Gå til innhold

Pc'en henger!!!

solreven

Anbefalte innlegg

Pc'en min har i det siste begynt å henge seg opp når jeg driver med spill. Jeg trudde først det var cpu'en min som ble for varm, idletemp var over 60. Kjøpte da ny vifte, Mist Silent Twin, dette hjalp absolutt ingenting. Kjøpte så ny cpu, 1.3 T-bird. Hjalp heller ikke.

Pc:

Asus GF2 64MB

Asus KT7 Raid

IBM 40GB

256 RAM

1.3 gHZ

Noen som vet hva som er feil?

Hilsen fortvilet pc-eier

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

60 grader er varmt ja, men det er ikke sikkert at det er det som er feil.

Får du ikke feilmeldinger fra Windows da?

Min erfaring med at ting "fryser" er dårlig RAM.

Hvis du har sisoft sandra, prøv å blodkjør RAMmen i burnin-testen med f. eks. 4 looper. Du skjønner hva jeg mener hvis du sjekker ut sandra.

Sandra er ei pen dame i mange sammenhenger :grin:

:smile: Sveinl.

Lenke til kommentar
Quote:

Sveinl skrev (2002-12-20 19:46):

60 grader er varmt ja, men det er ikke sikkert at det er det som er feil.

Får du ikke feilmeldinger fra Windows da?

Min erfaring med at ting "fryser" er dårlig RAM.

Hvis du har sisoft sandra, prøv å blodkjør RAMmen i burnin-testen med f. eks. 4 looper. Du skjønner hva jeg mener hvis du sjekker ut sandra.

Sandra er ei pen dame i mange sammenhenger
:grin:

:smile: Sveinl.

Jo kan være dårlig ram, Men tror heller det er noen drivere/spillet som er problemet. Prøv med å oppdatere spillene.
Lenke til kommentar

Quote:

...henger seg i CS, CM og Gta. Eneste som funke uten at det klikker er fifa2003...

Kan det være at CS, CM og GTA bruker OpenGL og Fifa bruker Direct3D? Uansett ville jeg prøvd å installere nyeste driverne fra nVIDIA samt nyeste DirectX. Funker ikke dette ville jeg formatert og reinstallert OS. Det er godt mulig det er skjermkortet ditt som har krasja her også. Trenger kjøling det også vettu :smile:

Lenke til kommentar

Nå vil ikke pc'en boote engang. Får feilmelding uannsett hva jeg gjør. Kommer ikke inn i dos engang. Fikk formatert disken ved hjelp av en annen pc, men hjalp ikke.

Stop

Unexoected_kernel_mode_trap

Kjør systemdiagnoseverktøy levert av maskinleverandør kjør spesielt minnekontroll og kontroller om det finnes defekt eller feiltilordnet minne. Prøv å bytt skjermkort(funket ikke).

Deaktiver eller fjern nylig innstallert maskinvare og drivere. Deaktiver nylig innstallert programvare. Hvis du trenger bruke sikkermodus.........

Noen som vet hvor feilen ligger?

Lenke til kommentar

Har prøvd alt mulig, tatt ut alt som ikke er nødvendig, bytta skjermkort, prøvd forskjellige RAM-brikker, flasha bios osv. Får ny feilmelding nå:

Stop

Kmode_exception_not_handled

Address BFF80651 base at BFF7A000 Datestamp 382a167c - acip.sys

Kontroller at du har nok diskplass. Hvis en driver er nevnt i feilmeldingen, deaktiver driveren eller kontakt maskinleverandør for driver oppdatering. Prøv å bytte skjermkort

Kontakt maskinleverandør for BIOS oppdatering. Deaktiver BIOS-minnealternativer som hurtigbufring eller skygge BIOS. Hvis du trenger bruke sikkermodus.....

Lenke til kommentar
Quote:

solreven skrev (2002-12-20 23:21):

Har prøvd alt mulig, tatt ut alt som ikke er nødvendig, bytta skjermkort, prøvd forskjellige RAM-brikker, flasha bios osv. Får ny feilmelding nå:

Stop

Kmode_exception_not_handled

Address BFF80651 base at BFF7A000 Datestamp 382a167c - acip.sys

Kontroller at du har nok diskplass. Hvis en driver er nevnt i feilmeldingen, deaktiver driveren eller kontakt maskinleverandør for driver oppdatering. Prøv å bytte skjermkort

Kontakt maskinleverandør for BIOS oppdatering. Deaktiver BIOS-minnealternativer som hurtigbufring eller skygge BIOS. Hvis du trenger bruke sikkermodus.....

Kankje dette kan hjelpe deg? http://support.microsoft.com/default.aspx?...b;en-us;Q307128 Det som står nederst på posten din er og viktig å skrue av om du har det på i bios. Og antivirus av bios'en er og en fordel å ha av? Eg har alt det av.
Lenke til kommentar

En liten Guide:

1: Reset Bios for og få normale instillinger igjen.

2: Hvis ikke det virker , reinstall OS. (Helst 2000 siden dette er det mest stabile OSèt fra MS)

3: Nyeste drivere. (Tenker seff på VIA HYperion driverne)

Du burde også :

Senke spenning på CPU.

Ta på goop.++

Håper dette hjalp..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...