Gå til innhold

hvilken konsoll har best specs?


IntelAmdAti

Anbefalte innlegg

noen som har peil som vet hvilken konsoll som har best specs?

dere som har tenkt å si "gamecube er nest best med 400mhz, xbox best med 733 mhz og ps2 dårligst med 295.5 mhz" bør visst lære seg hva specs er før de svarer :wink:.

 

Xbox har best spekifikkasjoner. Ingen tvil om det med sine 733 mhz og geforce 3/4 GPU. Gamecube er nest best med sin 400 mhz IBM chip og ATI flipper GPU og PS2 er dårligst med sine knappe 300 mhz og Emotin Engine. Spekifikkasjoner er tall, og xbox har best spekifikkasjoner.

Kanskje du burde lære deg hva spekifikkasjoner er før du poster?

 

En liten sammenligning av PS2 og Xbox.

 

CPU:

XBox: 733 MHz

PS2: 294.912 MHz

 

Graphics Processor:

XBox: 233 MHz custom-designed chip, developed by Microsoft and nVidia

PS2: 147.456MHz chip

 

Total Memory:

XBox: 64MB

PS2: 32MB

 

Memory Bandwidth:

XBox: 6.4GB/sec

PS2: 3.2 GB/sec

 

Built in Hard Disk:

XBox: Yes

PS2: No

 

Audio Channels:

XBox: 256

PS2: 48

 

3D Audio Support in Hardware: XBox: Yes (64 3D channels)

PS2: No

 

Dolby® Digital 5.1 Surround Sound in Hardware:

XBox: Yes

PS2: No

 

Ingen tvil om at Xbox har best specs....

 

EDIT: gammel tråd men alikevel.. :wink:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Nok en konsoll krig?? Det er jo egentlig enkelt! Xbox er mye kraftigere enn resten. Men den har en ubrukt teknologi til konsoll og være. Så det vil ta tid før den kan utnyttes max. Se på fable gotham2 halo2. De er et forvarsel på hva som kommer. Gamecube er bra men det er ikke salgstalla. Nintendo har ikke pengene tilmicrosoft og sony og MÅ selge

Lenke til kommentar

X-Box overkjører de fleste konsoller når det gjelder ytelse, men er det, det samme med spilla? Thats the question. Vel Brute Force (kommer snart)og Starcraft Ghost er jo sluppet ut så, hva venter X-Box'ere på? Og Halo 2 kommer vel snart ut også, om jeg ikke tar helt feil. Jeg skal heller vente til Halo kommer til PC, noen som har sett gameplay/grafikk i forhold? HoHo :woot:

Lenke til kommentar

men si meg det er vel bedre grafikk på en pc er det ikke? ikke så dyrt er det med en pc heller. og en pc kan du jo bare oppgradere etterhvert som spillene krever det. Det er da tv-ut på pc-er...

 

Er det bedre grafikk med konsole en pc? det er vel umulig ialefall hvis du skal bruke tv-en til å spille med. en monitor har jo mye bedre oppløsning flere hz osv.

 

skjønner bare ikke helt vitsen med konsole. :-?

Lenke til kommentar
men si meg det er vel bedre grafikk på en pc er det ikke? ikke så dyrt er det med en pc heller. og en pc kan du jo bare oppgradere etterhvert som spillene krever det. Det er da tv-ut på pc-er...

 

Er det bedre grafikk med konsole en pc? det er vel umulig ialefall hvis du skal bruke tv-en til å spille med. en monitor har jo mye bedre oppløsning flere hz osv.

 

skjønner bare ikke helt vitsen med konsole. :-?

