Gå til innhold

Lost 3x17 - "Catch 22" (USA)


Hvor bra var episoden?  

75 stemmer

  1. 1. Hvor bra var episoden?

    • Terningkast 1
      1
    • Terningkast 2
      1
    • Terningkast 3
      6
    • Terningkast 4
      30
    • Terningkast 5
      33
    • Terningkast 6
      4


Anbefalte innlegg

Likte denne episoden. Men det kom liksom flere spørsmål nå. Hvorfor kan man nå komme seg på øya? Hvorfor er det dekning for satelitttelefoner på øya via satelitter når den ikke skal kunne sees av satelitter?

post-41924-1176988842_thumb.jpg

 

Og har jeg sett denne på dashbordet til Joey Tribiani fra tv-serien Joey:

post-41924-1176988894_thumb.jpg

 

Likte denne kommentaren til Sawyer: "If we dont play every 108 minute, the island is coming to explode" :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror du på alt ben sier?

8422091[/snapback]

Jeg husker da virkelig ikke hvem som sa dette. Men når jeg tenker meg om virker det som om det er mulig å komme til øya. Både Danielle Rousseau med forskningsteamet, Henry Gale med ballongen og Desmond kom til øya under (hva vi vet) normale omstendigheter.

Lenke til kommentar
Tror du på alt ben sier?

8422091[/snapback]

Jeg husker da virkelig ikke hvem som sa dette. Men når jeg tenker meg om virker det som om det er mulig å komme til øya. Både Danielle Rousseau med forskningsteamet, Henry Gale med ballongen og Desmond kom til øya under (hva vi vet) normale omstendigheter.

8422149[/snapback]

Åja :)

 

Det var ben som sa at øya var usynlig selv for gud, og en av de overlevende sa at sattelittene må vite hvor de skal lete.

Lenke til kommentar
noen som vet hvem hun som kom i helikopteret er? hun kjente jo i ihvertfall navnet på desmond!

8421282[/snapback]

Dama i helikopteret heter
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
visst Naomi. Navnet sto i en pressemelding eller noe.

Ardil-22 boken er Catch-22 på portugisisk.

De to vi så i slutten av S2 snakket portugisisk. Det virker vel ganske klart at hun var sendt etter Desmond pga. signalet de registrerte.

Og da har de jo klart å finne øyen isåfall.

 

Telefonen viste visstnok 3 streker på signalmåleren før den slo seg av, men samtidig sto det jo "INTERNAL ERROR".

Lenke til kommentar

Det er jo ikke sikkert at satelitttelefonen ble brukt øya, men før hu kom dit. Tror nok at Naomi har noe å gjøre med Mathias og Henrik (de på stasjonen i fjellheimen, som jobber for Penny).

Uansett, bra episode selv om det ikke skjedde såå mye. Håper vi får sett mer til Naomi.

Lurer på hvordan forhold Ms Hawking og Brother Campbell har. Det var et bilde av de to på pulten til Campbell.. Hmm..

Fikk bare nye spørsmål etter denne episoden egentlig, men det er egentlig bra det : )

Lenke til kommentar

Det var faktisk en grusomt bra episode, satt virkelig med hjertet i halsen hele tida. Trodde nesten Des ville la Charlie dø, han virka veldig målbevisst på å finne dama.

 

Vi fikk kanskje en forklaring på hva vitsen med Penny og portugiserne var da; å finne Des. Var alt med båtracet planlagt (vanskelig å tro), eller har de regnet ut omtrent hvor han måtte havne? Hvordan kobler vi deres rolle med eksplosjonen av hatchen, det var jo da de fant ut hvor øya var tydeligvis? Visste de at han kunne ha havnet på øya til Dharma, organisasjonen Pennys far har sponset, men ikke hvor øya var?

 

Uansett; dama må være ekstremt DESperat!!

Lenke til kommentar
noen som vet hvem hun som kom i helikopteret er? hun kjente jo i ihvertfall navnet på desmond!

8421282[/snapback]

Dama i helikopteret heter visst Naomi. Navnet sto i en pressemelding eller noe.

 

Ardil-22 boken er Catch-22 på portugisisk.

De to vi så i slutten av S2 snakket portugisisk. Det virker vel ganske klart at hun var sendt etter Desmond pga. signalet de registrerte.

