Gjest _guest_ Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Hei, idag tok jeg meg en heftig sykkeltur (1 mil på ca 10 min) Er overvektig, 176 høy, 103kg tung. Etter turen kjente jeg meg helt oppbanket. så jeg gikk inn igjen og slappet av i sengen. Plutselig kjente jeg hjertet begynte å slå kjempefort, og så var jeg borte i et par minutter. Kjente sterke smerter i brystet med det samme jeg våknet opp igjen, men det ble borte etter et par minutter. Nå kjenner jeg meg helt normal, men kjenner det selvfølgelig i leggene.. (sikkert vanlig etter hard trening) Så jeg lurte på, burde jeg gå til lege for dette her imorgen når jeg kjenner meg helt bra nå? mener det var hjerteflimmer jeg fikk.. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Nå er ikke jeg noen lege men er rimelig sikker på at det du beskriver kvalifiserer glatt til et legebesøk! Ikke drøy det men gjør det så fort som mulig. Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Ja, d tryggeste er nok en legebesøk... Har nesten samme greia... når jeg starter å trene hard med en gang , og stopper etter litt, så kjenner jeg hjertet slå kjempefort, men plutselig så kjenner jeg ikke at det donker mot brystet lenger... Det kjennes som at hjertet hopper over et par slag på en måte... Vet ikke om det er det samme, men det er værtfall ubehagelig.. Men til emnestarter... Ta deg en tur til legen.. Kan være at kroppen din ikke takler hard trening med en gang.. begynne litt roligere, men nå vet jeg ikke om du har trent lenge... Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 (endret) Hei. Du må ber øyeblikkelig en henvedelse til kardiolog. Får din Troponin C og CKMB nivå sjekket så fort så mulig. Og en 24timers EKG sjekk.. ps... 50km/t? nice speed.. Endret 16. april 2007 av Vaio Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Gå til lege ja. Uansett så syklet du nok ikke 1 mil på 10 min. Å ta slike økter er ikke noe spesielt lurt uansett. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 (endret) Du burde ikke trene så hardt. Ta deg en legetur for å være sikker. En mil på ti minutter tilsvarer snittfart på 60 kilometer i timen. Hadde du syklet så fort så hadde du i hvert fall ikke vært overvektig. Forresten, det ville vært urealistisk uansett hvilken form du er i. Endret 16. april 2007 av member-101642 Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Ja, d tryggeste er nok en legebesøk... Har nesten samme greia... når jeg starter å trene hard med en gang , og stopper etter litt, så kjenner jeg hjertet slå kjempefort, men plutselig så kjenner jeg ikke at det donker mot brystet lenger... Det kjennes som at hjertet hopper over et par slag på en måte... Vet ikke om det er det samme, men det er værtfall ubehagelig.. Men til emnestarter... Ta deg en tur til legen.. Kan være at kroppen din ikke takler hard trening med en gang.. begynne litt roligere, men nå vet jeg ikke om du har trent lenge... 8394087[/snapback] Jeg vet hva du mener med det. Det er ikke noe farlig. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 1 mil på 10 minutter sier du? Meld deg på Tour De France snarest. Lenke til kommentar
Alekz88 Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 1 mil på 10 minutter sier du? Meld deg på Tour De France snarest. 8397719[/snapback] Hehe, nytter jo ikke hvis han kollapser etter en mil alikevel Men spøk til alvor, gå til lege, er det ikke noe spesielt sier han sansynligvis bare at du skal trene roligere, var endel overvektig før selv, så det samme har skjedd med meg etter jogge\løpetur. Gikk over etterhvert som kroppen ble mer vandt til trening, så jeg lever da i (ikke beste) men mitt velgående jeg den dag i dag:) Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 1 mil på 10 minutter sier du? Meld deg på Tour De France snarest. 8397719[/snapback] Hehe, nytter jo ikke hvis han kollapser etter en mil alikevel Neida, men Lance Armstrong syklet tempo-etappen med noen å 50 km/h som snittfart i Touren. Sykler man raskere enn det har man helt klart noe å gjøre innen sykkelsport. 20 min ville vært imponerende for en som er overvektig, så dette er nok pur BS, samt at det bryter med gjestepostings-regelen. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Innlegg med sms-språk/overdreven sitering er fjernet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå