Silvia_S12 Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Har nå bestemt meg for å gi linux en sjanse nummer to, da windows ikke fant nettverkskortet mitt men har skjønt såpass at man ikke får dette til å fungere ordentlig med mindre man kan kommandoer... har ubuntu som ikke er gjort noenting med, og luer på hvordan man får frem kommandolinja også hadde det vært fint å få vite noen nyttige kommandoer og hva de gjør fornoe Lenke til kommentar
Silvia_S12 Skrevet 15. april 2007 Forfatter Del Skrevet 15. april 2007 Fy faen jeg er teit... bare å slette denne tråden.. hadde ikke sett meg rundt her på forumet nok skjønner jeg Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Ubuntu 6.10 og neste ver. 7.04 er veldig grafiske. Kommandolinja (Kalles terminal ) ligger på Apllications -> Tilbehør -> Terminal Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Linux Command.org har en grei innføring i terminal bruk Lenke til kommentar
Silvia_S12 Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 Jeg fant det ut selv og har satt hurtigtast til terminal tilogmed... føler meg flink Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Jeg fant det ut selv og har satt hurtigtast til terminal tilogmed... føler meg flink 8402555[/snapback] Ikke dumt! Man kan også installere en terminal som ligger skjult på toppen av skrivebordet - men glir ned når en beveger musen der - sikkert tøft. Og så har jeg sett dem som har terminalen som skrivebordbakgrunn he he Alt + F2 skriv inn terminal så finner du den også... Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Legger du inn yakuake får du opp terminal vindu ved å trykke F12. Har blitt helt avhengig av den funksjonen. Francis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå