minimee Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 (endret) Hei! kom hjem med alle de nye delene til pc'n min i går. monterte alt opp slik som det skal gjøres og etter en stund skulle jeg begynne å sette opp windows på den ene S-ATA disken min. (har 1 S-ATA + 2 IDE) problemet er at når jeg har slettet alt fra den S-ATA disken min så får jeg ikke instalert windows på den lengre, dette til tross for at jeg har laget en helt ny partisjon og alt. Eneste som var rart var at jeg ikke fikk velge filsystem når jeg lagde en ny disk Trenger virkelig hjelp! Håper noen kan hjelpe meg Endret 19. april 2007 av minimee Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 (endret) Har du konfiguert raid? http://en.wikipedia.org/wiki/RAID *skal det ikke være det når det er flere disker? eller er det når det er flere enn 2? mulig jeg er på bærtur her.. Endret 15. april 2007 av Storleer Lenke til kommentar
minimee Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Har du konfiguert raid? http://en.wikipedia.org/wiki/RAID *skal det ikke være det når det er flere disker? eller er det når det er flere enn 2? mulig jeg er på bærtur her.. 8392158[/snapback] Tror ikke det er det store problemet nei Lenke til kommentar
sinnadyr Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Hmm, litt mer info. Er det en spesifikk plass under innstallasjonen det stopper? Når finner du ut at du ikke kan innstallere windows? Kjører du fra boot eller fra windows? Lenke til kommentar
minimee Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Hmm, litt mer info. Er det en spesifikk plass under innstallasjonen det stopper? Når finner du ut at du ikke kan innstallere windows? Kjører du fra boot eller fra windows? 8405390[/snapback] Takk for at du sier i fra Jeg boter fra windows cd og det stopper når jeg skal velge hvor jeg skal installere windows. problemet da er at jeg ikke får instalert windows på den disken jeg akkurat har formatert håper du skjønner mer da Lenke til kommentar
ElvisOJ Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 (endret) Har samme problemet selv. Formatert disken mange ganger nå men klarer aldri å installere windows EDIT: Kobla om på IDE kablene og da kom denne meldingen fram med svart bakgrunn og hvit tekst. "Windows could not start because the following file is missing or corrupt: <windows root>\system32\hal.dll Please re-install a copy of the above file Endret 17. april 2007 av vyrm Lenke til kommentar
kvase Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 (endret) formater/lag en aktiv partisjon/ kobble ut alle disker som ikke er i bruk. husk at alle HD utenom hoved disk skal stå som slave eller cabel select. win xp 32bits støtter bare hd opp til 130gig før service pac 2 er lagt inn Endret 17. april 2007 av kvase Lenke til kommentar
ElvisOJ Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Fant nettop ut at HD var problemet. har testet den i 2 maskiner og får samme feilmelding på begge. "following file is missing or corrupt: <windows root>\system32\hal.dll" God natt Lenke til kommentar
minimee Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 Fant nettop ut at HD var problemet. har testet den i 2 maskiner og får samme feilmelding på begge. "following file is missing or corrupt: <windows root>\system32\hal.dll" God natt 8407018[/snapback] Hm.. får håpe jeg ikke har samme problem da Er ikke snakk om at det kommer opp en slik feilmelding, er bare det at når jeg skal lage en ny partisjon så får jeg ikke laget en windowspartisjon eller noe slikt, sitter på skolen nå så får ikke skrevet hva det står helt nøyaktig. Takker for svar Lenke til kommentar
ElvisOJ Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Glem det jeg sa, HDen funket visst fint allikevel. Det du kan prøve er å trykke R for reparer når den blåe menyen på skjermen kommer opp. Det fins mange guider på internett om hvordan du går fram. Funket for meg! Lenke til kommentar
minimee Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 Glem det jeg sa, HDen funket visst fint allikevel. Det du kan prøve er å trykke R for reparer når den blåe menyen på skjermen kommer opp. Det fins mange guider på internett om hvordan du går fram. Funket for meg! 8412742[/snapback] Jippi! Prøvde å plugge ut alle de andre diskene mine når jeg instalerte, da gikk det Var jo en veldig enkel løsning da, noen som vet hvorfor det er sånn? Takk til alle hvertfall Lenke til kommentar
kvase Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Glem det jeg sa, HDen funket visst fint allikevel. Det du kan prøve er å trykke R for reparer når den blåe menyen på skjermen kommer opp. Det fins mange guider på internett om hvordan du går fram. Funket for meg! 8412742[/snapback] Jippi! Prøvde å plugge ut alle de andre diskene mine når jeg instalerte, da gikk det Var jo en veldig enkel løsning da, noen som vet hvorfor det er sånn? Takk til alle hvertfall 8420377[/snapback] meget sansynlig så er de andre diskene kobbla som master å ikke som kabelselect. på jumper baksiden av HD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå