Andrs Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Hei. Jeg ønsker kritikk på et bilde jeg tok av noen blåe blomster. Jeg fokuserte på den foreste blomsten og prøvd å få resten ute av fokus. exif: 1/50 f/4,5 iso 100 Utstyr: Canon eos 400d og kit objektiv Ønser kritikk på dette bildet. Hva er bra og hva kunne vært bedre og sånt. Takk. Lenke til kommentar
mclp- Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Dette utsnittet er alt for stort, om du skal ta bilde av blomster, så gå myye nærmere. Dette blir ganske kjedelig og rotete å se på. Om du ikke kan gå nærmere, prøv å snu objektivet ditt. Så får du en helt grei makro Du finner også en guide om hvordan du gjør det på hjemmesiden min. Ikke den beste guiden men.. http://www.chosmobic.com/page.php?41 Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Syns det ble alt for rotete. Lenke til kommentar
mclp- Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Syns det ble alt for rotete. 8391757[/snapback] Syntes du bør komme med et bedre svar.. blåst å komme med en kort en. Om han er nybegynner, så lærer han ikke en dritt av det du nevnte nå. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Ok, sorry. Syns det ble for rotete grunnet greine og bladet som ligger i front av bildet. Ville kanskje gått litt nærmere blomsten. Lenke til kommentar
Andrs Skrevet 15. april 2007 Forfatter Del Skrevet 15. april 2007 Takk for veldig fine kommentarer. Jeg skal tenke mer på det neste gang. Men jeg prøvde å få med blomstene bak også. Hadde det vært bedre om jeg bare hadde konsentrert meg om den ene blomsten? Lenke til kommentar
mclp- Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Om du skal ta bilde av blomster, så ta enten et bra bilde, som har en difus bakgrunn og et skarpt punkt, som selvfølgelig er blomsten. Ellers går du mye nærmere å får blomsten over så mye som mulig av bildet og en difus bakgrunn. Men på dette bildet ville jeg gått mye nærmere å fokusert kun på blomsten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå