Gå til innhold

Dvd spiller leser ikke, noen løsning? 360


Anbefalte innlegg

Det er neppe et firmware problem, antakelig er det problemer med magneten i motormekanismen som griper rundt dvd-platen. Det er ikke et ukjent problem, har lest på andre forum om akkurat dette. Magnenten kan bl.a. løsne, noen har klart å fikse det selv etter å ha åpnet drevet. Men er selvsagt ikke å anbefale om man ikke vet hva man driver med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er neppe et firmware problem, antakelig er det problemer med magneten i motormekanismen som griper rundt dvd-platen. Det er ikke et ukjent problem, har lest på andre forum om akkurat dette. Magnenten kan bl.a. løsne, noen har klart å fikse det selv etter å ha åpnet drevet. Men er selvsagt ikke å anbefale om man ikke vet hva man driver med.

8396519[/snapback]

 

Hørtes veldig mye mer sannsynlig ut, ettersom det tydelig var noe som gikk galt med dvd spilleren i maskina helt plutselig..

Uansett, nå skal maskina på ferie og ettersom garantien fortsatt gjelder lar jeg vær å prøve en petter smart løsning..

Lenke til kommentar

Dette er helt identisk med mitt problem som jeg hadde for et par mnd siden.

 

360`en var på rep før jul og jeg fikk den tilbake. Jeg hadde xboxen i vertikal stilling fordi jeg synes den ser best ut da. Men etter en god økt med R6, skifta jeg over til GeOW og et helvetes bråk kom ut av DVD drevet.

 

Det hørtes ut som hele plata lå inntil nåler og lasere og pekere og subba i bånn av DVD drevet og jeg trodde GeoW plata var herpa. Men fikk den ut og ikke en ripe..

 

Testa mange andre spill og fikk ikke til og lese noen av dem. Fikk det samme du sa. Men når jeg satt inn en DVD film greide den så vitt og lese. Du hørte DVD drevet bråkte men ikke like mye men den spilte plata i mens.

 

Når den stod vertikal, greide den ikke og lese Spill DVD, det skjedde ingen ting. La jeg den ned i "normal" stilling. Så kom det "uleselig Disk".

 

Min løsning, ringte support, sa jeg var fly forbanna over at dette skjedde, bare 2 uker etter at dem hadde sendt meg en ny. Å hu fikk høre bråket og sa jeg vil få en ny xbox360 og sende inn den "gamle".

 

Merkelig problem, men en ting er sikkert. Jeg vil aldri sette den i vertikal stilling igjen. Leste om dette å faren for at DVD drevet feil leser er mye større. Å risikoen for at den blir ødelagt da er mye større.

 

Men si meg, hvilken stilling hadde du boksen din i? Bare av ren nyskjerrighet..

Endret av BanAnus
Lenke til kommentar

Vel eg har ihvertfall funnet ut at min boks fra slutten av 05 ikkje liker å stå vertikalt. Etter man lukker eit spill høres det ut som om plata surrer sakt inni drevet, merkbar "brumming". I tilleg henger ofte drevet når man prøver å åpne det. Så eg foretrekker ihvertfall å ha min boks liggende :p

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Dette er helt identisk med mitt problem som jeg hadde for et par mnd siden.

 

360`en var på rep før jul og jeg fikk den tilbake. Jeg hadde xboxen i vertikal stilling fordi jeg synes den ser best ut da. Men etter en god økt med R6, skifta jeg over til GeOW og et helvetes bråk kom ut av DVD drevet.

 

Det hørtes ut som hele plata lå inntil nåler og lasere og pekere og subba i bånn av DVD drevet og jeg trodde GeoW plata var herpa. Men fikk den ut og ikke en ripe..

 

Testa mange andre spill og fikk ikke til og lese noen av dem. Fikk det samme du sa. Men når jeg satt inn en DVD film greide den så vitt og lese. Du hørte DVD drevet bråkte men ikke like mye men den spilte plata i mens.

 

Når den stod vertikal, greide den ikke og lese Spill DVD, det skjedde ingen ting. La jeg den ned i "normal" stilling. Så kom det "uleselig Disk".

 

Min løsning, ringte support, sa jeg var fly forbanna over at dette skjedde, bare 2 uker etter at dem hadde sendt meg en ny. Å hu fikk høre bråket og sa jeg vil få en ny xbox360 og sende inn den "gamle".

 

Merkelig problem, men en ting er sikkert. Jeg vil aldri sette den i vertikal stilling igjen. Leste om dette å faren for at DVD drevet feil leser er mye større. Å risikoen for at den blir ødelagt da er mye større.

 

Men si meg, hvilken stilling hadde du boksen din i? Bare av ren nyskjerrighet..

8396670[/snapback]

 

 

Dette høres nøyaktig ut som det som skjedde med meg. Jomfruturen med fifa gikk greit, men da jeg skulle bytte til GRAW2, begge spill kjøpt i dag, klikket den på samme måte som du skriver. bråkte, og oppførte seg som om det ikke var noen disk i. så satte jeg xboxen i horisontal stilling, og da får jeg disc unreadable etter samme bråket. spesielt herlig når maskinen er 4 dager gammel, og ikke brukt tidligere. Kan man bare kreve en ny da? eller må de reparere. Og hvor lang tid tar dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...