Gå til innhold

Lost 3x17 - "Catch 22" (USA)


Hvor bra var episoden?  

75 stemmer

  1. 1. Hvor bra var episoden?

    • Terningkast 1
      1
    • Terningkast 2
      1
    • Terningkast 3
      6
    • Terningkast 4
      30
    • Terningkast 5
      33
    • Terningkast 6
      4


Anbefalte innlegg

If Charlie had died would it have been Penny hanging from the line and not Naomi?

8439757[/snapback]

 

Mange gode spørsmål der ja, men det ene der skjønner jeg ikke helt hvorfor det er noe å lure på egentlig? Hvilken forskjell skulle det utgjøre? Fallskjermen landet jo lenge før Charlie døde/ikke døde, så jeg ser ikke helt hvorfor Penny plutselig hadde vært der av den grunn. :p

8440256[/snapback]

Dette er slik jeg ser det veldig viktig. Vil det at Desmon endrer ting forandre utfallet? Om Desmond hadde latt Charlie bli drept, hadde utfallet av hendelsene vært annerledes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, mulig, selv om det høres totalt ulogisk ut i mine ører. :p Men så er nå dette tross alt Lost da, så.

Så kanskje Desmond nå da vil innse at han ikke kan forandre det faktum at Charlie skal dø, og at han må la ting som skal skje, skje, for at videre ting skal bli riktig... (den rare setningen der hørtes litt smartere ut i hodet mitt :p)

Lenke til kommentar

Artig å se utviklingen av poeng-skalaen.

Det første døgnet var det dobbelt så mange 5'ere som 4'ere,

men nå er det flertall 4'ere.

Viser vel bare at de største fansene ser episoden så fort som mulig, mens flertallet ikke har hastverk og ser den etter noen dager. Altså må man vente noen dager for å se hvor godt episoden var likt. Jo flere besvarelser, jo mer statistisk signifikant. :cool:

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Who is the parachutist and how is she connected to Desmond? Naomi, ingen som vet hvilken forbindelse de har enda.

Was she alone in the helicopter? Lite trolig, men det var hun er den eneste som hoppet ut.

Why was she wearing an oxygen mask? Du må gjøre det når du hopper ut av et helikopter i fart.

Why did the helicopter crash? Fordi øyas "magnetfelt" ikke tilatter at ting skal fly inn i luftrommet. De blir forstyret også vidre. Virker som havet er upåvirket av dette.

Was it just coincidence that it crashed near the cable? Ja, men Des ser jo fremtiden så det er derfor de er ved kabelen

What is Brother Campbell's relationship to Ms. Hawking? De skal vi visst få vite i neste desmound episode. Muligest i en av de andres. Virker neste som hun er moren/bestemoren hans.

Why was the satellite phone broken when the parachutist reached the Island? Ble vel skadet i fallet. Magnetfeltet forstyrer signalene. De har de jo prøvd før.

If Charlie was supposed to die why did he appear in Desmond's Vision holding the parachute? Som kjent så ser han jo "biter" av fremtiden. De den biten så har han ikke død. Des redder jo han og da går "bildet" vidre.

If Charlie had died would it have been Penny hanging from the line and not Naomi? De får vi ikke vite. Mulig at det kommer en avsløring av fremtids synet hans i neste sesong.

What is the proper puzzle Desmond is supposed to complete. Is he preventing it by continuing to save Charlie's life? De vet vi ikke enda. Mulig han mener livet puslespill.

 

EDIT: Noen som vet hvilken sammenheng Catch 22 har i Lost. Tenker litt på fortellingen. Noen som har lest den?

 

Hvem er foresten faren til Barnet til Clare?

Vil vi se en episode som handler om Ben/noen i The Others?

Endret av hotstian
Lenke til kommentar
EDIT: Noen som vet hvilken sammenheng Catch 22 har i Lost. Tenker litt på fortellingen. Noen som har lest den?

 

Hvem er foresten faren til Barnet til Clare?

