosent. Og det med vekt, jo tyngre, jo bedre, for du brenner flere kalorier da. Ta Lars Rørbakken som eksempel, han går selv mye i fjellet for å "holde deigen under kontroll".

Men jeg tror det blir veldig vanskelig å klare å nå 7700 kcal, man må ihvertfall ha hele dagen på å klare det, men nå er det jo ikke viktig om man ender på 2000, 3000 eller 5000 kcal, det er meget bra resultater det også. Det som er viktig er at man blir kvitt noe fett, og forhåpentligvis minst mulig muskler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...