Rabbid Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 (endret) http://apollo.divshare.com/apollo2/launch.php?f=403446&s=a5d Holder på å lage et lite spill med Python og har allerede støtt borti problemer. Har laget en mikroskopisk spillmotor som hjelper meg med å laste inn figurer på skjermen og gir meg mulighetet til å flytte på disse. Problemet er bare at når mannen flytter på seg henger på måte en gammel sprite etter han og resultatet blir en skikkelig lang rekke med "døde kloner". Sjekk selv, og du skjønner det raskt. Programmet er skrevet på en PC med Ubuntu Linux. EDIT: Kan laste opp zip-fil senere hvis noen av dere ikke har mulighet til å åpne gzip-filer Endret 15. april 2007 av -XaHc- Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Hvis du gjør slik så funker det: background = pygame.Surface(screen.get_size()) while True: input(pygame.event.get()) screen.blit(background, (0, 0)) Det er en stund siden jeg holdt på med pygame, så kanskje det er andre måter å gjøre det på også, men det funker å gjøre det slik hvertfall. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 15. april 2007 Forfatter Del Skrevet 15. april 2007 Det gikk :-D. Knallbra! Takk for hjelpa! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå