Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Utbygging av ADSL utsatt... -Mine rettigheter... ?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk brev i posten av Telenor hvor det stod at ADSL skulle bli tiljengelig 13. Desember. Jeg ringte og bestilte å ble fortalt at jeg skulle få to mnd. gratis!

Dagene gikk uten at jeg hørte noe fra Telenor så jeg tok å ringte og ble fortalt at utbyggingen hadde blitt utsatt til 25. Januar (2003 ? hehe...), hun kunne ikke fortelle meg om jeg kunne få det samme tilbudet...

Hva er da mine rettigheter, kan jeg kreve å få to mnd. gratis siden jeg ble lovet det?

Eller ?...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tvilsomt..

men hvis du har bestillt, og avtalen gikk ut på at man skulle få denne goden hvis men bestillte innen "den og den datoen" så burde du egentlig..

men vi snakker om Telenor.. og da er det vel heller tvilsomt..

-castor-

-techcrew.no-

Lenke til kommentar

Jeg har også tenkt på å velge BlueCom i stedet for Telenor men har lest en del rundt på forumet her og lest at det er mange som ikke er fornøyd med BlueCom...

At de ikke leverer den hastigheten som man har bestilt, at linja kanskje kan være nede en hel helg osv.

Men siden jeg nå har valgt Telenor, og de har brutt "kontrakten" kan jeg da si at jeg ikke er interesert lenger ?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-19 20:22, skrev qvestus:

Men siden jeg nå har valgt Telenor, og de har brutt "kontrakten" kan jeg da si at jeg ikke er interesert lenger ?

Selvfølgelig kan du det!

Faren til en kompis av meg som sleit med å få opp linja sa at hvis ikke de fiksa det innen mandag neste uke kunne de komme og hente utstyret, ellers heiv han det i søpla... de kom å henta det :grin:

En annen, som bestilte fra NGT (etter anbefaling fra meg) der bravida ikke møtte opp, et telenor selskap!Sa at de ikke var interresert, siden selskapet ikke virket seriøst. De hadde ikke fått modemet, men det var på vei. De "slapp unna" (nå sitter med svindyrt tiscali 2mbit med råtten upload) yeye, jobben til mora som betaler :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

At de ikke leverer den hastigheten som man har bestilt, at linja kanskje kan være nede en hel helg osv.

Tja, jeg har aldri opplevd noe av det du nevner, jeg vil neppe tro dette er representativt for Bluecom sin normale drift.

Lenke til kommentar

Quote:

uberboss skrev (2002-12-19 19:43):

Skjønner ikke hva folket hyler om,er Telenor adsl tilgjengelig,så er også Bluecom det.Bestill fra dem istedenfor,så slipper du i hvertfall internett abonnement

Men det koster jo nesten like mye uansett, så da er det uten betydning.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-21 09:15, skrev Orjanp:

Men det koster jo nesten like mye uansett, så da er det uten betydning.

Jaså?

Så og spare endel hundrelapper er uten intersse?

Mulig jeg er sluk men jeg har kuttet TN både på telefoni og internett og sparer endel tusenlapper på det.

Lenke til kommentar

Tror det har kommet ut en ny lov som heter forbrukerkjøpsloven, så det er jo bare å sjekke rettighetene der. Men hvis du har skrevet under på en kontrakt med telenor, så vil jo de begå kontraktsbrudd, og de gir seg sannsynlig. Men hvis ikke varen blir levert så har du jo en drøss av muligheter som krav om reparering, osv. Loven kan være greit å lese

Det morsomste hadde vært å saksøke telenor i amerikansk rett. Der hadde nok millionene flydd. lol

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-21 11:09, skrev Admin'c:

Tror det har kommet ut en ny lov som heter forbrukerkjøpsloven, så det er jo bare å sjekke rettighetene der. Men hvis du har skrevet under på en kontrakt med telenor, så vil jo de begå kontraktsbrudd, og de gir seg sannsynlig.

Disse kontraktene er nok rimelig fulle av forbehold så jeg tviler på at man kommer noen vei.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-19 15:38, skrev castor:

tvilsomt..

men hvis du har bestillt, og avtalen gikk ut på at man skulle få denne goden hvis men bestillte innen "den og den datoen" så burde du egentlig..

Da er jo saken ganske grei, du bestillte innen datoen og da spiller det liten rolle om de må utsette utbyggingen.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-19 20:22, skrev qvestus:

Jeg har også tenkt på å velge BlueCom i stedet for Telenor men har lest en del rundt på forumet her og lest at det er mange som ikke er fornøyd med BlueCom...

Da må du ha en egen evne til å konkludere...mitt intrykk er da sannelig at de aller, aller fleste forsøker å unngå telenor, og at de samme fremhever Bluecom som et bedre valg.

Det er jo nettopp pga at bluecom leverer MER enn avtalt hastighet og at det er LITE tull med linjene i forhold til telenor. Man slipper oppkoblingsprogrammer, kan koble til flere pc'er uten bruk av router, og på toppen av det hele er det billigere!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...