graastein Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 (endret) Hei Jeg vil bygge meg en HTPC med mulighet for sending av 7.1 kanalers lyd i PCM-format via HDMI. Dette er ukomprimert lyd som finnes på noen HD DVD/BluRay-plater. PS3 og andre stasjonære spillere støtter dette, så jeg tenkte det må gå fra HTPC også. Er dette mulig? Og i tilfelle hvilke komponenter trenger jeg? Endret 15. april 2007 av graastein Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Foreløpig så fins det ingen skjermkort med lyd på HDMI pluggen. Så da må du evt. ha en konverter fra SPDIF til HDMI-lyd (den har et navn, men husker ikke hva). Disse koster rundt $300 sist jeg sjekket. Alternativet (som jeg planlegger) er å kjøpe en Harman/Kardon forsterker som tar forskjellige lyd og bildekilder inn, og sender alt ut gjennom _en_ HDMI plugg. Da holder det med en tv med én HDMI inngang også . Tror ikke den jeg har sett på har 7.1 lyd derimot. (Det trenger seff ikke å være Harman/Kardon Men det er den eneste jeg har sett på selv ) -C- Lenke til kommentar
graastein Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 Ser ut som ABIT IL-90MV har HD-lyd via HDMI. Lyd: Lydutgang Lydkort Lydmodus 7.1 surround Tilpassede standarder High Definition Audio Overgang fra SPDIF til HDMI vil ikke gi HD-lyd siden SPDIF bare støtter 2 kanalers PCM. Som fra f.eks CD. Ser ut som det bare er mulig å bruke hovedkort med innebygd skjermkort om en vil ha HD-lyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå