Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

grafikkort kræsj! noe jeg kan gjøre?

Anbefalte innlegg

Morn det har seg slik at mitt ati radeon 9600 pro grafikkort har begynt å oppføre seg litt merkelig i det siste....

det begynte med at det kom opp noen rare vpu meldinger mens jeg spilte, før så å bare fryse hele pc'n....

har prøvd å kjøre grafikk testen i 3dmark06 å da fryser pc'n, så er ganske sikker på at det er kortet, for alle andre tester funker...

Noen som har noen idder om hva som kan hjelpe?

Har nyeste drivere på alt btw

mvh Daniel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk for støv og dritt som "loddebolten" sier. Sjekk også at viften fungerer, og at den fungerer skikkelig.

Sjekk gjerne resten av maskinen for en mengde pc-okkupanter i form av hybelkaniner i vifter og generelt.

Ellers er det nok mulig at komponenter begynner å ta kvelden. Det er et relativt gammel skjermkort, så det kan ha gjort sitt. Blir også mye stress for dette kortet med nyere spill.

Endret av sesteen
Lenke til kommentar

Takk for svar!

Jeg tror ikke det skal være noe spesseilet med støv i maskina, ettersom det er ca en uke siden jeg "vaska" den innvendig...

Vifta skal også funke bra, så tror mere på at det rett og slett begynner å bli utslitt.

Kan ikke klage da jeg har hatt det kortet lenge nå :)

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke det skal være noe spesseilet med støv i maskina, ettersom det er ca en uke siden jeg "vaska" den innvendig...

8395964[/snapback]

Kan du definere 'vaska' litt nærmere? Jeg regner jo med at du vet hva du gjør, men det hørtes umiddelbart ekstremt skummelt ut...

M.

Lenke til kommentar

8395964[/snapback]

Kan du definere 'vaska' litt nærmere? Jeg regner jo med at du vet hva du gjør, men det hørtes umiddelbart ekstremt skummelt ut...

M.

8396129[/snapback]

hehe :p

Med vasking så mener jeg ta ut alle vifter å blåse de rene for støv, samt blåse rent kabinettet med trykkluft på boks beregnet for slikt bruk :)

Lenke til kommentar

Med vasking så mener jeg ta ut alle vifter å blåse de rene for støv, samt blåse rent kabinettet med trykkluft på boks beregnet for slikt bruk :)

8396174[/snapback]

Puuuuh.... :) Men du er sikker på at du ikke løsnet på noe og at alle vifter ble riktig koblet til og montert igjen?

M

Lenke til kommentar

8396174[/snapback]

Puuuuh.... :) Men du er sikker på at du ikke løsnet på noe og at alle vifter ble riktig koblet til og montert igjen?

M

8396255[/snapback]

Ganske sikker på det ja :)

Skal sjekke så fort jeg kommer hjem igjen, men tror vel egentlig at det ikke er mye håp for det kortet gitt :p

Jeg har ett annet grafikkort liggende som jeg klemmer i hvis det er dødt, så er ikke noen stor krise ;)

Takk for svar btw :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...