 

xbox: 1500,-

nytt skjermkort til pc som kan dra de nyeste spillene i akseptabel hastighet : 1500,- (også kommer en 1.5-3ghz pc med minne, harddisk, kabinett, skjerm, etc.. utenom)

 

spill til xbox: putt i spilleren, spillet loader, du spiller. spillet er skrevet utelukkende for xbox.

spill til pc: putt i spilleren, installer, konfigurer, spill (hvis du er heldig). er du uheldig, må du downloade patcher, oppdatere drivere. spillet er skrevet for å passe et uendelig antall variasjoner av cpu, skjermkort, lydkort, drivere, kontroller.

 

multiplayer på xbox: kjøpe ny kontroll, invitere en kamerat eller to over. sosialt.

multiplayer på pc: invitere kamerater over med pc'en sin, evt. spille over internett (asosialt).

Lenke til kommentar
ps2 sin cpu har mindre mhz enn xbox sin, men legger du sammen alle andre mindre kjente ting som folk flest ikke vet om så sammenlagt blir ps2 sin cpu raskere og har bedre specs.

men det er hele konsollene jeg lurer på, ps2 er nok ute av løpet da, men det skulle ikke forundre meg om gamecube er bedre og raskere enn xbox.

internett består av 99% fanboy sider, blir dummere om man leter etter info der :smile:.

 

Dust! (Sorry, måtte bare ut)

 

Uansett, hvordan du vrir og vender på dette, så klarer du ikke å få ps2 since specs til å bli bedre enn xbox sine. (1+1=2)

 

Men siden du er så påstålig her, så syns jeg du skal ta en liten utredning, og vise oss regnestykke som gjorde at du kom frem til akkurat dette.

Lenke til kommentar
men si meg det er vel bedre grafikk på en pc er det ikke? ikke så dyrt er det med en pc heller. og en pc kan du jo bare oppgradere etterhvert som spillene krever det. Det er da tv-ut på pc-er...

 

Er det bedre grafikk med konsole en pc? det er vel umulig ialefall hvis du skal bruke tv-en til å spille med. en monitor har jo mye bedre oppløsning flere hz osv.

 

skjønner bare ikke helt vitsen med konsole. :-?

 

Om det er vits med konsoll er vel helt urelevant her, du er nå under forumet for konsoll, herav diskuterer vi det og ikke PC.

 

Sammenligne en høne med en okse blir helt feil.

 

Konsollene bruker man til litt andre ting, jeg har både PC og konsoll selv, å har full glede av begge deler.

 

Blir ikke helt det samme og spille FIFA på nachspielet på PC'n.

Lenke til kommentar

Maaaaaaaasse NOOBS som tror de veit alt her.. Og siden de er PS-fanboys så mååå jo bare PS2'en være best.

 

Men der tar dere faktisk FEIL!

Stikk innom tomshardware.com, søk etter HW-guiden om konsollene.

Mer i dybden og grunding gjennomgang finner du ikke, for tomshardware KAN sakene sine.

 

Og hvem er best?

XBox selvfølgelig.

Lenke til kommentar
noen som har peil som vet hvilken konsoll som har best specs?

dere som har tenkt å si "gamecube er nest best med 400mhz, xbox best med 733 mhz og ps2 dårligst med 295.5 mhz" bør visst lære seg hva specs er før de svarer :wink:.

 

Xbox har best spekifikkasjoner. Ingen tvil om det med sine 733 mhz og geforce 3/4 GPU. Gamecube er nest best med sin 400 mhz IBM chip og ATI flipper GPU og PS2 er dårligst med sine knappe 300 mhz og Emotin Engine. Spekifikkasjoner er tall, og xbox har best spekifikkasjoner.

Kanskje du burde lære deg hva spekifikkasjoner er før du poster?

 

En liten sammenligning av PS2 og Xbox.