Vil vi se en episode som handler om Ben/noen i The Others?

8445574[/snapback]

Faren til barnet til claire er denne karen:

 

Han heter Thomas.

 

Episoden om ben er episode 20 så vidt jeg vet.

 

8445661[/snapback]

 

Akkurat den episoden er vi ser faren til Claire husker jeg faktisk ikke. Er uansett bare å glede seg til episode 20 da :)

Lenke til kommentar
EDIT: Noen som vet hvilken sammenheng Catch 22 har i Lost. Tenker litt på fortellingen. Noen som har lest den?

 

Hvem er foresten faren til Barnet til Clare?

Vil vi se en episode som handler om Ben/noen i The Others?

8445574[/snapback]

Faren til barnet til claire er denne karen:

 

Han heter Thomas.

 

Episoden om ben er episode 20 så vidt jeg vet.

 

8445661[/snapback]

 

Akkurat den episoden er vi ser faren til Claire husker jeg faktisk ikke. Er uansett bare å glede seg til episode 20 da :)

8447154[/snapback]

Ikke rart når det er sesong 1. Det er om når hun møter han psykiske med den "døde" jenta.

Lenke til kommentar

Et av maleriene typen til Claire hadde malt hang på veggen til Charles Widmore (faren til Penny) i Flashes Before Your Eyes-episoden.

Akkurat den episoden er vi ser faren til Claire husker jeg faktisk ikke. Er uansett bare å glede seg til episode 20 da  :)

8447154[/snapback]

Ikke rart når det er sesong 1. Det er om når hun møter han psykiske med den "døde" jenta.

8447417[/snapback]

Er ikke faren til Claire Christian Sheppard? Og episoden hvor vi ser han (som faren til Claire) er Par Avion (3x12).

Endret av The_Fire
Lenke til kommentar
Et av maleriene typen til Claire hadde malt hang på veggen til Charles Widmore (faren til Penny) i Flashes Before Your Eyes-episoden.

Akkurat den episoden er vi ser faren til Claire husker jeg faktisk ikke. Er uansett bare å glede seg til episode 20 da  :)

8447154[/snapback]

Ikke rart når det er sesong 1. Det er om når hun møter han psykiske med den "døde" jenta.

8447417[/snapback]

Er ikke faren til Claire Christian Sheppard? Og episoden hvor vi ser han (som faren til Claire) er Par Avion (3x12).

8447491[/snapback]

Jo, utrolig nok.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt om vi skal tøre å glede oss for mye til den Ben-basserte episoden jeg. Er lett å bli skuffa a har vi funnet ut. Det kan hende det blir litt som Juliet-episoden. Vi får se masse klipp som egentlig er helt greie, men som ikke gir noe særlig svar. Jeg tror egentlig de har lyst til å holde Ben litt hemmelig jeg. For alle lurer jo på så mye om ham.

Lenke til kommentar

Jeg har ryddet bort et par innlegg som ikke gjelder episode 3x17 av Lost. Dette har vært tråder som gjelder spoiler. Hold dere til topic gutter og jenter.

 

For andre leseres skyld gi spoilerwarn og skjul teksten hvis dere på død og liv skal komme med spoile.

 

eventuelle reaksjoner tas til meg på PM.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvilken sammenheng Catch 22 har i Lost. Tenker litt på fortellingen. Noen som har lest den?

Har ikke lest boka, men dette står på wikipedia:

Catch-22 is a term, coined by Joseph Heller in his novel Catch-22, describing a general situation in which an individual has to accomplish two actions, both of which are dependent on the completion of the other. A familiar example of this circumstance occurs in the context of job searching. In moving from school to a career, one may encounter a Catch-22 where one cannot get a job without work experience, but one cannot gain experience without a job.

I denne episoden går Catch-22 på det at Desmond gikk på den turen fordi han fikk "synet" av at de gikk på turen. Hadde han ikke fått "synet" av det, så hadde de ikke gått, og det i "synet" hadde ikke skjedd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...