tomarild Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Hei! Driver og skal kjøpe meg TV. Så lurer jeg på. Hva skal til for at jeg skal kunne kjøpe et produkt eksl. moms? Og hva innebærer det? Man betaler vel uansett like mye i butikken, eller hvordan fungerer dette? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Du kan ikkje kjøpe eit produkt utan å betale moms, men bedrifter kan få igjen momsen dei har betalt i løpet av eit år, meiner det er sånn det fungerer. Privatpersonar trur eg ikkje kan lure seg unna momsen. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 her er to måter å "slippe" mva på 1. du kjøper fra et firma som står i mva registeret. 2. eksportere varen til utlandet, da får du igjen mva fra utsalgsstedet når du leverer papirene fra tollvesenet på at du har eksportert den. dette kan du gjøre som privatperson uten noe firma. Lenke til kommentar
tomarild Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 Takker for svar! Da gidder jeg ikke ta bryet med å skrive TVen på firma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå