jorgenjen Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Hei, Jeg fikk noen aksjer i Continental AG fra familie i Tryskland for over 10 år sida som jeg hadde glemt bort. Er det mulig å få innløst dem nå (det er papir-aksjer jeg har i permen min...)? Hvordan går man fram? Aksjene var vel verd i underkant av 100 kr den gangen (hvis jeg har tolka papira riktig ), vil alt bli borte i gebyrer hvis jeg begynner å styre med det? Hvis noen har peiling på dette hadde det vært fint! mvh JJ Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Jeg ville kontaktet megleren min - for alt du vet har aksjene vaert splittet siden da. Jeg er ikke veldig inne i europeiske aksjer, og kan derfor ikke hjelpe deg mye. Tipset er som sagt aa kontakte megleren din. Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Hvis det er samme selskap ser det ut som de har hatt en pen stigning de siste årene: http://uk.finance.yahoo.com/q/bc?s=CON.DE Aner ikke hvor mye jobb det er å få løst dem ut, men helt trivielt er det neppe. Lenke til kommentar
jorgenjen Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 (endret) Jeg ville kontaktet megleren min - for alt du vet har aksjene vaert splittet siden da. Jeg er ikke veldig inne i europeiske aksjer, og kan derfor ikke hjelpe deg mye. Tipset er som sagt aa kontakte megleren din. 8394639[/snapback] Hehe, joa, hadde jeg hatt en megler så, men jeg er ikke så aktiv i aksjemarkedet... Kjøper stort sett fond hvis det er noe (og for øyeblikket har jeg solgt meg ut av dem også). Edit: Ifølge linken fra HeltNils har det ikke vært noe splitting. Endret 17. april 2007 av jorgenjen Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 OK, ser jo ut som om de er verdt en rundt 800 kroner per i dag. Hvilken bank er det du bruker? Sett at det ikke er Lokalbanken Vestre Sunnmors-Finnmarksalpene, saa er det vel mulig de har en megler som kan hjelpe deg. Eller bruk samme megler som du trader fond hos. Synes aa huske at naar jeg loste inn noen papiraksjer, at jeg maatte skrive et brev til meglerhuset det borsnoterte selskapet jobber hos. Din megler/finanskonsulent/ whatever kan heeeelt sikkert hjelpe deg. Lenke til kommentar
jorgenjen Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 Ok, da prøver jeg å snakke med dem. Vi får se hva det fører til. Takk for tilbakemeldingene! Lenke til kommentar
jorgenjen Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 Hmm. Jeg ringte banken min, og ble henvist til en dame på DnB Market. Hun var på ferie til 23. april, men jeg fikk snakket med en annen megler der. Han kunne desverre ikke finne aksjen, så det var ikke noe hjelp å få der... Jeg trodde dette var et ganske kjent firma, så jeg ble litt overrasket da han ikke kunne finne den, er det kanskje fordi den ikke er registrert på Oslo børs? Noen som vet om noen andre Meglerhus e.l. som kanskje kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
jorgenjen Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 Jeg tok kontakt med selskapet, så nå har jeg fått et ISIN-nummer jeg kan bruke når jeg tar kontakt med banken, så da regner jeg med at det ordner seg. Jeg fikk også et tips om at jeg kanskje kunne få mer for dem ved å selge dem på en internett-auskjon, siden papir-akjser var begynt å bli samleobjekter. Noen som vet om bra steder for å prøve å selge dem? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Jeg tviler paa den auksjon-greien din... Det tror jeg du bare vil tape paa. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Du må nå først sjekke hva de er verdt hvis du selger de på kapitalmarkedet. Så legger du de ut på QXL med det som minstepris. Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Siden det er tyske aksjer tror jeg man treffer et mye større marked på Ebay. Lenke til kommentar
jorgenjen Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 Siden det er tyske aksjer tror jeg man treffer et mye større marked på Ebay. 8419547[/snapback] Ja, jeg var innom Ebay, men klarte ikke å finne andre aksjer til salgs der. Men jeg leter litt til, så får vi se. Taper jo ikke noe på å legge dem ut heller. Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 http://stores.ebay.com/INTERN-SCRIPOPHILY-old-stocks-bonds Ser ikke ut som de er så veldig høyt priset, og de er vel mye eldre enn de du har(?). Spørs om ikke det er like greit å bare veksle dem inn. Lenke til kommentar
jorgenjen Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 http://stores.ebay.com/INTERN-SCRIPOPHILY-old-stocks-bonds Ser ikke ut som de er så veldig høyt priset, og de er vel mye eldre enn de du har(?). Spørs om ikke det er like greit å bare veksle dem inn. 8420122[/snapback] Ja, ser visst sånn ut. Nå er jo sikkert ikke de aksjene der verdt noe (utenom samlerverdien mener jeg), men siden det ikke er noen av nyere dato, spørs det vel om det er noen interesse for det. Takk for linken ihvertfall! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå