Gå til innhold

hvilken konsoll har best specs?


IntelAmdAti

Anbefalte innlegg

Tror ikke noe jeg sier vil ha noe å si fra eller til, så jeg viser heller til dette. Skrevet av en som yter stor respekt her på forumet:

 

Poenget er simpelt: Xbox-en er teknisk suveren. PS2-en er ikke i nærheten av å matche samme maskinkraft, mens GC-en heller ikke holder helt samme mål
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hva er problemet deres, det er ikke noe å bli trist av at xbox kanskje ikke er raskest likevel.

det er ikke lett å se på specs og finne ut hva som er raskest, det er mye mere komplisert enn bare mhz og mb så why bother?

snømenn smelter ikke, de har fryseboks og går i dvale.

psilocybe, å være nøytral er å være upartisk :wink: .

 

Hva problemet vårt er?!

 

Det er deg!

 

Det er at du spammer forumet med bullshit om "ps2 ditt" "ps2 datt" "xbox suger" "ps2 ruler"

:evil:

 

Du har nå fått utrolig mange svar, men stiller fremdeles det samme spørsmålet, er du dum? :-?

 

Tror du har blitt skutt med softgun en gang for mye... :roll:

Gå heller ut å lek i skogen, gjør slik som andre på din alder.

 

hvor har jeg spammet da? bare begynn letingen, lykke til!

du har ett problem med meg, jeg synes virkelig synd på deg :lol: .

Lenke til kommentar
hva er problemet deres, det er ikke noe å bli trist av at xbox kanskje ikke er raskest likevel.

det er ikke lett å se på specs og finne ut hva som er raskest, det er mye mere komplisert enn bare mhz og mb så why bother?

snømenn smelter ikke, de har fryseboks og går i dvale.

psilocybe, å være nøytral er å være upartisk  :wink: .

 

Hva problemet vårt er?!

 

Det er deg!

 

Det er at du spammer forumet med bullshit om "ps2 ditt" "ps2 datt" "xbox suger" "ps2 ruler"

:evil:

 

Du har nå fått utrolig mange svar, men stiller fremdeles det samme spørsmålet, er du dum? :-?

 

Tror du har blitt skutt med softgun en gang for mye... :roll:

Gå heller ut å lek i skogen, gjør slik som andre på din alder.

 

power to the people! :woot:

 

Og evil snowman: i det siste har du spammet flere ganger når du f.eks. har to poster etter hverandre, istedenfor å bare redigere den første, hmf...

Lenke til kommentar
Bla bla bla med slik stemme som en voksen snakker til et lite barn

Jeg vet godt at "specs" i hertz og byte ikke trenger å bety noe, men det er du som kommer å spør om det, for så ikke spør om det, fordi specsene snakker en helt klar tale. Vurder å les gjennom alle postene dine du, og ikke prøv å "lære" slike som meg noe av den flotte forståelsen du har for konsoll hardware.

 

du har ett problem med meg, jeg synes virkelig synd på deg  .
Er det plass i klubben?

 

johndoe, jeg er nøytral i denne tråden

Du er nøytral, og jeg er en krakk.

Du kan faktisk kalle meg Hr. Krakk.

Jeg har en themesong som innebærer tre noter, og en liten dans.

Det er jeg som bærer med meg tannfeen når du har felt en tann.

Tudelisvupp, tata... *danser*

Piruett på en fot og et hopp over bordet.

 

Hoppsann, hoppsann, hei hvor det går,

når Hr. Krakk kommer vi gotteri får.

Men nei så trist,

ja sannelig vist,

han er arg, han er sint,

han slår rundt seg blindt.

hvorfor kan Hr. Krakk,

ha blitt slikt pakk?

JO FORDI EN KJENT SNØMANN IKKE GIDDER Å SKRIVE SLIK AT FOLK FORSTÅR HVA HAN MENER.

 

(Denne tråden er max usaklig, og det ser ikke ut til at dere har kommet til en konklusjon. JohnDoeMAKT tok denne usakligheten til toppunktet med sangen sin, og han får et lite dask på lanken, men også utnevnelsen "forumets poet og sangfugl". Snømannen bes om å ikke lage flere tråder som tydeligvis bare har mål å fremme hans syn på PS2. Denne tråden er herved stengt, og opprettelse av en identisk vil føre til stenging av den også.)

Lenke til kommentar

jeg har ikke sagt jeg har noe særlig forståelse på spec, men at mesteparten på forumet ikke har det, og det inkluderer meg. hvilken konsoll har best specs, hvorfor er det så vanskelig å gi ett grundig svar på det? hvordan kan du være bombesikker på at gc ikke vil kunne kjøre doom3 like bra som xbox? dette er ikke en krangletråd om hvilken konsoll som har best specs, men hvor lite den betyr når noen sier en ting har 733mhz og derfor er nøyaktig dobbelt så god som den andre tingen med 336 mhz.

hvorfor blandet noen inn ps2? den har jo ikke en shit å stille opp med imot gc eller xbox i specs.