Og da har de jo klart å finne øyen isåfall.

 

Telefonen viste visstnok 3 streker på signalmåleren før den slo seg av, men samtidig sto det jo "INTERNAL ERROR".

8422433[/snapback]

ehm, jeg snakker portugisisk, men har aldri hørt ordet ardil.

Lenke til kommentar
Hvordan kobler vi deres rolle med eksplosjonen av hatchen, det var jo da de fant ut hvor øya var tydeligvis? Visste de at han kunne ha havnet på øya til Dharma, organisasjonen Pennys far har sponset, men ikke hvor øya var?

 

8423787[/snapback]

 

Min teori er at det finnes en sender eller noe i båten til desmond, men at denne hele tiden har vært "gjemt" bak "energiskjoldet" til øya. Men når bunkeren imploderte, så datt skjoldet ned i et par sekunder. Akkurat nok til at de rakk å se posisjonen til båten.

Lenke til kommentar
ehm, jeg snakker portugisisk, men har aldri hørt ordet ardil.

8423954[/snapback]

Det står ihvertfall mange steder på nettet.

Fant dette på lostpedia:

The copy of Catch-22 found in the jungle was titled in Portuguese (Ardil-22), the same language the men were speaking in the listening station at the end of the season 2 finale, "Live Together, Die Alone"

The word "ardil" literally translates into American English as a trick or a scheme.

The word "catch" can also mean a trick or trap in English.

The book is the brazilian edition, made by Editor Record (is possible to see the publisher's logo). It's the old cover.

Det kan godt hende det er noe helt annet, men hva står det her?

 

Edit: Ardill? Hvem sier det?

8423972[/snapback]

Tittelen på boka i ryggsekken var "Ardil-22".
Lenke til kommentar
Kate kunne utnyttet meg anytime.

8423972[/snapback]

Stiller meg til disposisjon også :thumbup:

 

God teori travis_g. Mer trolig det enn at de har to personer som konstant leter etter

en stor sprengning slik jeg har trodd

 

Edit: Hvorfor styrtet helikopteret? Er det et forsvar der ute som hindrer helikoptere i å komme til øya?

Endret av zonko
Lenke til kommentar
Det var en god episode.

 

Veldig interessant å se mer av fortiden til Desmond.

At det var en munk han så etter å ha våknet fra fylla, kan jo virke tilfeldig, og ikke som en åpenbaring. Men det var jo med på å lede ham videre, og han "er ment for noe stort".

Hva skal vi tro om at hu dama fra den forrige Desmond-episoden var på bildet sammen med sjefsmunken?

 

Ifølge årstallet på flaska møtte Desmond Penelope i 1995.

 

Lei situasjon Desmond var i, med å vite om Charlies død og frykten for at det å redde ham ville endre hva som skjedde.

Det virket som det var det riktige å gjøre, å redde Charlie, selv om han så noe annet i "synet" sitt. De fant jo dama, og det gikk vel ihvertfall ikke tregere enn om han måtte ha hjulpet Charlie. Eller ville noe ha vært annerledes om han hadde latt det skje?

Telefonens ikoner liknet litt på iPhone, forresten. Vil de få den til å virke igjen?

 

Kate+Sawyer er tydelig ikke helt bra, når det skyldes Jack og Juliet. Jeg har troen på at vi får se Kate+Jack.

 

Slutten var ikke overraskende. Jeg hadde aldri troen på at det skulle være Penelope selv som kom.

Men var hun alene i helikopteret?

8420199[/snapback]

 

Er enig i at vi kanskje får se mer Jack+Kate ja.

Tipper Ben blir skikkelig sur på Juliet når han og the others kommer om en uke så han dreper henne. Og da blir Jack veldig trist og Kate og han har trøstesex sammen...

 

Hva sier dere til det? :hmm:

Lenke til kommentar

Er enig i at vi kanskje får se mer Jack+Kate ja.

Tipper Ben blir skikkelig sur på Juliet når han og the others kommer om en uke så han dreper henne. Og da blir Jack veldig trist og Kate og han har trøstesex sammen...

 

Hva sier dere til det? :hmm:

 

--------------------

 

Jeg sier det er bullshit fordi det var ben som sendte henne dit :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...