 

CPU:

XBox: 733 MHz

PS2: 294.912 MHz

 

Graphics Processor:

XBox: 233 MHz custom-designed chip, developed by Microsoft and nVidia

PS2: 147.456MHz chip

 

Total Memory:

XBox: 64MB

PS2: 32MB

 

Memory Bandwidth:

XBox: 6.4GB/sec

PS2: 3.2 GB/sec

 

Built in Hard Disk:

XBox: Yes

PS2: No

 

Audio Channels:

XBox: 256

PS2: 48

 

3D Audio Support in Hardware: XBox: Yes (64 3D channels)

PS2: No

 

Dolby® Digital 5.1 Surround Sound in Hardware:

XBox: Yes

PS2: No

 

Ingen tvil om at Xbox har best specs....

 

EDIT: gammel tråd men alikevel.. :wink:

 

det er en en liten del av specsen, ikke noe vits i å trekke konklusjoner ifra det.

Lenke til kommentar

slik jeg har forstått det så er ps2 sin risc cpu raskere enn 733mhz, altså ps2 sin cpu har bedre specs enn xbox sin cpu.

xbox og gamecube har bedre specs enn ps2, men hva er best av gc og xbox? er det noen her som har absolutt alle spesifikasjonene til begge konsollene og forstår seg på alt som står der? neppe...

lurer jeg på hvilken maskin som er raskest ser jeg bare på grafikken i spill, det er jo det som teller, ikke specs, nytter ikke med rask maskin hvis ingen klarer eller gidder å utnytte det.

warelf, du finner på ting i hodet ditt, jeg har aldri sagt ps2 har bedre specs enn xbox, og det er helt iorden, du er tilgitt...

psilocybe, det er ikke alle som spiller de nyeste spillene.

Lenke til kommentar
Starcraft Ghost er jo sluppet ut så, hva venter X-Box'ere på?

 

Hæ!? Starcraft: Ghost ute nå? Er du sikker på det?

 

Starcraft: Ghost er ikke ute, ble jo nettopp utsatt igjen, siden Blizzard ikke vil utgi uferdige spill.

 

Jeg vet da selvfølgelig det, skulle egentlig skrevet "Hvor da? På månen?", men jeg bommet litt på tasteknottene. :lol:

Lenke til kommentar
Starcraft Ghost er jo sluppet ut så, hva venter X-Box'ere på?

 

Hæ!? Starcraft: Ghost ute nå? Er du sikker på det?

 

Starcraft: Ghost er ikke ute, ble jo nettopp utsatt igjen, siden Blizzard ikke vil utgi uferdige spill.

 

Jeg vet da selvfølgelig det, skulle egentlig skrevet "Hvor da? På månen?", men jeg bommet litt på tasteknottene. :lol:

 

Hehe :D

Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det så er Xbox og Gamecube på ganske likt nivå.

 

Når det gjelder grafikk så har Gamecube bedre effekter på vann og lys(?)

Mens Xbox har bedre distanse grafikk. Det man ser langt unna.

 

Gamecube har mindre RAM enn Xbox, men rammen liggere lettere "tilgjengelig" på gamecube som gjør den raskere. Dessuten så har Gamecube raskere CPU og laser. Selv om Xbox har større frekvens på cpu'en vil det ikke si at den er raskere. Det kan lett sammenlignes med Intel og AMD.

 

Og når det gjelder Doom 3 så er jeg overbevist om at det vil fungere like godt på Gamecube som på Xbox. Men problemet til gamecuben er de små minnekortene som høyst sannsynlig ikke vil være i stand til å lagre spillet.

Så skulle det komme til gamecube måtte my av spillet vært endret....

Lenke til kommentar

Evil_Snowman: Finner på ting i hodet mitt.. . :roll:

 

Okay, quoter deg her nå:

 

"ps2 sin cpu har mindre mhz enn xbox sin, men legger du sammen alle andre mindre kjente ting som folk flest ikke vet om så sammenlagt blir ps2 sin cpu raskere og har bedre specs."

 

Hva er det du skriver her? etter mine norsk kunnskaper så sier du her at hvis du legger sammen alle speca til xbox og ps2, så blir ps2 sin cpu raskere enn xbox, samt at ps2 har bedre specs.

 

Har jeg missforstått helt her eller? :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...