Lenke til kommentar

hvorfor blandet noen inn ps2? den har jo ikke en shit å stille opp med imot gc eller xbox i specs.

 

Du ror deg bare lengre og lengre ut på det store blåe hav du.

 

Du får ta og sjekk den første posten du skrev, faktisk den tråden her startet med, allerede der var det du som dro inn ps2.

 

Så du kan jo prøve og spørre deg selv om hvorfor du dro in ps2 :roll:

Lenke til kommentar
det stemmer det der, specs er mere enn bare mhz, jeg ville holde se som tror en cpu på 500mhz alltid er dobbelt så rask som en cpu på 250mhz borte ifra tråden.

søren så var det den sangen som satt seg fast på hjernen min; ro, ro til grjyrgsuhgr, ta din åre fast *evilsnowman*, blablablabla....

iriterende...

 

Du er virkelig rar du :lol::roll:

 

Gidder ikke en gang å begrunne hvorfor jeg mener du er rar, for det er hundrevis av andre som alderede har sagt det før og det får holde.

 

Desutten klarer du tydeligvis ikke å forstå hva de mener, eller at nok er nok. Så hvorfor skulle du forstå hva jeg mente hvis jeg hadde prøvd å begrunne hvorfor jeg synes du er rar?

 

Kan ikke du bare skifte nick og avatar, og starte på nytt (uten å være usakelig eller starte slike tåpelige tråder???)?

 

Du burde virkelig vurdere det :woot:

Lenke til kommentar
syns folk bør bli litt snillere æ :) man vet aldri katti folk blir suicidal når dem blir kalt rar

Hvis jeg ikke tar helt feil er det vel meg du sikter til??? :oops:

 

Er forsåvidt enig med deg i at folk burde være litt snillere mot hverandre. Blir vel litt dumt å si det når jeg selv netopp har skrivd at jeg synes en er rar, og det posten din var vel ment til meg og, men jaja :shrug:

 

Uansett, jeg hadde god grunn til å mene det jeg skrev og fortsatt mener.

 

Desutten ga jeg han bare et godt forslag :p

 

Men fra nå av skal jeg droppe å skrive sånnt :yes:

 

Men jeg gidder ikke endre eller fjerne innlegget. Fjerne gidder jeg ihvertfall ikke og jeg finner ikke noe ord å bytte ut rar med.

 

Bortsett fra ordet "merkelig". Men det blir vel ikke så mye bedre akuratt... Nei spør du meg så er begge de ordene veldig sårende. Hvis noen kaller meg for det blir jeg veldig lei meg og såra :lol:

Lenke til kommentar
det stemmer det der, specs er mere enn bare mhz, jeg ville holde se som tror en cpu på 500mhz alltid er dobbelt så rask som en cpu på 250mhz borte ifra tråden.

søren så var det den sangen som satt seg fast på hjernen min; ro, ro til grjyrgsuhgr, ta din åre fast *evilsnowman*, blablablabla....

iriterende...

 

Du er virkelig rar du :lol::roll:

 

Gidder ikke en gang å begrunne hvorfor jeg mener du er rar, for det er hundrevis av andre som alderede har sagt det før og det får holde.

 

Desutten klarer du tydeligvis ikke å forstå hva de mener, eller at nok er nok. Så hvorfor skulle du forstå hva jeg mente hvis jeg hadde prøvd å begrunne hvorfor jeg synes du er rar?

 

Kan ikke du bare skifte nick og avatar, og starte på nytt (uten å være usakelig eller starte slike tåpelige tråder???)?

 

Du burde virkelig vurdere det :woot:

 

ta spam på priv'en, da kan jeg slette og andre slipper å lese :wink: .

Lenke til kommentar

Jeg poster samme posten her jeg.. 8)

 

Hvorfor har "Casual Gamers" så stor fokus på specs å grafikk!? Det er en irriterende utvikling. Its all about the Games the Gameplay and the Story. Jeg sitter å nyter "Golden Sun" til GBA mer en det jeg gjorde med "Splinter Cell" til Xbox,PC,PS2 og GC!

Lenke til kommentar
syns folk bør bli litt snillere æ :) man vet aldri katti folk blir suicidal når dem blir kalt rar

Hvis jeg ikke tar helt feil er det vel meg du sikter til??? :oops:

 

Er forsåvidt enig med deg i at folk burde være litt snillere mot hverandre. Blir vel litt dumt å si det når jeg selv netopp har skrivd at jeg synes en er rar, og det posten din var vel ment til meg og, men jaja :shrug:

 

Uansett, jeg hadde god grunn til å mene det jeg skrev og fortsatt mener.

