EspenFe Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Hei. Har tenkt å skjære i sidedøren til kabinettet mitt . Skal ha plexi det. Hvordan skal jeg gjøre det ? Hva skal jeg skjære med ? Aluminiumsskjærer ? Skal jeg pusse ned det jeg har skjært ? Hvordan skal jeg feste plexi- glasset ? - Espen Lenke til kommentar
Nudel Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Dremel eller stikksag med metallblad fungerer fint til å kutte hull med. Hvis det blir skarpe kanter er det en fordel å pusse/file litt på dem for at du ikke skal skjære deg når du setter inn vinduet. Hvis du skaffer deg et vinduskit fra Microplex får du med en ganske smart gummilist som du bruker til å feste plexien med. Hvis du ikke vil bruke et slikt vinduskit, bør du skaffe deg en pyntelist til å ha rundt kanten, både for at du ikke skal skjære deg, og for at det skal se penere ut. Deretter kan du lime, eller borre hull og skru fast vinduet til innsiden av kabinettdøra. Sørg da for å lage vinduet en del større enn hullet. Sleng ut noen bilder hvid du har, så er det lettere å se hva du ønsker å få til! Lykke til! Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 Her er et enkelt bilde i paint. Skal lage et SketchUp bilde senere. Skal kjøpe fra den lokale glassforhandleren her, får rabbat Men hva mener du med gummilist ? Sånn som isolerer ? Skal jeg sette plexi-glasset inn i gummien ? Så lime gummien på kabinettet ? Modding.bmp Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Du burde lagre bildene som .jpg istedet, så man får fram et lite bilde Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 Kan du helst svare ? Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Gummi listen har spor på begge sider, så plexi glasset settes inn i det ene sporet og kabinettveggen i det andre. Kan også anbefale å bruke lexan glass, der jeg kjøpte det var ikke prisforskjellen så veldig stor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå