Gå til innhold

Lov med slange som husdyr?


Anbefalte innlegg

Jeg sier meg enig i at det er på trynet at de ikke har forandret på loven enda. Det er ingenting som tilsier at det ikke burde være lov å holde reptiler i Norge. Enkelte unnskylder seg med at det ikke er riktig miljø for reptiler i Norge. Dette er i og for seg riktig om man planlegger å holde reptiler ute i det fri. Vi snakker om å holde reptiler i terrarier der man gjør alt for at klimaet i størst mulig grad skal være likt det en tilsvarende reptil ville hatt i det fri. Jeg er så drit lei ekle mennesker som ikke forstår at de fleste reptiler man har som husdyr er totalt ufarlige, ugiftige osv. Stakkars politikere får jo ikke gjort noe når de er redd for å miste stemmer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor? Du skulle gitt den til meg da. Er på desperat slangejakt nå.

8471265[/snapback]

 

Fordi jeg ikke fant noen som ville ha den og jeg var drittlei den.

 

Dessuten så ville jeg ikke akkurat legge den ut for salg på nettet. Et par bekjente av meg her i Ski som har gått på en smell der gitt.

 

Men jeg selger et slangebur nå da. :fun:

 

Orresnei: Enig med deg. Slanger o.l er for min del likestilt med katter og hunder.

Endret av DemonFudge
Lenke til kommentar
Reptiler er utrolig stilige dyr, skulle gjerne hatt en slange eller middels stor øgle her hjemme.. Både jeg og resten av husets befolkning synes de er tøffe  :w00t:

 

Håper dem endrer på den loven etterhvert..

8502461[/snapback]

 

Ja, det skjer vel over tid. Hvis ikke vil kanskje global oppvarming føre til at de kommer krypende av seg selv?

 

Slange er min favoritt. Tøft med en python å kose med i sofakroken. Jeg synes de er veldig søte, har aldri forstått at så mange har slangeskrekk og synes de er ekle.

 

Ja takk, begge deler: http://www.pbase.com/image/56197284.jpg

 

Albinoslanger er derimot stygge: http://mascots.files.wordpress.com/2006/10/jolie1.jpg

 

DENNE hadde vært noe å hatt i stua: http://faqinfosite.com/snakesvipersdeadlie...ed%20python.jpg

 

Tror også den hadde fungert godt for å hindre innbrudd.

Endret av Drillo
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Nei, faktisk ikke. Jeg har flere venner som har fått tillatelse til å importere øgler.

 

Vet ikke om de hadde "veldig gode argumenter" eller ikke, men det er ikke like vanskelig med frosker/øgler/skilpadder som det er med slanger.

8535292[/snapback]

Og hvilke argumenter var dette. Har en mor som er allergisk mot pelsdyr og burde lett kunne få tillatelse til å kjøpe skilpadde. Men er mer lysten på en planteetende øgle av et slag. kanskje en gecko hvis det finnes planteetere blant dem.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Noen som vet om det finnes salnger uten tenner? Er litt skeptisk til dem nar de har tenner:P

8804552[/snapback]

 

Det er jeg ikke sikker på, men tennene til slangene er vanligvis ikke så store. (Nå tenker jeg på de som er under 150 cm.) Blir som et sprøytestikk om du blir bitt. Gjør ikke vondt engang.

Endret av DemonFudge
Lenke til kommentar

Har hatt slanger i nesten 10år nå og det har ikke vært noe problem med politiet. Har ikke trengt å holde det hemmelig eller noe.

Skal du ha slange/r så vær seriøs! Jeg hater folk som skal tøffe seg med å kjøpe slanger, uten å ha en fjerneste anelse om hva det går ut på! Kjøp av en seriøs kar som har peiling og som kan lære deg litt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vil bare ha en skilpadde jeg..

 

Lite snakk om det her ser jeg men..

 

Noen som vet hva "kravene" er, ellers enn at man må være super-allergisk? Sånn som størrelsen på "buret" ,hvor ofte skal det mates, hvordan skal "buret" være oppbygd.. mye vann, eller mest sten og litt plante? vann til å svømme i i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Vil bare ha en skilpadde jeg..

 

Lite snakk om det her ser jeg men..

 

Noen som vet hva "kravene" er, ellers enn at man må være super-allergisk? Sånn som størrelsen på "buret" ,hvor ofte skal det mates, hvordan skal "buret" være oppbygd.. mye vann, eller mest sten og litt plante? vann til å svømme i i det hele tatt?

9205651[/snapback]

Kravene til å få kjøpe og holde skilpadde er rett og slett at du eller en i husholdningen (familien) er allergisk mot pelsdyr. Ingen flere krav enn dette. Når det kommer til størrelse på bur vil jeg si, "Jo større desto bedre". Skilpadder er dyr som trenger mye plass, både å svømme og å krabbe rundt på. Dette kommer selvsagt ann på hva slags skildpadde du anskaffer deg, enten det er landskildpadder eller vannskildpadder. Et lite akvarium/terrarium er dermed ikke nok om skilpadden virkelig skal trives. Jeg har egentlig superpeiling på dette, så kjøp deg gjerne en bok om hold av skildpadder. Eventuelt kan du jo også lese om dem på internett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...