 

Desutten ga jeg han bare et godt forslag :p

 

Men fra nå av skal jeg droppe å skrive sånnt :yes:

 

Men jeg gidder ikke endre eller fjerne innlegget. Fjerne gidder jeg ihvertfall ikke og jeg finner ikke noe ord å bytte ut rar med.

 

Bortsett fra ordet "merkelig". Men det blir vel ikke så mye bedre akuratt... Nei spør du meg så er begge de ordene veldig sårende. Hvis noen kaller meg for det blir jeg veldig lei meg og såra :lol:

nei, tenkte ikke på dæ :) alle har jo kalt han evil snøgüt rar en eller annen gang :p men tenk om alle respektere alle sine meninge, og respektere at folk kunne si ting som mer intelligente personer ikke ville sagt, da ville alle blitt glad i hverandre etter hvert :)

Lenke til kommentar
Jeg poster samme posten her jeg.. 8)

 

Hvorfor har "Casual Gamers" så stor fokus på specs å grafikk!? Det er en irriterende utvikling. Its all about the Games the Gameplay and the Story. Jeg sitter å nyter "Golden Sun" til GBA mer en det jeg gjorde med "Splinter Cell" til Xbox,PC,PS2 og GC!

 

jeg og :p .

jeg synes spill kan være konge uten å ha bra grafikk, det er en mening, og den meningen er ikke mere eller mindre verdt enn at spill må ha god grafikk for å være bra. mennesker er forskjellige, slik er det bare, krangling (og kriger) vil stoppe når begge parter setter seg ned og innser at den andres mening er like mye verdt som sin egen.

dette ble litt dypt, så tilbake til topic, xbox har best maskinvare ifølge anandtech, men er direct3d og directx ett hinder for ytelsen?

Lenke til kommentar
xbox har best maskinvare ifølge anandtech, men er direct3d og directx ett hinder for ytelsen?

 

Hyggelig å se at du er villig til å lære! :wink:

 

For å svare på spørsmålet ditt:

Før Xbox ble lansert fryktet mange at Microsoft sitt valg av Win2k som kjerne og DirectX som API, ville være et hinder for ytelsen på Xbox. Grunnen til denne skepsisen var at andre konsoller bruker SDKs (software development kits) som kommuniserer mye tettere med maskinvaren (gjennom såkalt assemblykode).

 

DirectX er et bibliotek av ferdigskrevne funksjoner skrevet i C(++) som må kommunisere gjennom flere "lag" før den når maskinvaren. Fordelen med DirectX er at det gjør jobben betraktelig mye lettere for utviklerne (i og med at mye av arbeidet er gjort på forhånd), mens ulempen er at du ikke får optimal ytelse av den kompilerte koden.

 

Så til poenget: Win2k kjernen og DirectX som brukes ved Xbox-utvikling er ikke slik vi kjenner den fra PC. Kjernen er strippet ned til kun de aller nødvendigste rutinene for input/output, mens DirectX funksjonene som brukes i Microsoft sin XDK (Xbox development kit), er skrevet om for å gå rett mot Xbox sin hardware. Svaret blir da at bruken av DirectX ikke er til stor hindring for ytelsen til Xbox.

 

Nå skal det sies at selv med et spesialtilpasset API, så vil man kunne oppnå enda litt bedre ytelse ved å bruke assembly i mer utstrakt grad. Heldigvis er det også muligheter for dette, men det er det kun de aller dyktigste utviklerne som er i stand til å kode slik i utstrakt grad. Team Ninja (Tecmo) som bl.a. står bak Dead or Alive serien, er et eksempel på Xbox utviklere som jobber på "lavt nivå". Hvis du har lurt på hvorfor grafikken flyter så glatt i deres spill, er dette mye av grunnen.

Lenke til kommentar
nei, tenkte ikke på dæ :) alle har jo kalt han evil snøgüt rar en eller annen gang :p men tenk om alle respektere alle sine meninge, og respektere at folk kunne si ting som mer intelligente personer ikke ville sagt, da ville alle blitt glad i hverandre etter hvert :)

Du har et godt poeng der :)

 

Uheldigvis tror jeg aldri det noen gang kommer til å bli sånn. Det blir som å ønska seg fred på jord, det kommer heller aldri til å skje, og om det skulle skje så er det ikke fordi man ønsket det.

 

Men det er jo lov å håpe...

 

Dere nordlenninger er virkelig snille (ikke alle da, men mange jeg har møtt+are og odin, de virker jo hyggelige...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...